تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چگونه کاراکترهای خود را نامگذاری کنیم: ۶ نکته برای خلق اسامی به یاد ماندنی

چگونه کاراکترهای خود را نامگذاری کنیم: ۶ نکته برای خلق اسامی به یاد ماندنی

ممکن است به عنوان نویسنده کاراکترهای زیادی خلق کنید اما ندانید چه نامی برایشان انتخاب کنید. از نکات زیر برای انتخاب اسامی مناسب استفاده کنید.

چرا اسامی کاراکترها اهمیت دارد؟

معانی اسامی کاراکترها از نوشته‌ای به نوشته دیگر فرق می‌کند. برخی از رمان نویسان از اسامی نمادینی استفاده می‌کنند که معرف کاراکتر بخصوصی است. برخی دیگر در انتخاب نام کمتر از نمادها استفاده می‌کنند. با این وجود نام‌های خاصی را برای ارائه سرنخی در مورد وضعیت اجتماعی، ملیت و میراث خانوادگی کاراکتر بکار می‌برند.

۵ مشخصه اسامی خوب

هیچ فرمول ثابتی برای انتخاب یک اسم خوب برای کاراکترتان وجود ندارد اما یک نام به یادماندنی و جالب مشخصه‌های زیر را دارد:

  1. در  متن منطقی به نظر می‌آید. یک نام خوب برای مکان و دوره زمانی رمان، داستان کوتاه، نمایش، فیلم یا نمایش تلویزیونی شما مناسب است.
  2. با ژانر داستان شما مطابقت می‌کند. برای مثال نام دارت وِیدار برای نام یک شرور در ژانر علمی تخیلی مناسب است اما برای داستانی خانوادگی که در منطقه روستایی نبراسکا روایت شده مناسب نیست.
  3. منحصربفرد است. سعی کنید از نام‌های رایج در آثار دیگران استفاده نکنید. برخی از نویسندگان برای تاثیرگذاری از نامهای مشابهی استفاده می‌کنند.
  4. نام  باید برای نقش کاراکتر در داستان مناسب باشد. مخاطب ممکن است بتواند با خواندن یا شنیدن نام کاراکتر شخصیت او را حدس بزند. شکسپیر در این کار استاد بود. و اسامی منحصربفردی برای کاراکترهای اصلی‌اش انتخاب می‌کرد( مانند هملت، اوتلو یا پراسپرو) و به کاراکترهای معمولی‌اش اسامی رایج میداد. ( مانند جان باتم یا فرانسیس فلوت)
  5. بدون آنکه حواس خواننده را پرت کند به یاد می‌ماند.

چگونه کاراکترهای خود را نامگذاری کنیم

بعضی از نویسندگان به راحتی می‌توانند شخصیت جدیدی را برای داستان‌های خود خلق کنند، اما انتخاب نام‌های جدید برای آنها دشوار است. در زیر به چند نکته برای انتخاب اسم اشاره می‌کنیم:

  1. از دفتر تلفن کمک بگیرید. برای شروع به طور تصادفی از دفتر تلفن اسمی انتخاب کنید. سپس در صورت تمایل نام واقعی که پیدا کرده‌اید را  تغییر دهید تا با کاراکتر شما مطابقت بیشتری داشته باشد.
  2. از کتاب اسامی کودک استفاده کنید. کتابهای اسامی کودک را میتوانید در کتاب فروشی‌ها، کتابخانه‌ها و به صورت آنلاین پیدا کنید. اگر آنها برای نامگذاری یکی از اعضای خانواده خوب باشند، مطمئناً برای اسامی زن و مرد داستان شما مناسبند.
  3. از یک مولد نام تصادفی استفاده کنید. اینترنت پر از وبسایتهای تولید اسامی است. با کمی جستجو میتوانید این سایتها را پیدا کنید. شما حتی میتوانید برای ساخت یک نام فانتزی از مولدهای نام خاص استفاده کنید و یک نام غیرعادی و مناسب ژانر خود را انتخاب کنید.
  4. به نام‌های معروف یک کتاب یا فیلم ادای احترام کنید. تقلید، صادقانه ترین شکل ادای احترام است، بنابراین اگر می‌خواهید به یک نویسنده کتابهای پرفروش احترام بگذارید، نام یکی از کاراکترهای او را در نوشته خود بیاورید. بخصوص اگر در ژانر مشابه او می‌نویسید تاثیرگذاری آن بیشتر می‌شود. حتی میتوانید نام یک کاراکتر را از روی نام یک نویسنده بردارید.
  5. از معانی ریشه‌ای استفاده کنید. معنای یک اسم  می‌تواند ریشه در فرهنگ لاتین، یونانی، سانسکریت یا هر زمینه فرهنگی دیگر داشته باشد. اگر در مورد معانی قدیمی برخی از نام‌ها تحقیق کنید، ممکن است بتوانید ایده‌هایی راجع به کاراکترهای خود در ذهن خوانندگان بوجود آورید.
  6. برای پیدا کردن نام مناسب وقت تلف نکنید. در نهایت، مخاطبان بیش از نام یک کاراکتر، به قوس و سه بعدی بودن آن اهمیت می‌دهند. اگر اسامی مختلفی را می‌آورید اما نمیتوانید نامی که حقیقتا دوست دارید را پیدا کنید یک جایبان اضافه کنید و به نوشتن ادامه دهید . میتوانید بعدا برگردید و ایده پردازی کنید. در انتهای کار انتخاب نام نه نوشته شما را نجات می‌دهد و نه به خطر می‌اندازد. نام، بخش کوچکی از یک محصول کامل و جامع است.
دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping