تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چگونه نوشتن را تمرین کنیم: ده نکته برای تقویت مهارتهای نوشتاری

چگونه نوشتن را تمرین کنیم: ده نکته برای تقویت مهارتهای نوشتاری

اگر به تازگی نوشتن را آغاز کرده‌اید باید برنامه روزانه مشخصی برای نوشتن داشته باشید که مهارتهای نوشتاری و خروجی شما را تقویت کند.

۱۰ شیوه برای تمرین نویسندگی

تمرینهای نوشتاری زیادی وجود دارند که میتوانند در تقویت مهارتهای نوشتاری به شما کمک کنند. در زیر به چند ایده تمرینی اشاره میکنیم که مهارتهای خلاقه نویسندگی را در شما تقویت می‌کنند:

  1. خاطرات روزانه خود را بنویسید. یکی از شیوه‌های اصلی برای تبدیل شدن به نویسنده خوب ثبت خاطرات روزانه است. با اختصاص دادن زمان مشخصی در روز به نوشتن این عادت را در خود بوجود می‌آورید و در نوشتن به بن بست نمی‌رسید. شیوه آزاد نویسی نیز نهایتا میتواند به وبلاگ نویسی و سرانجام چاپ نوشته‌های شما منجر شود. بهترین راه برای مقابله با انسداد فکری عادت به نوشتن منظم است.
  2. یک صحنه انتخاب کنید. اگر برای شروع نوشتن با مشکل روبه رو هستید مکانی را انتخاب و ساختار داستان‌تان را حول آن مکان شکل دهید. مکانی را انتخاب کنید  که با آن آشنایی دارید یا میتوانید به طور کامل در مورد آن تحقیق کنید .
  3. یک شخص حقیقی را توصیف کنید. یکی از شیوه‌های تحریک نیروی خلاقه، آزادنویسی در مورد یک شخص حقیقی است. او میتواند هر کسی باشد: دوست، معلم زبان انگلیسی، یا حتی خودتان. این شیوه‌ای بسیار عالی برای تقویت قدرت توصیف شماست.
  4. دنباله‌ای از جملات آغازین بنویسید. یک تمرین جالب برای جلسات نویسندگی نوشتن جملات آغازینی است که میتوانید آن را به یک قطعه تبدیل کنید. با این کار قوه تخیلتان را به کار می‌اندازید و افکارتان را روی صفحه می‌آورید.
  5. در یک کارگاه نویسندگی ثبت نام کنید. شرکت در دوره‌های نویسندگی روشی بسیار خوب برای دیدار با نویسندگان دیگر و به دست آوردن رویکردی گام به گام نسبت به فرایند نویسندگی توسط یک معلم قابل اعتماد است. کارگاه نویسندگی شامل جمعی غیررسمی از نویسندگان است که مطالب خود را با یکدیگر رد و بدل می‌کنند و بازخوردها و نظراتشان را به همدیگر می‌گویند. کلاس نویسندگی غالباً دارای یک برنامه درسی است که دروس نوشتاری مجزایی دارد  و به شما فرصتی برای تمرین تکنیک‌های مختلف نوشتن می‌دهد.
  6. بخشهای مورد علاقه نوشته خود را تفکیک کنید. یک شیوه خوب برای پرورش سبک خود و یادگرفتن فرایند نویسندگی، تحلیل نوشته‌ای که است به آن علاقه دارید. کتابها یا مقالات نویسندگان بزرگی را که به سبکشان علاقه مندید انتخاب کنید و با دقت و عمیق آنها را بخوانید.
  7. رئوس مطالب خود را بدون احساس فشار برای بکار بردن آنها بنویسید. یک راهنمایی برای نویسندگان تازه کار آن است که آن است که کمی روی نوشتن رئوس مطالب و پیاده کردن ایده‌ها بدون تبدیل کردن آنها به یک نوشته بلند وقت بگذارند. این تمرین عملی در تمام ژانرها اعمال می‌شود، خواه رمان باشد یا مقاله
  8. نوشته‌ای که مدتی است آن را کنار گذاشته‌اید ویرایش کنید. بهترین نویسندگان هیچ گاه عجله‌ای برای ویرایش و بازبینی پروژه‌شان ندارند. پیش نویسهای اولیه باید بازبینی شوند و برای آنکه تبدیل به نوشته با ارزشی شوند ویرایش کردن آنها ضروری است. به سراغ نوشته‌ای بروید که مدتی است آن را کنار گذاشته‌اید، و آن را ویرایش کنید. ببینید حساسیت‌های نوشتاری شما در گذشت شما چگونه تغییر کرده‌اند.
  9. ژانرهای مختلف را امتحان کنید. فقط به این دلیل که آشنایی و تجربه بیشتری در یک ژانر دارید به این معنی نیست که نباید ژانرهای دیگر را امتحان کنید. یک شیوه خوب برای پرورش مهارت نوشتن خارج شدن از حاشیه امن خود است. وبلاگ نویسانی که در زمینه مد روز می‌نویسند میتوانند داستان کوتاه و رمان نویسان، نوشتن مقالات بازرگانی را امتحان کنند.
  10. قوانین نوشتاری را مرور کنید. مطالعه قوانین گرامری و دستورالعملهای سبک شناختی روشی عالی برای گذراندن وقت خود در جلسه تمرین نویسندگی است. حتی اگر احساس می‌کنید اشراف کامل به قواعد گرامری دارید، کمی مرور کردن به شما اعتماد به نفس بیشتری می‌دهد و نوشته‌تان را بهتر می‌کند.
دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید