تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چگونه نویسندگان برای نوشتن وقت پیدا می‌کنند

چگونه نویسندگان برای نوشتن وقت پیدا می‌کنند

آیا فکر می‌کنید برای نوشتن وقتی ندارید؟ دوباره فکر کنید. واقعیت آن است که حتی پر مشغله ترین افراد نیز میتوانند زمانی برای نوشتن پیدا کنند حتی اگر شده به اندازه ده دقیقه در روز باشد. بسیاری از نویسندگان مشهور از جمله آن رایس، تونی موریسون و هارپر لی، در حالیکه شغلهای تمام وقتی داشتند کتابهای خود را نوشته‌اند و بسیاری از نویسندگان با آنکه تعهدات خانوادگی دارند اما کتاب نیز می‌نویسند. واقعیت آن است که همه ما تعداد ساعات یکسانی در شبانه روز داریم و اینکه با آن چه کار می‌کنیم به خود ما بستگی دارد. در زیر به شش روش اشاره می‌کنیم که نویسندگان می‌توانند از طریق آن نوشتن را در برنامه روزانه خود قرار دهند.

  • آنها زمان نوشتن را در الویت قرار می‌دهند

پیدا کردن زمانی برای نوشتن در زمانی که مشغله دارید به نظر غیرممکن می‌رسد. نوشتن یک انتخاب است و این به شما بستگی دارد که آن را الویت زندگی خود قرار دهید. اگر برای پیدا کردن زمان در تلاش هستید، به این دلیل است که نوشتن اولویت شما نیست و کار دیگری در حال حاضر برای شما مهمتر است. ببینید وقت خود را کجا می‌گذرانید و چگونه عناصر مختلف زندگی خود را اولویت بندی می‌کنید. آیا می‌خواهید رمان بنویسید اما شب‌هایتان را با سریال‌های مورد علاقه خود می‌گذرانید؟ آیا تعطیلات آخر هفته شما آنقدر مملو از تعهدات اجتماعی است که برای هیچ کار دیگری وقت ندارید؟ آنچه را که در حال حاضر با زمان خود انجام می‌دهید بررسی کنید: کجا می‌توانید وقتی برای نوشتن قرار دهید؟ آیا کاری وجود دارد که برای نوشتن باید از آن چشم بپوشید؟ آیا می‌توانید زمان تلویزیون دیدن، و گشتن در شبکه‌های اجتماعی را کاهش دهید یا در ساعت ناهار خود چند خط بنویسید؟ لازم نیست یک بعدازظهر خالی داشته باشید تا بتوانید بنویسید، گاهی اوقات باید از فواصل زمانی کمی که دارید استفاده کنید.

  • نه گفتن را بلدند

اگر نوشتن برایتان اهمیت دارد آنگاه باید دست از قربانی کردن زمان نوشتن خود بردارید. نه گفتن را بیاموزید. نه تنها به تعهدات بیرونی خود ( مانند قرارهای ملاقات، تلفنها، و ایمیلها) بلکه به وظایف شخصی‌ای که شما را به جایی نمی‌رسانند. نیازی نیست تا  در هر موقعیت اجتماعی حاضر باشید. با نه گفتن به تعهدات اضافی وقتی برای نوشتن پیدا می‌کنید.

  • زمانی که قرار است بنویسند، می‌نویسند

زمان نوشتن وقت رسیدگی کردن به ایمیلها یا صحبت کردن با دوستان در فیسبوک نیست. زمان نوشتن فقط مربوط به یک کار است: نوشتن. ممکن است فکر کنید میتوانید همزمان چند کار انجام دهید اما این باعث می‌شود تمرکز خود را از دست بدهید و به عوامل حواس پرتی توجه کنید. وسایل خود را خاموش کنید. صفحات اینترنت را ببندید و تمرکزی که شایسته نوشتن است را به آن اختصاص دهید. اگر هنوز مشکل دارید تکنیک پومودورو را امتحان کنید، 25 دقیقه را منحصرا به نوشتن اختصاص دهید. 

  • از حمایت دیگران برخوردار می‌شوند

نوشتن کاری است که در تنهایی انجام می‌شود اما لازم نیست شما همه کارها را به تنهایی انجام دهید. دوستان نویسنده شما منبع حمایت و انگیزه شما هستند. یک گروه نویسندگی تشکیل دهید و نوشته‌های خود را به اشتراک بگذارید و همدیگر را تشویق کنید. انجام کار گروهی تلاشهای شما را به حداکثر می‌رساند.

  • آنها مکانی مشخص برای نوشتن دارند

همه نویسندگان برای نوشتن کتاب خود کلبه‌ای در داخل جنگل ندارند. برخی هر روز صبح پشت میز آشپزخانه شلوغشان می‌نویسند. برای خود مکانی پیدا کنید که حواستان پرت نشود ( مثلا در داخل خانه یا کافه محل یا کتابخانه )

  • آنها برای زندگی وقت می‌گذارند

هر نویسنده‌ای باید تعادل بین کار و زندگی را پیدا کند. برای آنکه نویسنده موفقی باشید نیازی نیست به لپ تاپ خود بچسبید. برای آنکه دلزده نشوید باید برنامه کاری انعطاف پذیری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping