تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چگونه کتابهای بیشتری بخوانیم

چگونه کتابهای بیشتری بخوانیم

آیا احساس می‌کنید مانند گذشته نمیتوانید کتابهای زیادی بخوانید؟  حتی اگر وقت اضافه نداشته باشید روشی وجود دارد که از طریق آن میتوانید مانند گذشته کتاب بخوانید.

چه از کمبود زمان مطالعه در زندگی‌تان رنج می‌برید و چه بخواهید کتاب‌های بیشتری بخوانید، شما تنها نیستید. به گفته جولی مورگنسترن، کارشناس مدیریت زمان و نویسنده کتاب  زیر و بم مدیریت زمان، در زمان حاضر زمان مطالعه از دست رفته است. او می‌گوید: «برای بسیاری از مردم،  زمان رفت و آمد، زمان مطالعه آنها بود و آن‌ها این زمان را از دست داده‌اند. بنابراین، برای مطالعه بیشتر، افراد باید عادات جدیدی در مورد مطالعه ایجاد کنند تا مطمئن شوند که این اتفاق می‌افتد.

  • برای کارهای روزانه خود نقطه پایانی تعریف کنید

با آنکه زمان رفت و آمد حذف شده است، بسیاری از افراد دورکار با مشکل دیگری در زمینه زمان روبه رو هستند. نفوذ کردن زمان کاری به زندگی شخصی. مورگنسترن می‌گوید شما باید وقفه جدیدی در پایان هر روز کاری ایجاد کنید تا بتوانید از وقت آزاد خود برای انجام فعالیتهای مورد علاقه‌تان مانند کتاب خواندن محافظت کنید. به گفته او مرز بین کار و زندگی شخصی از بین رفته است. برای بدست آوردن دوباره این زمان باید حد و مرزی برای کارهایتان تعیین کنید. قبل و بعد از کار به پیاده روی بروید حتی اگر شده در اطراف خانه‌تان. در این صورت شما به صورت فیزیکی یک روز کاری را برای خود شبیه سازی می‌کنید

  • مکان راحتی برای کتاب خواندن فراهم کنید

اگر گوشه دنجی دارید که میتوانید در آنجا کتاب بخوانید، بیشتر جذب کتاب خواندن می‌شوید. مکان کتاب خوانی خود را تا حد ممکن جذاب درست کنید. وسایل را در آنجا تلنبار نکنید. کاری برای انجام دادن در آن محوطه نداشته باشید. چراغ مطالعه، میز کوچک و یک لیوان یا هر چیزی که برای نوشیدن از آن استفاده می‌کنید را در آنجا قرار دهید.

  • زمان مطالعه خود را به روال دیگری اختصاص دهید

زمان مطالعه خود را به سایر کارهای ضروری روزانه گره بزنید تا احتمال انجام آن بیشتر شود. به عنوان مثال، مقداری از زمان مطالعه را به برنامه خواب خود اضافه کنید یا آن را به یک فعالیت بعد از کار تبدیل کنید

  • بیست دقیقه به خواندن اختصاص دهید

اگر اختصاص دادن یک ساعت (یا حتی نیم ساعت) به مطالعه در هر روز دلهره آور به نظر می‌رسد، آن را به بیست دقیقه برسانید. این زمان کافی است تا کاری را بدون صرف زمان زیادی از روزتان به انجام برسانید. مورگنسترن می‌گوید: «وقتی سرتان شلوغ است، یک ساعت وقت گذاشتن دشوار است، اما بحث کردن با خودتان برای اینکه بگویید 20 دقیقه برای مطالعه وقت ندارید، سختتر است.

  • آن را به یک فعالیت روحیه بخش تبدیل کنید

مورگنسترن توصیه می‌کند که هر شب (یا آخر هفته‌ها) زمانی را برای استراحت و تجدید قوا اختصاص دهید. یک جلسه مطالعه طولانی را در یکی از آن مکان‌ها در نظر بگیرید—بنابراین ممکن است صبح یکشنبه چند ساعت فرصت داشته باشید تا با یک رمان جدید سرگرم شوید، یا یک برنامه تلویزیونی در سه‌شنبه شب را به خاطر یک ساعت کتاب خواندن نبینید

  • اهداف کتاب خواندن را تعیین کنید

 بهتر است اهداف خود را تا حد امکان مشخص کنید. گفتن اینکه می‌خواهید یک فصل در روز یا یک کتاب را در یک ماه بخوانید، به شما انگیزه می‌دهد که برای آن تلاش کنید. مورگنسترن می‌گوید: «اگر آن را تاکتیکی و قابل اندازه‌گیری کنید، به شما انرژی می‌دهد تا روی آن متمرکز بمانید.

  • یک باشگاه کتاب خوانی راه بیاندازید

اگر عضو یک باشگاه کتاب خوانی نیستید، با خواندن همان کتاب‌ها با دوستان یا خانواده خود باشگاهتان را بسازید. و از آنجایی که زوم و سایر برنامه‌های کنفرانس ویدیویی ارتباط با مردم را در راههای دور بسیار آسان کرده است، می‌توانید با هم اتاقی‌های دور کالج خود، خواهران یا هرکس دیگری که ممکن است در همسایگی شما زندگی نکند، یک باشگاه کتاب خوانی راه بیاندازید.

 مورگنسترن می‌گوید، با کسی که می‌خواهید با او ارتباط برقرار کنید، این کار را انجام دهید. این نه تنها برای شما انگیزه‌ای برای ادامه مطالعه است، بلکه راه دیگری برای حفظ ارتباط از راه دور با دوستان است.

  • کتابهایی که دوست ندارید نخوانید

اگر کتابی که می‌خوانید بیشتر شبیه یک کار طاقت فرسا به نظر می‌رسد، از کنار گذاشتن آن – برای همیشه – نترسید. مورگنسترن می‌گوید: «وقتی نوبت به  کتاب خواندن می‌شود، خودتان را عذاب ندهید. “مردم گاهی واقعاً به خودشان سخت  میگیرند و فکر میکنند که باید کتاب را تمام کنند. اما کتاب خواندن باید همراه با لذت بردن باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping