تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
وقتی از نوشتن در خانه خسته می‌شوید به کجا بروید

وقتی از نوشتن در خانه خسته می‌شوید به کجا بروید

گاهی اوقات کار فریلنسری بیش از حد شما را آزاد نگه می‌دارد. اینکه بتوانید با لباس راحتی کار کنید و نیازی به آراسته بودن در محیط کار نداشته باشید در ابتدا برایتان بسیار جذاب است اما بعد از مدتی خسته می‌شوید. چگونه فریلنسرها میتوانند مانع از تکراری شدن محیط کارشان شوند؟ سعی کنید از خانه بیرون بروید و در یکی از مکانهایی که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم بنویسید. هر یک از این مکانها ویژگی‌هایی برای خود دارند .

  • کتابخانه محل

هر نویسنده‌ای عاشق این است که اطرافش پر از قفسه‌های کتاب باشد تا بتواند از آنها الهام بگیرد. کتابخانه‌ها مکانهای کار بسیار خوبی هستند و معمولا سالن مطالعات ساکتی دارند که میتوانند به صورت مجانی از آنها استفاده کنید.  وای فای کتابخانه‌ها نیز سرعت بالایی دارد و اگر برای تحقیق به آنجا رفته باشید منابع زیادی در دسترس‌تان قرار دارد .

  • کافی شاپ

کافی شاپها مکان مورد علاقه نویسندگان هستند. با آنکه خوردن کافئین باعث می‌شود بدون خستگی صفحات کتاب خود را یکی یکی پر کنید، میتوانید از میان وعده و آب میوه‌های آنجا نیز استفاده کنید تا بازدهی خود را بالا نگه دارید. با آنکه کافی شاپ مکان شلوغی است اما گاهی صدای پس زمینه بعد از چند روز سکوت در خانه برایتان خوشایند است. برخی نویسندگان حتی می‌گویند این صدا به آنها در تمرکز کردن کمک می‌کند .

  • پارک عمومی

پارکهای عمومی باعث می‌شوند در دل طبیعت بتوانید به کار نوشتن بپردازید. اگر برای نوشتن به پارک می‌روید پتو یا صندلی مخصوص خود را ببرید زیرا نشستن پشت صندلی‌های پارک بعد از مدتی شما را خسته می‌کند.

  • ایوان خانه

چطور است به ایوان خانه خود سری بزنید و از آنجا کار کنید؟ مراقب همسایگان خود که به دنبال پیدا کردن یک گوش مجانی هستند باشید . میتوانید وای فای خود را طوری تنظیم کنید که در آنجا نیز دسترسی به اینترنت داشته باشید.

  • موزه

اگر از فضای موزه خوشتان می‌آید، عضویت سالانه آن  را بگیرید و هر از گاهی از آنجا به عنوان مکان کار خود استفاده کنید. نشستن بر روی یک صندلی کنار نقاشی‌های الهام بخش یا غرق شدن در تاریخ طبیعی باعث سرحال شدن فکر می‌شود و فرصتی برای کار کردن در فضایی جدید می‌دهد.

  • آکواریوم

اینکه در مطب پزشکان آکواریوم قرار می‌دهند علتی دارد . دیدن ماهی‌های کوچک که در آکواریوم شنا می‌کنند به شدت آرام بخش است. اینکه فرد فریلنسری بتواند چند ساعت از اوقات خود را در محیطی آرام و ساکت کار کند شیوه بسیار خوبی برای کار کردن است.

  • مراکز خرید

سری به پاساژ محلی‌تان بزنید و لپ تاپ خود را همراه ببرید. صندلی خوبی پیدا کنید یا به سمت فود کورت بروید و پشت میز بنشینید. در برخی از مراکز خرید وای فای رایگان وجود دارد. همچنین زمانی که گرسنه شوید، فود کورت کنار شماست!

  • هر کجا که دوست دارید!

آیا رویای یک فریلنسر زندگی کردن در شهری است که تمام قسمتهای عمومی آن دسترسی به وای فای داشته باشد؟ برخی از شهرها مانند پاریس یا تل آویو در قسمتهای اصلی مرکز شهر وای فای قرار داده‌اند. این یعنی در هر کجای این محله‌ها میتوانید به اینترنت وصل شوید، و گوشه ساکتی را پیدا کرده و مشغول نوشتن شوید.

  • دانشگاههای محلی

دانشگاهها مکانی برای آموزش و یادگیری هستند. سراغ کتابخانه یا سالن آرامی بروید و فضایی برای کار کردن پیدا کنید. معمولا در این مکانها وای فای رایگان نیز وجود دارد. به علاوه بودن در کنار دانشجویان الهام بخش است.

  • باغهای گیاه شناسی

بودن در طبیعت باعث افزایش خلاقیت می‌شود. به یک باغ گیاه شناسی بروید و همزمان با ورزش کردن و استشمام بوی خوش گلها، کمی بنویسید . اگر از هوای سرد زمستانی متنفرید، باغ سرپوشیده مکانی عالی برای نوشتن در کنار گیاهان است.

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping