تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
نکات ساده  عکاسی در اینستاگرام برای نویسندگان

نکات ساده  عکاسی در اینستاگرام برای نویسندگان

اینستاگرام یک مکان بازاریابی و پر از خوانندگان مشتاق است. اینستاگرام برای نویسندگان  بستر مناسبی برای جذب خوانندگان جدید، تعامل با طرفداران موجود و تبلیغ کتابها است.  اینستاگرام روزانه توسط هزاران منتقد کتاب، کلوپ‌های کتاب آنلاین، کتابفروشی‌ها، نمایندگان ادبی و ناشران بررسی می‌شود. با این حال، این پلتفرم محبوب همچنان برای بسیاری از نویسندگان دلهره آور است. مشکل اصلی ایجاد محتوای بصری  است که خوانندگان را جذب کند. با یک گشت و گذار سریع در اینستاگرام، عکس‌های خیره کننده زیادی خواهید دید که هر یک مرتب و فیلتر شده‌اند. اینستاگرام یک رسانه اجتماعی بصری است و برای برجسته شدن باید محتوای بصری جذابی را منتشر کنید

در این صورت ممکن است با خود فکر کنید:

  • من عکسهای خوبی نمی‌گیرم
  • وقتی برای گذاشتن عکس در اینستاگرام ندارم
  • پول کافی برای سرمایه گذاری در اینستاگرام ندارم
  • چگونه میتوانم عکسهای با ارزشی بگیرم؟

نگران نباشید. در این مقاله به چند توصیه سریع برای عکاسی در اینستاگرام اشاره میکنیم

  • از قبل برنامه ریزی کنید

قبل از عکس گرفتن با خود فکر کنید چه چیزی را میخواهید با خواننده در میان بگذارید. از خودتان بپرسید: آیا این عکس جذاب، هیجان انگیز و مرتبط با خواننده من است؟ بهتر است به جای دوربین اینستاگرام از دوربین گوشی خودتان استفاده کنید. با زوایای مختلف بازی کنید. اگر از آیفون استفاده میکنید از قابلیت grid برای عکاسی استفاده کنید. روی صفحه نمایش بزنید و نقطه کانونی آن را تنظیم کنید.

  • از نور طبیعی استفاده کنید

نورپردزی اساس یک عکس خوب است. نور زیاد باعث می‌شود عکستان بی رنگ و رو به نظر برسد. نور کم عکستان را تیره می‌کند. از نور طبیعی و نه فلش دوربین استفاده کنید تا رنگها را تغییر ندهید. زمان طلوع و غروب آفتاب زمان طلایی عکاسی است زیرا در این زمان نور خورشید غیرمستقیم است.

  • ترکیب

ترکیب به روشی که در آن عناصر در عکس شما مرتب شده‌اند اشاره دارد. اینکه چطور عکستان را فریم بندی می‌کنید و چه چیزی را میخواهید داخل عکس قرار دهید یا حذف کنید. 

برای بدست آوردن بهترین ترکیب ببینید عکستان چه میخواهد بگوید. نقطه کانونی آن چیست؟ چشمان بیننده اول کجا را می‌بینید؟ میتوانید از تقارن استفاده کنید. و سوژه را در وسط تصویر بگذارید تا تعادل عکستان برقرار شود. تقارن روشی بسیار عالی برای تبدیل کردن یک شی ساده به شی‌ای جذاب است

قرار دادن فضایی سفید در اطراف سوژه تمرکز را افزایش داده و نوعی حس سادگی بوجود می‌آورد. به دنبال خطوط راهنما در عکس خود باشید. این عناصر دید بیننده و عمق آن را نشان می‌دهند. این منظره میتواند از یک باغ نارنگی یا الگوی امواج دریا باشد.

از نقاط مختلف و از بالا و پایین عکس بگیرید. به سوژه نزدیک شوید یا فاصله را زیاد کنید. به دنبال پس زمینه، بافت، الگو یا رنگهای جالب باشید. از این فرصت برای خلاق بودن استفاده کنید و نگران عالی بودن عکس خود نباشید.

  • صفحه اینستاگرام خود را منسجم کنید

سعی کنید صفحه اینستاگرام خود را به‌جای مجموعه‌ای از عکس‌های جداگانه منسجم و یکپارچه کنید. با دیدن اینستاگرام خود به عنوان یک موزاییک می‌توانید تصاویر خود را با یک حس منسجم کنار هم بچینید. زیبایی شناسی اینستاگرام شما مانند یک تم است که با کاراکترهای نوشته‌تان مطابقت دارد.


پس چند لحظه به برندسازی  فکر کنید. آیا می‌خواهید عکسی روشن و رنگارنگ متناسب با کتاب‌های داستانی عاشقانه خود داشته باشید؟ یا شما یک نویسنده داستانهای ترسناک هستید که به عکسهای تاریک و عبوس نگاه می‌کنید؟ اینستاگرام شما باید کاراکتر کلی برندتان  را نشان دهد


به این فکر کنید که چگونه تصاویر شما با ژانر و جلد کتابتان پیوند دارند. ببینید از چه رنگ‌هایی باید استفاده کنید، اساس کلی عکس‌های خود و نوع محتوایی که قرار است ارسال کنید را بررسی کنید. فیلترها و ابزارهای ویرایشی خود را بر اساس ظاهری که می‌خواهید، انتخاب کنید. برنامه‌های رایگان مانند PLANN و Preview می‌توانند به شما کمک کنند تا نحوه ظاهر صفحه خود را به طور کلی منسجم کنید. از اصول زیبایی شناسی استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping