تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
خلاق نویسی در نوشته‌های غیرداستانی چیست؟

خلاق نویسی در نوشته‌های غیرداستانی چیست؟

نوشته غیرداستانی خلاق یکی از پیچیده ترین اصطلاحات در نوشتن است. غیر داستانی به معنای واقعی بودن است. خلاقیت یعنی استفاده از تخیل. آیا این درگیری نیست؟ از یک طرف شما کتاب‌های درسی، کتابهای راهنما، آثار آکادمیک و حرفه‌ای از هر نوع روبه رو هستید. در زمینه‌هایی مانند این، تخصص واقعی و وضوح بسیار مهم است. نوشتن تخیلی و بینش خلاقانه ممکن است در در این راه مانع ایجاد کند.

از طرف دیگر حوزه‌هایی را دارید که ذاتا خلاقانه هستند. مثلا سفرنامه نویسی یکی از آنهاست. خاطرات و زندگینامه یکی دیگر از این نمونه هاست. بازسازی واقعی اپیزودهای تاریخی نیز مثالی دیگر است. اگر می‌خواهید کتابی غیرداستانی بخوانید که دقیقاً شبیه یک رمان باشد، کتاب  در خون سرد نوشته‌ی ترومن کاپوتی را امتحان کنید.این کتاب واقعی است اما مانند یک رمان به نظر می‌رسد. کاپوتی آن را یک رمان غیرداستانی می‌نامد که بخش اعظم علت آن فرمت ترکیبی از ژانرهای مختلف است.

همچنین میتوانید مورخانی را بیابید که کاملا خلاقانه می‌نویسند ( کتاب گذرگاههای ناهموار اثر سیمون شاما را بخوانید) برخی از مخاطبان از توصیه‌های ما برای موفقیت در امر خاطره نویسی استفاده کرده‌اند. از جمله میتوان به کتابهای West End Girls نوشته‌ی باربارا تیت و لطفا مرا مجبور به رفتن نکن نوشته جان فنتون اشاره کرد. هر دوی این کتابها تازگی و خلاقیت یک رمان را دارند. 

اگر علاقه مند به نوشتن آثار غیرداستانی خلاق هستید، باید مهارتهای یک رمان نویس را بدست آورید اما آنها را در مطالب حقیقی و مبتنی بر حقیقت خود اعمال کنید. کلید خلاق نویسی در آثار غیرداستانی بی واسطه بودن، نزدیک شدن به کاراکتر و درام لحظه‌ی آشکار شدن است.

استفاده از منابع آنلاین گام خوبی در مسیر نوشتن آثار غیرداستانی موفق است اما تنها اولین گام است. از جمله توصیه‌های دیگری که میتوان کرد:

  • زیاد بخوانید. تا زمانی که بازاری که میخواهید برای آن بنویسید را نشناسید در زمینه نوشتن آثار غیر داستانی موفق نمی‌شوید
  • دوره ببینید. یادگرفتن از کتاب یک چیز است. و گرفتن بازخورد شخصی از  معلم به موازات شروع پرورش مهارتهایتان موضوعی دیگر است. دوره‌ها معمولا ارزان هستند و از خانه انجام می‌شوند. بنابراین به سختی گذشته نیست. بسته به مطلبی که می‌نویسید میتوانید دوره یادگیری رمان نویسی را بگذرانید که برای پروژه‌های خاص شما مناسب است.
  • شروع به نوشتن کنید و کمک بگیرید. در آخر تنها راهی که یاد میگیرید بهتر بنویسید آغاز نوشتن است. خودتان را درگیر در نوشتن کنید. شما با درگیر کردن خود مطالب زیادی یاد می‌گیرید و سپس میتوانید بازخورد حرفه‌ای نسبت به کاری که انجام داده‌اید دریافت کنید – چه چیزی خوب پیش رفته، چه چیزی درست پیش نرفته و برای اصلاح آنها چه کاری باید انجام دهید. استفاده از این توصیه به شکل هوشمندانه باعث ایجاد اختلاف سطح بین کتابی می‌شود که ناشران دوست دارند و کتابی که نامه‌های مردودی دریافت می‌کند.
دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping