تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چگونه محتوای غیرداستانی بهتری بنویسیم: ۱۱ تکنیک برتر برای نوشتن مقالات غیرداستانی

چگونه محتوای غیرداستانی بهتری بنویسیم: ۱۱ تکنیک برتر برای نوشتن مقالات غیرداستانی

اگر به تازگی وارد عرصه نویسندگی شده‌اید، به راحتی سردرگم می‌شوید. خوشبختانه انبوهی از منابع وجود دارند که می‌توانند به شما در امر نویسندگی کمک کنند.

۱۱ تکنیک برای بهبود بخشیدن به محتوای غیرداستانی

چه اولین کتاب خود را بنویسید یا مجموعه‌ای از کتابهای پرفروش را در کارنامه کاری خود داشته باشید، نوشتن محتوای غیرداستانی چالشها و موانع مختص خود را دارد. در زیر راهکارهایی به جهت راهنمایی شما در امر نوشتن محتوای غیرداستانی آورده شده‌اند:

  • روی ساختار روایی کار کنید. به جای روایت داستانی ساده که ترتیب زمانی دارد، از وسط کار شروع کنید تا خواننده را جذب و تنش نمایشی داستان را بالا ببرید. بازی با چارچوبهای زمانی همچنین می‌تواند انتظارات خوانندگان را زیر و رو کند.
  • پیام خود را القا کنید. اگر به تازگی وارد دنیای نوشته‌های غیرداستانی شده‌اید از اینکه نوشته‌تان پیام رسایی ندارد وحشت نکنید. انتقال پیام به زمان و تجربه نیاز دارد. یک راه آن خواندن مطالب غیرداستانی است. همچنین می‌توانید روی نوشتن مطالبی که با آنها آشنایی دارید تمرکز کنید تا به لحن بیانی طبیعی و صریح برسید.
  • با زاویه دید بازی کنید. نوشتن کل محتوای غیرداستانی از یک زاویه دید مشخص، سوم شخص یا اول شخص، آسان است . خودتان را وادار کنید تا از زوایای دید مختلف بنویسید. در وسط یک صحنه خاص زاویه دید را تغییر ندهید. زوایای دید مختلف را در مورد نوشته‌تان بررسی کنید و ببینید کدام یک روحی تازه به نوشته‌تان می‌بخشد.
  • روی جزییات تمرکز کنید. بخشی اعظمی از تاثیرگذاری نوشته غیرداستانی شما به میزان توجه‌تان به جزییات بستگی دارد. یادتان باشد جزییات ظریف از جمله جزییات حسی را وارد کنید تا به فضاسازی و همچنین پرورش کاراکترها کمک کند. در مورد بیان جزییات خاص کلیشه گویی نکنید.
  • به هم فشرده بنویسید. محتوای غیرداستانی خود را مانند محتوایی داستان با قوس‌های داستانی، مقدمه، بدنه اصلی و پایان بنویسید. در نوشته‌های غیرداستانی از دست دادن حس بیان صحنه‌های نمایشی آسان است بخصوص زمانی که متمرکز بر بیان حقایقی دقیق و مبتنی بر ترتیب زمانی هستید. به نکات اصلی نوشته غیرداستانی خود فکر کنید و طوری به آن صحنه‌ها نزدیک شوید گویی که در حال نوشتن رمان یا نمایشنامه هستید. بدین ترتیب داستان‌تان جانی تازه می‌گیرد و توجه خواننده را جلب می‌کند.
  • از تجارب زندگی خود استفاده کنید. از داستان زندگی شخصی یا مجموعه‌ای از تجارب زندگی به عنوان منبعی الهام بخش استفاده کنید. غالبا تاریخچه شخصی شما قابلیت خلق داستانی جذاب با کاراکترهایی واقعی را دارد.
  • زمان بندی کنید. تهیه جدول زمان بندی به بسیاری از نویسندگان کمک می‌کند تا روی کار متمرکز باقی بمانند و مسئولیتهای خود را حفظ کنند.
  • آرشیوی از ایده‌های خود تهیه کنید. ایده پردازی یک کتاب از ابتدا، روندی دلهره آور است. همیشه دفترچه خاطراتی داشته باشید تا ایده‌هایی که به طور ناگهانی به ذهنتان می‌رسند را در آن یادداشت کنید. برای آنکه نویسنده خوبی باشید، باید ناظر خوبی باشید.  
  • همیشه در حال یادگیری باشید. نویسندگان محتوای غیرداستانی هیچ گاه از آموختن دست برنمیدارند. کلاسهای آموزشی‌ای پیدا کنید که نوشتن شما را ارتقا می‌دهند. کلاس رفتن تکنیکهای خوبی به شما می‌آموزد و شما را با نویسندگان دیگر آشنا می‌کند.
  • نثر خود را ارتقا دهید. ایجاد سبک نثری منحصر به فرد و پویا در داستان نویسی، روشی عالی برای جلوگیری از نوشتن رویدادهای واقعی راکد و بدون شخصیت پردازی و زاویه دید است. با تکنیکهای مختلف مانند تجانس آوایی بازی کنید تا ساختار جمله بندی خود را تغییر دهید و نثر خود را کمی متفاوت کنید.
  • خود- ویرایشی را تمرین کنید. روند ویرایش مهمترین روند در نگارش کتاب است. مهارت ویراستاری خود را تقویت و پیش نویسهای خود را بازنویسی کنید.
دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping