تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چگونه در مورد موسیقی بنویسیم: راهنمایی برای نویسندگان موسیقی

چگونه در مورد موسیقی بنویسیم: راهنمایی برای نویسندگان موسیقی

روشهای مختلفی برای نوشتن در مورد موسیقی وجود دارد از جمله اخبار دنیای موسیقی، نقد مراسم‌های زنده و آلبومهای منتشر شده و نقدهای فرهنگی.

مسیرهای شغلی در زمینه نویسندگی موسیقی

برای آنکه درباره دنیای موسیقی بنویسید نیازی به مدرک دانشگاهی ندارید. با این حال بسیاری از نویسندگان در این زمینه مدرک روزنامه نگاری یا هنرهای ادبی دارند. برخی از این مشاغل را میتوان همراه با آموزش موسیقی، نوشتن درباره تاریخچه موسیقی و نوشته‌های آکادمیک ادامه داد.

  • موسیقی شناسی: موسیقی شناس، موسیقی و ارتباط آن با موضوع دیگری را به عنوان یک علم اجتماعی بررسی می‌کند. برای مثال فردی که متخصص در زمینه مطالعه فرهنگ موسیقیایی کشورهای مختلف است موسیقی را از دریچه نقد فرهنگی نگاه می‌کند. افرادی که به موسیقی شناسی علاقه مند هستند غالبا در دانشگاهها و موسسات تدریس می‌کنند.
  •  تاریخ شناسی موسیقی: افراد علاقه مند به مطالعه در زمینه موسیقی میتوانند در رشته‌ی تاریخ موسیقی فعالیت کنند. این شاخه که شاخه وسیعی در موسیقی شناسی است موقعیتهایی برای تدریس در دانشگاه و انجام کارهای آرشیوی و بیوگرافی موسیقی را فراهم می‌آورد. تاریخ دانان موسیقی میتوانند روی موسیقی پاپ یا تاریخچه فعالیتهای موسیقی دانان بزرگ مانند باب دیلان کار کنند. 
  • روزنامه نگاری موسیقی: روزنامه نگارانی که در زمینه موسیقی فعالیت دارند اخبار دنیای موسیقی و نقدهای فرهنگی را به صورت مکتوب، آنلاین یا پخش برای شبکه‌های خبرگذاری تهیه می‌کنند. یک روزنامه نگار ممکن است درباره پروفایل خواننده‌ای چون تیلور سوییفت مطلب بنویسد، درباره آخرین آهنگ یک گروه موسیقی نقدی منتشر کند یا درباره صحنه موسیقی نیویورک قلم بزند.
  • نقد موسیقیایی: منتقد موسیقی کسی است که درباره آهنگ‌های منتشر شده جدید، رویدادها یا قطعه‌ای خاص از موسیقی نقد می‌نویسد. منتقدان در دنیای پیچیده جاز و موسیقی کلاسیک فعالیت کرده و باید دانش عمیقی از نویسندگی داشته باشند.
  • وبلاگ نویسی موسیقی: افرادی که در زمینه موسیقی وبلاگ نویسی می‌کنند به جای کار کردن برای ناشران، پلتفرم خودشان را می‌سازند. وبلاگ نویسان سبکهای نوشتاری وسیعی دارند که شامل نوشتن مقالات شخصی می‌شود.  از سال 2008، اتاق‌های خبری به دلیل مشکلات اقتصادی نیروهای کاری خود را کاهش داده‌اند. در تلاش برای پایین نگه داشتن هزینه‌ها، تعداد افرادی که در زمینه موسیقی مطلب می‌نویسند روبه کاهش است. امروزه فریلنسری رواج بیشتری دارد.

۵ نکته برای نوشتن درباره موسیقی

مهمترین گام به هنگام نوشتن درباره موسیقی خواندن و گوش کردن است. نوشتن، مهارت شما را در نویسندگی تقویت می‌کند و کتاب خواندن شما را در معرض سبکها و اطلاعات مختلفی قرار می‌دهد . هر چه بیشتر در زمینه موسیقی مطلب بخوانید، دیدگاه‌تان بهتر می‌شود.

  1. درباره موسیقی مطالعه کنید. هر چه میتوانید درباره موسیقی، از آلات موسیقی گرفته تا نحوه نوشتن متن شعرها بیاموزید. خواندن همچنین به شما کمک می‌کند لغات فنی لازم در مورد ژانرهای مختلف را یاد بگیرید. برای کمک به درک بهتر موسیقی، از کتابهای مرجع موسیقی استفاده کنید. کتابهای مرجع نحوه تحقیق کردن و نوشتن در مورد موسیقی را به شما می‌آموزند و منبع خوبی برای نویسندگان موسیقی هستند.   
  2. اطلاعات کسب کنید. از اخبار، مراسم‌ها، گفتگوهای فرهنگی‌ای که ترانه سرایان را آگاه می‌کند کسب اطلاع کنید. برای مثال اطلاع داشتن از سیاستهای پشت پرده یک گروه موسیقی فمینیست روسی در صورت نیاز برای نوشتن در مورد یکی از قطعات موسیقی آنها ضروری است.
  3. تئوری‌های موسیقی را یاد بگیرید . هر چه زبان فنی شما غنی تر باشد، بهتر می‌توانید درباره موسیقی بنویسید. عناصری چون ضرباهنگ، آهنگ صدا، اوج صدا و تمپو و سایر اصوات موسیقیایی به شما در درک عمیق تر موسیقی و یافتن ارتباط آن با سایر آهنگ‌های یک آلبوم کمک می‌کند
  4. موسیقی گوش دهید. تنها به ژانرهایی که علاقه دارید گوش ندهید، بلکه به سایر سبکهای موسیقی نیز گوش دهید. هنرمندان از موسیقی دوره‌ها و ژانرهای مختلف الهام میگیرند و منتقدان موسیقی با این مراجع آشنایی دارند.
  5. نظرات ناشران را جلب کنید. ناشران آنلاین و چاپی همواره به دنبال نویسندگان جدید هستند. هر چه به انتشارات بیشتری سر بزنید، احتمال آنکه نوشته خود را بفروشید بیشتر است. در صورتی که به یک انتشارات مراجعه کردید و جوابی نگرفتید ناراحت نشوید. به نوشتن ادامه دهید و علاقه‌تان را دنبال کنید.
دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping