تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چگونه یک جمله را آغاز کنیم

چگونه یک جمله را آغاز کنیم

چه شما دانشجویی در حال یادگیری اصول نوشتن به زبان انگلیسی باشید یا دانشجوی رشته‌ی ادبیات انگلیسی که به دنبال ارتقای مهارتهای مقاله نویسی خود است، دانستن نحوه آغاز یک جمله میتواند بر روی انسجام و کیفیت نوشته‌تان تاثیر بگذارد.

چرا آغاز جمله اهمیت دارد؟

آغازگرهای جمله کلمات مفیدی هستند که در ابتدای جمله شما می‌آیند و به مابقی جمله وضوح و شفافیت می‌بخشند. وقتی به زبان انگلیسی می‌نویسید، یادگیری نحوه آغاز یک جمله به شکل صحیح، ساختار آن را ارتقا می‌دهد. با ایجاد تنوع در آغازگرهای جمله، از تکراری بودن جملات پرهیز می‌کنید و خواندن آن را برای خواننده لذت بخش تر می‌سازید.

انواع مختلف آغازگرهای جمله

روشهای مختلفی برای آغاز کردن یک جمله وجود دارد که به موضوعی که در صدد بیان آن هستید بستگی دارد. عبارات و کلمات متفاوتی وجود دارد که معمولا در ابتدای یک جمله بکار می‌روند.

  1. عبارات مقایسه‌ای: عبارات مقایسه‌ای در ابتدای جمله اطلاعات متضاد موجود در جمله را با اطلاعات موجود در جمله قبلی مقایسه می‌کند. برخی از کلمات و عبارات این دسته بندی عبارتند از: « با این حال» « در مقایسه» « برعکس» « با این وجود» یا « در عوض»
  2. عباراتی که اطلاعاتی را اضافه می‌کنند. این کلمات و عبارات اطلاعاتی را به جمله قبلی می‌افزایند از جمله « به علاوه» « به همین ترتیب» و  « برای مثال»
  3. عبارات علت و معلولی:  عبارات علت و معلولی کلماتی هستند که نشان می‌دهند اطلاعات موجود در یک جمله نتیجه اطلاعات موجود در جمله قبلی است. از جمله « در نتیجه » « متعاقبا» یا « واضحا »
  4. عبارات زمانی: عبارات زمانی آغازگرهایی هستند که نشان می‌دهند  مدت زمانی بعد از جمله قبلی سپری شده یا قرار است سپری شود. از جمله عبارات این دسته میتوان به « در این بین » « بعد از مدتی» و « به زودی» اشاره کرد.
  5. عبارات مکانی: اگر میخواهید به مکانی اشاره کنید، میتوانید جمله خود را با کلماتی که نشان دهنده مکان هستند شروع کنید مانند:  « در کنار زباله دانی » یا « در اعماق دریاچه »
  6. آرایه‌های تشبیهی: آرایه‌های تشبیهی آغازگرهای قدرتمندی هستند که دارای تصویری غنی می‌باشند. برای مثال میتوانید جمله خود را با عباراتی چون « او به نرمی ابریشم، برای گرفتن مدال طلا اسکیت بازی می‌کرد»
blank

نکاتی برای آغاز کردن جمله

  • مضمون اصلی خود را در نظر بگیرید. قبل از آغاز ساختن یک جمله هدف اصلی خود را مشخص کنید. آیا میخواهید بر روی سوژه تاکید کنید، بر روی عملی که سوژه انجام می‌دهد، کاری که در مورد سوژه انجام شده است، یا بر روی احساسی که سوژه دارد؟ این سوالات به شما کمک می‌کند نحوه آغاز جمله خود را مشخص کنید.

به این فکر کنید که نویسنده در ابتدا میخواهد چه چیزهایی بداند و از آنها برای آغاز کردن جمله استفاده کنید.جمله قبلی را بررسی کنید. حتی جمله‌ای که متبحرانه ساخته شده اگر ربطی به مابقی نوشته نداشته باشد منطقی به نظر نمی‌رسد . همیشه در هنگام ساخت جمله جدید، جمله قبلی را در نظر داشته باشید. مطمئن شوید جمله‌ای که می‌نویسید اطلاعات را به شکلی ارائه می‌دهد که به راحتی به جمله بعدی منتقل شود.

از کلمات ربط استفاده کنید. بسته به جمله قبلی، ممکن است لازم باشد جمله خود را با کلمات ربط آغاز کنید تا در جمله جدید، به ایده جدیدی بپردازید. برخی از کلمات ربط عبارتند از: « بنابراین» « به علاوه » و « علاوه بر این »

ازحروف اضافه استفاده کنید. حروف اضافه برای نشان دادن ارتباط مابین اسامی، ضمایر و افعال کنشی لازمند. شما میتوانید به آسانی از این عبارات برای آغاز یک جمله استفاده کنید. برای مثال میتوانید بگویید « او در پشت صحنه برای رسیدن به موفقیت بی وقفه تلاش می‌کرد »

از عبارت قیدی استفاده کنید. قیود ، جمله را به شکلی آغاز می‌کنند که بر روی یک وضعیت ذهنی که در آن عملی انجام می‌شود، تاکید می‌کنند. برای مثال میتوانید بگویید: « دزد، به آرامی از انبار وارد شد و کیفش را پر کرد » این ساختار ربطی همچنین میتوانید جمله فعلی شما را به جمله قبلی مرتبط کند.

دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید