تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
افزایش فروش آثار مرتبط با تبعیض نژاد

افزایش فروش آثار مرتبط با تبعیض نژاد

در شرایط بوجود آمده، فروش آثاری که مرتبط با تبعیض نژاد در آمریکاست، رو به افزایش است. مثلا از میان این آثار می‌توان به شکنندگی سفید پوستان یا جیم کرو جدید اشاره کرد. مردم آمریکا می‌خواهند علیرغم اعتراضاتی که نسبت به برخورد تبعیض آمیز پلیس با مردم دارند، آگاهی شان را در ارتباط با نژادپرستی افزایش دهند.

چندی پیش، مردی به نام جورج فلوید پس از اینکه 8 دقیقه زیر زانوی یک افسر پلیس گیرافتاده بود، جان خودش را از دست داد و همین مسئله باعث شکل گیری اعتراضاتی در اقصی نقاط دنیا شد. این مسئله همچنین موجب شده است تا مردم آمریکا، بیشتر به سمت فیلم‌ها و کتاب‌هایی که مرتبط با تاریخچه‌ی تبعیض نژادی در آمریکاست روی بیاورند.

این حادثه باعث شده تا کتاب‌های غیرداستانی درمورد سیاه‌پوستان، جزو کتاب‌های پرفروش آمازون قراربگیرند. از جمله‌ی این کتاب‌های پرفروش می‌توان به ما متفاوت هستیم، ما یکی هستیم از مجموعه سسمی استرین اشاره کرد. بسیاری از کتاب‌های مرتبط با این مسئله حتی به صورت نسخه دست دوم نیز خرید و فروش می‌شوند.

در این میان، ۸ کتاب از ۱۰ کتاب پرفروش وبسایت بارنز اند نوبل، کتاب‌هایی درمورد سیاه پوستان است. از جمله‌ی این کتاب‌ها می‌توان به بین دنیا و من از تانهیسی کوتس و پس می‌خواهی درباره‌ی نژاد صحبت کنی از ایجئوما اولوئو اشاره کرد.

نویسنده کتاب چطور ضدنژادپرست باشیم، ابرام اکس کندی، در توییتر خود چنین یادداشتی نوشت:

این اتفاقی نیست که هر روز بیوفتد. پرفروش‌ترین کتاب‌های شماره یک و دوی آمازون درحال حاضر دو کتابی هستند که نژادپرستی را به چالش می‌کشند. این رخدادی است که باعثش شما بودید.

با افزایش اعتراضات، آمریکایی‌ها در تلاش برای جمع‌آوری فهرستی از کتاب‌های مرتبط با مسئله نژادپرستی و معرفی کردن‌شان به یکدیگر هستند. طرفداران جنبش مقابله با نژادپرستی هم از مردم خواسته‌اند تا خریدهای خود را از کتاب‌فروشی‌هایی که سیاه‌پوستان مالک آن هستند، انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping