تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
۸ دانستنی تاثیرگذار از زندگی هانس کریستین اندرسن

۸ دانستنی تاثیرگذار از زندگی هانس کریستین اندرسن

هانس کریستین اندرسن از نویسنده‌های مشهور کودک است که بیشتر به خاطر داستان‌هایی همچون بندانگشتی، جوجه اردک زشت و دخترک کبریت فروش شناخته شده‌است. او در ۲ آپریل ۱۸۰۵ در دانمارک به دنیا آمده و تک فرزند می‌باشد. هانس به مدرسه‌ی بچه‌های فقیر می‌رفت و ابتدا شاگرد بافنده و سپس خیاط شد تا بتواند از پس مخارج خود بربیاید. در ۱۴ سالگی به کپنهاگ رفت  تا بازیگر شود، اما وقتی صدایش عوض شد، به نصیحت یکی از دوستان خود گوش کرد و بر روی نویسندگی متمرکز شد. اولین داستان او به نام شبح در قبر پالناتکه در سال ۱۸۲۲ منتشر شد.

انتشارات مجید در ادامه ۸ دانستنی تاثیرگذار از زندگی هانس کریستین اندرسن ، نویسنده معروف و محبوب کودکان، آماده کرده‌است.

۱_ هانس کریستین اندرسن دو مجموعه قصه در سال ۱۸۳۵ و یک مجموعه‌ی دیگر برای کودکان در سال ۱۸۳۸ منتشر کرد. در سال ۱۸۴۵ قصه‌های او به ۴ زبان ترجمه شده بودند. او تا سال ۱۸۷۲ به نوشتن قصه ادامه داد.

۲_ هانس دوست داشت سفر کند و ماجراجویی‌هایش را در سفرنامه بنویسد. او در سال ۱۸۵۱ کتاب در سوئد را منتشر کرد. او پس از آن سفرنامه‌های دیگری را در بازدید از کشورهای دیگر منتشر کرد.

۳_ هانس کریستین اندرسن در سال ۱۸۴۷ در مهمانی‌ای با چارلز دیکنز آشنا شد. ۱۰ سال بعد او به ملاقات دوستش چارلز دیکنز و خانواده‌اش در خانه‌شان رفت، اما خیلی طولانی مانده بود و آنها از او خواستند که برود. همین مسئله پایان دهنده‌ی دوستی این دو مرد شد.

۴_ در سال ۱۸۷۲، اندرسن مبتلا به سرطان کبد تشخیص داده شد. او در ۴ آگوست ۱۹۷۵ در نزدیکی کپنهاگ از دنیا رفت.

۵_ اندرسن تا زمان مرگش به شهرت جهانی دست یافته بود.

۶_ هرساله روز جهانی کتاب کودک در زادروز هانس کریستین اندرسن، یعنی دوم اپریل، برگزار می‌شود.

۷_ هم از زندگی هانس کریستین اندرسن و هم از آثار او، فیلم و کارتون‌های بسیاری ساخته شده‌است.

۸_ وقتی از او سوال شد که آیا روزی داستان زندگی خود را می‌نویسید، هانس جواب داد: ” قبلا آن را نوشته‌ام. نام آن جوجه اردک زشت است”.

دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید