تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
۸ دانستنی از زندگی اچ.جی.ولز

۸ دانستنی از زندگی اچ.جی.ولز

اچ.جی.ولز (هربرت جورج ولز) نویسنده‌ی داستان‌های علمی تخیلی است که بیشتر به خاطر کتاب جنگ دنیاها شناخته شده‌است. ولز در ۲۱ سپتامبر ۱۸۶۶ در انگلستان به دنیا آمده‌است. در سال ۱۸۷۴ پای او شکست و در این دوران بود که به مطالعه و خواندن روی آورد و همین مسئله بعدتر منجر به علاقه‌اش به نوشتن شد. او مدتی به تدریس در مدرسه و نوشتن در مجلات مشغول بود تا بلاخره در سال ۱۸۹۵ و با انتشار رمان ماشین زمان به شهرت رسید.

انتشارات مجید ۸ دانستنی از زندگی اچ.جی.ولز را در این مطلب برای شما آماده کرده‌است

۱_ اچ.جی.ولز در سال ۱۸۹۱ با دختر عموی خود ایزابل ماری ولز به مدت ۳ سال ازدواج کرد و پس از آن عاشق دانشجویی شد. او در سال ۱۸۹۵ با ایمی کاترین رابینز (با نام مستعار جین) ازدواج کرد. آنها با هم دو پسر به دنیا آوردند.

۲_ او در سال ۱۹۰۹ از نویسنده‌ای به نام امبر ریوز صاحب یک فرزند دختر و در سال ۱۹۱۴ از رمان نویسی به نام ربکا وست، صاحب یک پسر شد.

۳_ اولین کتاب پرفروش و غیر تخیلی‌ای که اچ.جی.ولز نوشت، جهان آینده نام دارد که در سال ۱۹۰۱ به چاپ رسید. در این کتاب پیش بینی شده که دنیا در سال ۲۰۰۰ چه شکلی خواهد بود. یک سری از ایده‌های او در این باره صحیح بوده و یک سری دیگر غلط از آب در آمدند.

blank

۴_ کتاب کیپس در سال ۱۹۰۵ منتشر شد. این کتاب یکی از کتاب‌های مورد علاقه‌ی خود اچ.جی.ولز بود. کیپس به بررسی موضوع نابرابری اقتصادی طبقات مختلف اجتماعی می‌پردازد. همین موضوع باعث شد که ولز به انجمن فابیان بپیوندد.

۵_ اچ.جی.ولز در کتاب The word set free، چاپ سال ۱۹۱۴ راجع به ساخت بمب اتمی در آینده نوشته است.

۶_ اچ.جی.ولز در سال‌های ۱۹۲۲ و ۱۹۲۳ کاندید حزب کارگر در پارلمان شد، اما به موفقیت نرسید. او می‌خواست از سمت سیاسی برای پیش‌برد ایده‌هایش استفاده کند.

blank
Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2017-09-21 14:40:21Z | http://piczard.com | http://codecarvings.comµÇÿæz±ð

۷_ از کارهای اچ.جی.ولز اقتباس‌های سینمایی و رادیویی نیز شده‌است.

۸_ اچ.جی.ولز سرانجام در ۱۳ آگوست سال ۱۹۴۶ در سن ۷۹ سالگی از دنیا رفت. او در طی عمر خود ۱۱۴ کتاب نوشت که ۵۰ مورد از آنها رمان بودند.

دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید