تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
۵ مشخصه جذاب برای کاراکتر شرور داستان

۵ مشخصه جذاب برای کاراکتر شرور داستان

شروری که به خوبی توصیف شده باشد به اندازه قهرمان داستان به یادماندنی است. وقتی خصوصیات شرور داستان را توصیف می کنید موارد زیر را به خاطر داشته باشید.

هنر خلق ضدقهرمان داستان شامل خلق کاراکتری است که دارای چند خصیصه شخصیتی اصلی است:

  1. ظرفیت شرارت و تمایل به انجام کارهای بد. نوع محبوب شرور در داستان نویسی غربی مظهری از شیطان است. شخصیت سارون در ارباب حلقه ها موجودی دیوسیرت است که فرودو و دوستان هابیتش، باید جلوی او را از ویران کردن طبقه وسط زمین بگیرند. در بازی تاج و  تخت، رمزی بولتون، یک قاتل زنجیره ای و  شوالیه است. هیچ دلیلی نمی تواند به اندازه کافی رد پای او در نابودی انسان را توضیح دهد.
  2. پس زمینه ای که رفتار شرورانه آنها را توضیح میدهد: بهترین شخصیت های شرور به شکلی منسجم عمل می کنند. برخی حتی زندگی خود را به عنوان انسانهایی خوب آغاز می کنند. مثلا در داستان هری پاتر، نویسنده آن جی کی رولنگ ضدقهرمان اصلی داستان یعنی لرد ولدمورت را به عنوان فردی توصیف میکند که به دلیل ناامنی های تجربه شده در ابتدای کودکی تبدیل به آدم شروری می شود.
  3. طیف پیچیده ای از احساسات: بسیاری از ضدقهرمانها کاراکترهای سه بعدی ای هستند، که دامنه وسیعی از احساسات، رفتارها و انگیزه ها را از خود نشان می دهند. شرور یک کتاب طنز می تواند تا حدودی ظالمانه تر از آدمهای بد رمان منثور باشد اما به هر حال باید در دنیای واقعی اساسی داشته باشند.مثلا بت من مثال خوبی از یک شرور کمدی است که دارای برخی از خصیصه های انسانی است. – بیشتر از همه حس شوخ طبعی دارد.
  4. زاویه دیدی که اعمال شرورانه آنها را توجیه می کند. حتی شرورترین شروران از منظر عدالت شخصی خود عمل می کنند. این امر خصوصاً در مورد شرورانی صادق است که به عنوان ضد قهرمان عمل می کنند. ضدقهرمان، شروری دلسوز است. آنها آدم بده داستان هستند اما داستانشان را از زاویه دید خود می گویند. و باعث میشوند تا مخاطب با آنها همدلی کند. بسیاری از ماندگارترین شرورهای تمام دوران، خود را قهرمان داستان می دانند.
  5. مهارت خاصی که آنها را از دیگران متمایز می کند. نبوغ ریاضی ویژگی تعیین کننده پروفسور موریارتی در مجموعه کتابهای شرلوک هولمز است. یا توماس هریس که برای اولین در اژدهای قرمز ظاهر شد، یکی از کاراکترهای اصلی داستان سکوت بره هاست و سرانجام داستان خود را در رمان هانیبال مینویسد. او به جز آدمخوار بودن، روانشناسی برجسته است، که همین موضوع شخصیت او را به شدت جذاب می کند.

2 comments

    blank

    سلام من یک سوال داشتم برای نویسنده شدن بعد از نوشتن کتاب مراحل منتشر کردن ان به چه صورت هست؟

      blank

      سلام،
      بستگی به عوامل مختلفی داره. مثلا اینکه چقدر روی کتاب کار شده و چقدر لازمه روش کار بشه( ویراستاری، صفحه آرایی، طراحی جلد…). متناسب با بازار باشه و ناشرها بدون هزینه مایل به چاپش باشن یا فقط جاپش براتون مهم باشه و با هزینه ی شخصی هم تمایل به چاپش داشته باشید. در هر صورت اگر کتاب تون کامل شده و آماده است می تونید با انتشارات های مرتبط ارتباط بگیرید و شرایط پذیرش اثرشون رو جویا بشید.
      موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping