تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
۴ مزیت گوش دادن به کتاب‌های صوتی

۴ مزیت گوش دادن به کتاب‌های صوتی

اگر از طرفداران کتاب صوتی هستید حتما با لذت فشردن دکمه‌ی “پخش” و گوش سپردن به صدای گوینده یا راوی آشنا هستید. از مهمترین مزایای کتاب‌های صوتی این است که می‌توانید همه جا به آن‌ها گوش کنید، اما کتاب‌های صوتی واقعا چه مزایایی دارند؟ از آن‌جا که فروش کتاب‌های صوتی روز به روز در حال افزایش است، محققین در این باره دست به کار شده‌اند و نظرات و یافته‌های آنان به شرح زیر است.

۱داشتن تجربه‌ای حسی‌تر از خواندن

 یادتان می‌آید که در کودکی قصه‌ها را با صدای بلند برایتان‌ می‌خواندند؟ تصاویر آنقدر زنده در ذهن‌تان شکل می‌گرفتند که به کل در داستان غرق می‌شدید. امروزه کتاب‌های صوتی دقیقا می‌توانند همین تجربه را برایتان رقم بزنند. هیچ چیز مانند یک راوی خوب نمی‌تواند به داستان و شخصیت‌ها، زندگی ببخشد. مثلا اگر داستانی می‌خوانید که در شهر و دیار یا کشور شما اتفاق نمی‌‌افتد، یک گوینده‌ی با‌مهارت به وسیله‌ی گویش و بیان خود می‌تواند شما را به حس و حال محل اتفاق افتادن داستان نزدیک‌تر کند.

593406

۲در تقویت مهارت‌های ادبی(خصوصا نوجوانان و کودکان) موثر است

 کتاب‌های صوتی برای همه هستند اما ثابت شده‌ است که برای کودکان و نوجوانان مزایای بیشتری به همراه دارند، مخصوصا در زمینه‌ی تقویت مهارت‌های ادبی. این کتاب‌ها بر فصاحت، واژگان، زبان، تلفظ، درک و دیگر مسائل ادبی و زبانی افراد تاثیر می‌گذارند. گوش دادن به همراه دنبال کردن متن چاپی حتی مزایایی دوچندان به دنبال خواهد داشت.

اگر مشاهده کردید که فرزندتان به کتاب‌هایی که از گروه سنی‌اش بالاتر هستند گوش می‌دهد، شگفت‌زده نشوید چرا که طبق تحقیقات، مهارت شنیدار حداقل دو سال پیشرفته‌تر از مهارت خواندن است. کتاب‌های صوتی خصوصا برای کسانی که مشغول یادگیری زبانی جدید هستند مناسب‌اند، چرا که افراد را با تلفظ صحیح کلمات آشنا می‌سازند.

۳-مراقبت جسمانی و روانی

 به نظر می‌رسد که خیلی‌ها از کتاب‌های صوتی برای مدیتیشن یا راحت‌تر خوابیدن استفاده می‌کنند. این کتاب‌ها برای امتناع از نگاه کردن به صفحه‌ی موبایل پیش از خوابیدن نیز گزینه‌ی بسیار خوبی هستند. به علاوه، گوش کردن به کتاب صوتی حین انجام کارهای دیگر حس بهره‌ور بودن را در ما تقویت کرده و به ما انرژی مثبت تزریق می‌کند، تا جایی که ممکن است برای کمی بیشتر گوش دادن به کتاب، طولانی‌تر ورزش کنیم یا رکاب بزنیم. همچنین طبق بررسی‌های به عمل آمده، گوش دادن به کتاب‌های صوتی می‌تواند باعث بهبود علائم افسردگی، اضطراب و اختلالات وسواسی شود.

blank

۴وقت‌گذرانی با خانواده و دوستان

 اگر چند نفری طرفدار کتاب‌های صوتی هستید، به آسانی در دورهمی‌ها می‌توانید کتاب مورد علاقه‌تان را پخش کرده و از این لحظات در کنار هم لذت ببرید. بدین طریق موضوعی نیز برای صحبت کردن و گفتمان خواهید داشت‌.

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping