تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
۱۰ دانستنی از زندگی مارک توین، خالق ماجراهای تام سایر

۱۰ دانستنی از زندگی مارک توین، خالق ماجراهای تام سایر

مارک توین نویسنده‌ای است که بیشتر به خاطر دو کتاب ماجراهای تام سایر و ماجراهای هاکلبری فین شناخته شده است. مارک توین متولد۳۰ نوامبر۱۸۳۵ در آمریکاست. او۶‌ خواهر و برادر داشت که تنها سه تن از آن‌ها توانستند دوران کودکی را پشت سر بگذارند. پدر او وقتی مارک ۱۱ سال داشت از دنیا رفت و او بعد شاگرد چاپگر شد. او کار نویسندگی را با کشیدن طراحی‌های طنز و مقالات آغاز کرد. شغل چاپگری او باعث می‌شد که مدام در شهرهای مختلف آمریکا در سفر باشد. مارک توین دست آخر با انتشار داستان کوتاه Jim smiley and his jumping frog در سال ۱۸۶۵ توانست نام خود را سر زبان‌ها بیندازد.

۱-مارک توین در سال ۱۸۶۷ به سفر۵ ماهه‌ای در دریای مدیترانه رفت. در طی این سفر او کتاب The innocents abroad (چاپ۱۸۶۹) را نوشت که یکی از پرفروش‌های آن زمان شد.

۲-مارک توین در فوریه‌ی ۱۸۷۰با الیویا لانگدن (با نام مستعار ایوی) ازدواج کرد. پدر او از تجار ثروتمند ذغال سنگ نیویورک بود.

۳-مارک توین و همسرش ۴ فرزند به دنیا آوردند.

۴-کتاب معروف ماجراهای تام سایر در سال۱۸۷۶ و کتاب ماجراهای هاکلبری فین که دنباله‌ی آن بود در سال ۱۸۸۵ منتشر شد.

۵-نام اصلی مارک توین سمیوئل لنگهورن کلمنز است. او نام مسعتارش را در طی سفر با کشتی بخار و از ناخدای یک کشتی که با نام مارک توین برای مجلات می‌نوشت، در ادای دین به او برداشت.

۶-مارک توین آثار خودش را با چندین نام مستعار دیگر منتشر نموده‌ است.

۷- مارک توین در کل ۲۸ کتاب منتشر نموده که ۴ جلد از آن‌ها پس از درگذشتش به چاپ رسیده‌اند.

blank

۸-او باور خود بر مبنای اینکه برده‌داری باید از بین برود و منسوخ گردد را به صراحت عنوان می‌کرد.

۹-جایزه‌ی مارک توین برای طنز آمریکایی در سال ۱۹۹۸ توسط مرکز هنرهای نمایش جان اف کندی پایه‌گذاری شد تا این جایزه به کسانی که در جامعه تاثیری مشابه تاثیر مارک توین می‌گذارند، اهدا شود.

۱۰-مارک توین سرانجام ۲۱آپریل ۱۹۱۰ در سن ۷۴ سالگی از دنیا رفت.

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping