تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چگونه یک روز بد در داستان نویسی را پشت سر بگذاریم

چگونه یک روز بد در داستان نویسی را پشت سر بگذاریم

 برخی از روزهایی که می‌نویسید مانند روزهای دیگر بازدهی ندارید. برخی روزها کلمات بر روی صفحه کاغذ جاری می‌شوند و برخی روزها به نظر می‌رسد برای نوشتن باید از هفت خوان بگذرید. اگر یک روز به تعداد کلماتی که باید می‌نوشتید نرسیدید خودتان را سرزنش نکنید. بعضی روزها برای نوشتن حتی یک کلمه مشکل دارید، گویی داستان در حال فروپاشی است و نوشتن امری طاقت فرساست. هر نویسنده‌ای از این دست روزها دارد. روزهایی که میخواهیم دست از کار بکشیم. در زیر به چند روش برای ادامه دادن نویسندگی حتی در روزهایی که به نظر می‌رسد هیچ کلمه‌ای به ذهنتان نمی‌رسد اشاره میکنیم. 

بپذیرید که نوشتن کاری سخت است

وقتی نمیتوانید کاراکترها و داستانی که در ذهنتان دارید را به روی کاغذ بیاورید به شدت مستاصل می‌شوید. یا زمانی که داستانی به ظاهر خوب در میانه راه تکه تکه می‌شود. نویسندگی شغلی دشوار است. کار کردن در تنهایی و انزوا به جهت خلق اثری از هیچ. اما هر روز قرار نیست به شما سخت بگذرد. برخی روزها شما متمرکز هستید و کلمات بر روی کاغذ جاری می‌شوند و بهترین  اثر خود را می‌نویسید. نوشتن بالا پایینهای زیادی دارد و شما باید در این فراز و نشیبها دوام بیاورید.  

اوضاع خودتان را بررسی کنید

از خودتان بپرسید آیا داستان هنوز برایتان جذاب است. نوشتن داستان در ژانری که احساس می‌کنید الهام بخش نیست و فقط پرفروش است، فایده‌ای ندارد. علاقه شما باید در سرتاسر داستان حفظ شود. اگر موقع نوشتن سختی زیادی احساس میکنید باید در مورد ادامه نوشتن داستان تجدید نظر کنید. کتابی بنویسید که واقعا خواستار نوشتن آن هستید. کتابی که از نوشتن آن می‌ترسید. کتابی که علاقه شما را جلب کند و لحن منحصر بفردی داشته باشد. داستانی را برای دیگران تعریف کنید که از گفتن آن هیجان زده می‌شوید.

به موفقیتهای گذشته خود نگاه کنید

اگر در روزهایی که خوب نمی‌نویسید به خودتان شک میکنید وقت آن رسیده که ذهنیت خود را تغییر دهید. هر نویسنده روزهایی دارد که در آن برای نوشتن دچار کشمکش می‌شود. به تمام کارهایی که تا بدین نقطه انجام داده‌اید نگاه کنید و ببینید چطور در نوشتن تکامل پیدا کرده‌اید. به دستاوردهایتان بنگرید و به خودتان یادآوری کنید که چقدر پیشرفت کرده‌اید.

استراحت کنید

گاهی اوقات اصرار کردن فایده‌ای ندارد و بهترین کار این است که از نوشتن فاصله بگیرید. کمی استراحت کنید تا ذهنتان آرامش پیدا کند مثلا کاری انجام دهید که از آن لذت می‌برید. معمولا یک استراحت ذهنی میتواند فشار را از روی شما بردارد و باعث پیشرفت در کارهایتان شود. 

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping