تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چگونه هیولایی ترسناک برای خوانندگان خود خلق کنید

چگونه هیولایی ترسناک برای خوانندگان خود خلق کنید

بسیاری از رمانهای ترسناک هیولا دارند اما همه آنها ترسناک نیستند. در زیر به چند شیوه برای  خلق هیولا اشاره می‌کنیم که خوانندگان شما را می‌ترساند. تعریف هیولا بسته به نوع خواننده متفاوت است. زامبی در یک برنامه تلویزیونی ممکن است برای برخی بینندگان ترسناک باشد اما برای دیگران هیولاهای روانی ترسناکترند. طراحی هیولا می‌تواند از یک موجود اسطوره‌ای آشنا مانند یک خون آشام یا گرگینه پیروی کند، یا می‌تواند موجودی ترسناک  از دوران کودکی شما باشد .

خصوصیات هیولا چیست؟

  • خصوصیات فیزیکی: هیولا موجودی بزرگ و قدرتمند است مانند کینگ گونگ. ممکن است برخی قسمتهای بدنش لاغز باشد، دندانهای تیزی داشته باشد، زرهی فولادی بر تن داشته یا کاملا کوچک و ظریف باشد. خصوصیات فیزیکی هیولای شما فقط برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب نیست. طراحی کاراکتر هیولا شما باید با پس زمینه‌ای که تعریف کرده‌اید مطابقت دشته باشد. مثلا اگر بال دارد باید با آن پرواز کند. هیولا موجودی تزیینی نیست بلکه بازتابی از عمیق ترین ترسهای انسانهاست.
  • خصوصیات اخلاقی: برخی بر این باورند که هیولاهای حقیقی آنهایی هستند که در ذهن ما رخنه می‌کنند. هیولاها وقتی با فوبیاها ما بازی می‌کنند ترسناک می‌شوند. هیولا همچنین میتواند نمادین باشد. برخی هیولاها لازم نیست با کاراکترها در ارتباط باشند – کاراکترها خودشان ایده هیولا را در ذهنشان می‌پرورانند که بر وحشت خوانندگان می‌افزاید.
  • هدف هیولا کیست: آیا هدف هیولا کودکان است؟ آیا با شنیدن بوی خون وحشی می‌شود؟ چه چیزی هیولای شما را تحریک می‌کند.؟ دانستن انگیزه‌های هیولای شما کلید مشخص کردن رفتار و دلایل انجام کارهای او می‌باشد.
  • نقطه ضعفهایش چیست: آیا چیزی هست که هیولا را از بین ببرد؟ آیا میتوان او را شکست دارد؟ آیا از نور و روشنایی متنفر است؟ دادن قوانین شخصی خود به هیولایتان میتوان موجودی قابل باور خلق کند.

چگونه یک هیولا خلق کنیم

اگر به دنبال نحوه خلق هیولای خود هستید، دستورالعملهای مشخصی وجود دارد که میتوانید با دنبال کردن آن هیولای جدیدی را خلق کنید که واقعی به نظر برسد:

  1. کمی پیش زمینه ارائه کنید. ممکن است هیولای شما در دنیای واقعی وجود نداشته باشد. اما باید قوانین منطقی را دنبال کند. هیولا از کجا آمده است؟ چرا چنین ظاهری دارد؟  آیا ساخته دست بشر است؟ یا یک موجود طبیعی است؟ لازم نیست به تک تک سوالات درباره هیولای خود در نوشته پاسخ بدهید  با این حال خواننده باید اطلاعات کمی درباره آن داشته باشد تا بتواند تصویری کامل از او را در ذهنش تجسم کند.
  2. فضایی برای تخیل بگذارید. با آنکه میخواهید مخاطبان شما تصویر کاملی از هیولایتان در ذهن داشته باشند، قوه تخیل فرد همیشه ترسناک ترین موجودات را خلق می‌کند. گذاشتن فضایی برای تخیل خواننده باعث می‌شود آنها وحشتناک ترین ترسهای خود را با هیولایی که شما خلق کرده‌اید ادغام کنند.
  3. به هیولای خود اسم بدهید. شخصیت دادن به هیولا آن را واقعی تر نشان می‌دهد و اسم دادن آن را ملموس تر می‌کند. گاهی اوقات ترس از یک نام ناشی از گنگ بودن آن است . گاهی اوقات نام هیولا از نام شرورهای اسطوره‌ای ترسناک مانند « تایفون» گرفته می‌شود.
  4. کشتن آن را سخت کنید. گاهی اوقات هیولا سرسخت است و باید به طور فیزیکی با او درگیر شد و گاهی اوقات برای کشتن او رازی ناشناخته وجود دارد که بعدها در داستان مشخص می‌شود. هیولاهایی که به راحتی شکست نمی‌خورند لحظات پر تنش و اضطرابی را برای خواننده ایجاد می‌کنند. هر چه کشتن هیولا سختتر باشد، ترسناکتر می‌شود.
دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping