تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چگونه عنوان فرعی بنویسیم: ۴ نکته برای نوشتن عنوان فرعی

چگونه عنوان فرعی بنویسیم: ۴ نکته برای نوشتن عنوان فرعی

نوشتن عنوان اصلی کار دشواری است و نوشتن عنوان فرعی کاری بس چالش برانگیزتر. وقتی نوبت به نوشتن عنوان فرعی می‌رسد، وضوح و شفافیت حرف اول را می‌زند. در متن زیر نکاتی را برای نوشتن یک عنوان فرعی شفاف که مکمل عنوان اصلی است، می‌آموزید.

عنوان فرعی چیست؟

عنوان فرعی، که  همچنین به ‘سرخط فرعی’  نیز شناخته می‌شود، ترتیب ثانویه‌ای از متن است که اغلب در زیر عنوان اصلی مقاله برای انتشارات چاپی یا آنلاین ظاهر می‌شود. هدف عنوان فرعی بسط دادن نکات مهمی است که عنوان اصلی به آنها می‌پردازد و زمینه یا اطلاعات بیشتری در مورد موضوع ارائه می‌دهد. عنوان‌های فرعی ممکن است در زیر عنوان اصلی با فونت کوچک‌تر نمایان شوند .

انواع اصلی عنوان‌های فرعی کدامند؟

دو دسته اصلی برای عنوان فرعی وجود دارد:

  • عنوان اصلی ثانویه: یکی از رایج ترین عنوان‌های فرعی، عنوان اصلی ثانویه است که بعد از عنوان اصلی اولیه ظاهر می‌شود و اطلاعات بیشتری در مورد موضوع ارائه می‌دهد. در اینجا نمونه‌ای از عنوان اصلی می‌آوریم: ‘معلم علوم توله سگ را به فرزندی قبول می‌کند.’ عنوان ثانویه برای این مقاله می‌تواند اطلاعات بیشتری در مورد معلم و وضعیتی که منجر به پذیرفتن توله سگ شده است را به خوانندگان ارائه دهد. به عنوان مثال، ‘یک معلم علوم در  سیاتل یک سگ از نژاد فاکس تریر را که در طول سخنرانی وارد کلاس او شده بود، پذیرفت .’ عنوان ثانویه مکان معلم، جایی که او توله سگ را پیدا کرده و نژاد آن را به خواننده اطلاع می‌دهد.
  • عنوانهای فرعی برای بخشهای فرعی: برخی از نشریات از عناوین فرعی برای تقسیم یک مقاله به بخش‌های مختلف مرتبط استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، مقاله‌ای در مورد آموزش سگ ممکن است حاوی پاراگراف‌هایی باشد که موضوعات متعدد مربوط به بهترین دوست انسان را در ادامه عنوان اصلی پوشش می‌دهد. اگر عنوان اصلی «راهنمای ضروری آموزش سگ» باشد، برخی از زیرعنوان‌های احتمالی ممکن است شامل «انواع آموزش سگ»، «چگونه سگ خود را تربیت کنیم» و «نکات آموزشی مفید» باشد. محتوایی که به دنبال هر زیر عنوان می‌آیدف باید به تفصیل نکات، سؤالات یا راهنمای ذکر شده در عنوان فرعی را ارائه دهد.

۴ نکته برای نوشتن یک عنوان فرعی عالی

در زیر به چند نکته برای نوشتن یک زیر عنوان فرعی اشاره می‌کنیم:

  1. از زبان شفاف استفاده کنید. کلمات رمزآلود، بازی با کلمات ساختگی یا زبان مبهم بیش از آنکه مفید باشند، حواس‌ خواننده را پرت میکنند. کلمات خود را با دقت انتخاب کرده و دستور زبان خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید جملات‌تان را با وضوح بیان کرده‌اید.
  2. عنوان را مرتبط بنویسید . اطمینان حاصل کنید که هر زیر عنوان مستقیماً به عنوان اصلی مرتبط است. عنوانهای فرعی خود را خاص و مرتبط نگه دارید تا خواننده را گیج نکنید.
  3. عنوان فرعی را جذاب بنویسید . می‌توانید زیرعنوان‌هایی را در قالب سوالاتی ایجاد کنید که خواننده را به خواندن بیشتر ترغیب کند. سوالاتی را مطرح کنید که  در مورد موضوع مورد علاقه مخاطبان شما باشد و در پاراگراف‌های اصلی خود به آن سوالات پاسخ دهید.
  4. دقیق باشید. چه شما یک تبلیغ نویس یا یک وبلاگ نویس شخصی باشید، از زیرعنوان‌های طولانی که پر از جزئیات اضافی هستند اجتناب کنید. عناوین فرعی خود را مختصر نگه دارید و اطلاعات دقیق تر را برای بدنه متن بگذارید.
دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping