تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چگونه عنوان اصلی بنویسیم

چگونه عنوان اصلی بنویسیم

پیدا کردن عنوان اصلی برای یک داستان کاری چالش برانگیز است. عنوان خوب توجه خواننده و کاربر را جلب می‌کند و برای هر ناشری حیاتی است.

عنوان اصلی چیست؟

عنوان اصلی جمله‌ای در بالای روزنامه یا مقاله است که طرحی کلی از محتوا را نشان می‌دهد . عنوان اصلی باید خلاصه‌ای دقیق و جذاب از مقاله باشد و تنها از تعداد انگشت شماری کلمه استفاده کند. برخی از عناوین اصلی ممکن است دارای عنوان فرعی نیز باشند و اطلاعات بیشتری را راجع به موضوع در اختیار خواننده قرار دهند .

چگونه عنوان اصلی خوب بنویسیم

  1. موضوع را خلاصه کنید. چه برای یک سایت خبری آنلاین، پست وبلاگ یا نشریه چاپی عنوان اصلی بنویسید، فقط به اندازه‌ی  یک خط کوتاه در بالای صفحه فضا دارید تا به نکته اصلی داستان خود برسید. عنوان اصلی خود را تا حد ممکن خلاصه کنید تا خوانندگان بتوانند برای جزئیات بیشتر ادامه مطلب را مطالعه کنند.
  2. صریح باشید. هنگام ایجاد یک عنوان اصلی جذاب، ممکن است وسوسه  شوید عنوان را مبهم بنویسید تا خوانندگان را وادار کنید برای کسب اطلاعات بیشتر روی آن کلیک کنند، اما باید از انجام این کار اجتناب کنید زیرا می‌تواند خوانندگان شما را گمراه کند. از گمراه‌کردن عمدی خواننده پرهیز کنید زیرا  بر یکپارچگی نوشته شما تأثیر منفی میگذارد.
  3. جذابیت احساسی ایجاد کنید. اگر در حال نوشتن یک مقاله خاص هستید، ممکن است کنترل بیشتری بر لحن و روایت داستان خود داشته باشید تا با یک مقاله خبری معمولی. داستان‌های بلند بر توانایی نویسنده برای حفظ توجه خواننده در طول نوشته تکیه دارند. با این حال، یکی از بخش‌های چالش‌برانگیز این است که آنها را به اندازه کافی علاقه‌مند کنید تا داستان را در وهله اول بخوانند
  4.  تصحیح و بررسی واقعیت. همیشه عناوین خود را تصحیح کنید تا اشتباهات تایپی، کلمات نامناسب و علائم نگارشی غلط را پیدا کنید. اگر از لغت نامه برای یافتن کلمات جایگزین یا مترادف استفاده می‌کنید، حتما کلمه صحیح را انتخاب کنید. اطلاعات موجود در عنوان اصلی خود را بررسی کنید، تا مطمئن شوید اطلاعات دقیقی را ارائه می‌دهید.

۵ نکته برای نوشتن یک عنوان اصلی خوب

یک عنوان خوب می‌تواند تعیین کند که آیا کسی مقاله شما را می‌خواند یا خیر. فرقی نمی‌کند برای سایت‌های وبلاگ‌نویسی صفحه اول اخبار یا یک داستان عاطفی عنوان اصلی می‌نویسید. آنچه مهم است آن است که مؤثرترین راه‌ها برای ایجاد یک عنوان بهتر را بدانید:

  1. عنوان واضح انتخاب کنید.  چینش کلمات و علامت گذاری می‌تواند بر معنای عنوان اصلی شما تأثیر بگذارد. در انتخاب کلمات خود واضح و مستقیم باشید و از استفاده از کلمات مبهم یا کلمات اختصاری که می‌تواند خوانندگان  را سردرگم کنند خودداری کنید. یک عنوان خوب به راحتی خوانده می‌شود و قابل درک است. خواننده باید با دیدن عنوان اصلی دید روشنی نسبت به آن بدست آورد.
  2. 2-       دقیق باشید. وقتی عنوان اصلی می‌نویسید، تا حد ممکن از تعداد کلمات کم استفاده کنید تا نکته اصلی مقاله‌تان را پیش نمایش کنید. از افعال معلو که پیام عنوان اصلی شما را تا حد ممکن مستقیم نشان می‌دهند استفاده کنید. اگر برای پلتفرم آنلاین می‌نویسید، ذکر عنوان دقیق ضروری است زیرا باعث بالا رفتن رتبه مقاله در جستجوهای آنلاین می‌شود.
  3. تمرین کنید. فهرستی از عناوین اصلی برای مقاله خود تهیه کنید.  هر عنوان را با صدای بلند بخوانید تا مشخص کنید که کدام  مستقیم تر، مختصر و قانع کننده تر به نظر می‌رسد. از وبلاگ‌ها یا نشریات رایج مورد علاقه خود دیدن کنید و سر عنوانهای آنها را بازنویسی نمایید.
  4. از بکار بردن کلیشه خودداری کنید. ایجاد عنوان اصلی که با لحن نوشته شما سازگاری ندارد، می‌تواند نظر خوانندگان شما را در مورد خواندن نوشته‌هایتان تغییر دهد. اگر می‌خواهید از بازی با کلمات استفاده کنید، آن را تازه و بدیع نگه دارید و اگر با لحن نوشته شما سازگاری ندارد، از جناس یا تمثیل استفاده نکنید.
  5. از قالب‌های موجود استفاده کنید. برخی از سرفصل‌ها به این دلیل خوب جواب میدهند که با قالب آزمایش شده و واقعی مطابقت دارند. قالب‌های سرفصل می‌توانند به ترسیم ساختار مناسب برای آن کمک کنند تا بتوانید مطالب خود را مؤثرتر بنویسید. شما می‌توانید این قالب‌ها را به صورت آنلاین جستجو کنید.
دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping