تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چگونه با 5 گام ساده برای نوشتن الهام بگیرید

چگونه با 5 گام ساده برای نوشتن الهام بگیرید

چرا با سد نویسندگی روبه رو می شوید؟ روبه رو شدن با سد نویسندگی این احساس را در شما بوجود می آورد که مغزتان درون یک سیاه چاله ای تاریک قرار گرفته است. نمیتوانید لیست کارهای روزانه تان را بنویسید، چه برسد به آنکه بخواهید روی نوشته خود تمرکز کنید. وقتی دچار استرس می شوید نمیتوانید به راحتی بخوابید. این امر شما را در چرخه ای قرار می دهد که دائما به خود تلقین می کند انرژی فکر کردن ندارید. تحقیقات نشان می دهند اگر شما به خواب عمیق نروید، 32 درصد از خلاقیت تان کاسته می شود.

چگونه کمبود الهام در زندگی بر روی خلاقیت تاثیر می گذارد؟

ما به این دلیل از دست خود عصبانی می شویم که به عنوان افرادی خلاق نباید احساس گیرکردن در شرایط را داشته باشیم. اما وقتی اجازه می دهیم تا احساسات بر ما  غلبه کنند، هر چقدر هم که با ترس از شکست خود مقابله کنیم، اما این ترس وجود خواهد داشت. وقتی با کمبود الهام مواجه می شویم باید با خود روبه رو شده و بپرسیم باید اکنون چه احساسی داشته باشیم. معمولا ما در این شرایط از رویکرد صفر یا صد استفاده می کنیم. کجا باید الهام را پیدا کنیم؟ شما یا از جایی الهام می گیرید یا نمی گیرید. حد وسطی وجود ندارد. اما زمان آن را نمیدانیم زیرا راه حل سریعی برایش وجود ندارد.

تحقیقات نشان می دهند داشتن زندگی سالم، و تمرکز کردن بر سلامت جسم و روان، بازدهی را تا 84 درصد بالا می برد. اما همیشه لازم نیست از یک منبع بیرونی الهام بگیرید. چه باور بکنید یا نه، شما میتوانید الهام بخش خود باشید و در زیر به چند شیوه ساده اشاره میکنیم.

  • لیستی از آهنگهای مورد علاقه خود تهیه کنید

موسیقی میتواند شما را آرام کند و ذهن ما را در حین انجام کارهای دیگر فعال نگه دارد. با پخش آهنگ مورد علاقه خود، فضایی آرامش بخش برای خودتان بوجود می آورید. در نتیجه بازدهی تان بالا می رود و سریعتر و با دقت بیشتری کار می کند و زمانی برای پرداختن به سرگرمی های مورد علاقه خود خواهید داشت.تحقیقات نشان می دهند که کارمندانی که در حین کار موسیقی گوش می کنند 90 درصد عملکرد بهتری دارند. اگر لیستی از آهنگهای مورد علاقه خود داشته باشید خیلی بهتر از آن است که بی هدف در لیست آهنگهای آنلاین دنبال آهنگی مناسب خود بگردید.

  • وارد یوتیوب شوید

ما انسانها نیازمند تایید شدن هستیم برای همین است که تماشای یکی از سخنرانی های TED در یوتیوب میتواند با تایید خصوصیات ما، سطح بازدهی مان را بالا ببرد. تماشای شبکه های اجتماعی شیوه تفکر شما را شکل می دهد و شما را قادر می سازد تا درباره همان موضوع به شکل جدی و از زاویه دید دیگری فکر کنید.

  • هشت ساعت در شبانه روز بخوابید

همه ما شنیده ایم که باید هشت ساعت در شبانه روز بخوابیم اما به عنوان افرادی هنرمند میدانیم که این یک رویاست. مغز ما از خوابیدن نه تنها برای سرحال کردن ذهن بلکه برای ثبت خاطرات آن روز استفاده می کند و ما را برای رویدادهای فردا آماده می کند. وقتی به اندازه کافی نمی خوابیم کافئین لازمی که برای فکر کردن به آن نیاز داریم نخواهیم داشت. در نتیجه بعدازظهر بیشتر می خوابیم و استرس خود را بالا میبریم.

  • ضربان قلب خود را بالا ببرید

بلند شدن از پشت صندلی و ورزش کردن یکی از سختترین کارها برای نویسندگان است. ما به قدری نگران تاریخ سررسید کارهایمان هستیم که به نیازهای بدن مان توجهی نمی کنیم. اما سی دقیقه پیاده روی کردن در پارک باعث آزاد شدن هورمون اندورفین می شود و سطح استرس پایین می آید. وقتی استرس کمتری داشته باشیم شفاف تر فکر میکنیم. وقتی شفاف فکر کنیم، بازدهی مان را بالا می بریم.

  • به سرگرمی های خود بپردازید

اخرین باری که کاری را انجام داده و از آن لذت برده اید چه زمانی بوده است. اهمیت استراحت دادن به مغز بسیار زیاد است. عصب شناسان دریافته اند که انجام کاری لذت بخش باعث آرام شدن و کاهش افسردگی و استرس می شود و در نتیجه انگیزی بیشتری برای رسیدن به هدفتان پیدا می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping