تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
با انجام تغییراتی کوچک یک کتاب صوتی پرفروش بنویسید

با انجام تغییراتی کوچک یک کتاب صوتی پرفروش بنویسید

نوشتن کتابهای صوتی روشی عالی برای افزایش فروش کتاب و کسب درامد از طریق داستان سرایی است. بازار کتابهای صوتی به شکل تصاعدی رشد داشته و  در سالهای آتی رشد زیادی خواهد کرد. اگر از تاکتیک‌های زیر برای نوشتن کتاب صوتی استفاده کنید به راحتی میتوانید کتاب صوتی بنویسید

مهارتهایی که برای نوشتن کتاب صوتی نیاز دارید

برای نوشتن متنی جذاب برای کتاب صوتی خود، باید از سبک سنتی کتاب نویسی خود خارج شده و قوانین نوشتن کتابهای صوتی را اعمال کنید. برای نوشتن  یک کتاب صوتی پرفروش باید شیوه ارائه، لحن و تجهیزات خود را بررسی کرده و هر گام را با دقت طی کنید.

گام اول: محتوای خود را روی کاغذ بیاورید و اگر کتابتان را از ابتدا نمی‌نویسید مطمئن شوید که محتوای آن برای کتاب صوتی مناسب است

گام دوم: از قبل نیازمندی‌های مربوط به فروش کتابهای صوتی را بخوانید تا مطمئن شوید که کتابتان برای پر کردن 9 تا 12 ساعت کتاب، محتوای کافی داشته باشد. یک قانون سرانگشتی آن است که هر یک صفحه معادل یک دقیقه خوانش است

گام سوم: متن خود را تکمیل کنید. ریتم، وقفه‌ها و تنفس‌ها را بررسی کنید.

گام چهارم:  کتابتان را بخوانید یا یک راوی استخدام کنید

گام پنجم: متن ضبط شده خود را ویرایش کرده و در پلتفرم دلخواه خود آپلود کنید.

سبک و لحن کتاب صوتی خود را اصلاح کنید

از علایم نگارشی استفاده کنید

هر ابزار دستور زبانی را برای آماده سازی متن داستان خود بکار ببرید. ویرگول، علامت سوال و  خط فاصله برای ایجاد مکث و وقفه در متن  کتاب صوتی ضروری‌اند.

همانطور که صحبت می‌کنید بنویسید

کتابتان را همانطور که صحبت می‌کنید بنویسید. از کلمات و عبارات گفتگو محور استفاده کنید تا خواننده را به سمت خود بکشید

توصیفی بنویسید

از طریق لحن، سرعت گفتگو و تصویرسازی حال و هوای داستان را برای شنونده ترسیم کنید

ژانر

داستانی را خلق کنید که در پایان هر فصل خواننده را به سمت خود جذب کند. فصل خود را با پاسخ دادن به سوالات یا کشفیات مهم به پایان نبرید. شنونده را تا انتهای داستان با اضافه کردن قوسهای داستانی به اواسط هر فصل جذب راوی کنید.

سبک نوشتاری

سبکی که مستقیم و تجسمی بوده و دنبال کردن آن راحت باشد همیشه موفق است. مثلا نگویید او ایستاد و گلهای رز را بو کرد، کمی زمان بگذارید و به خواننده بگویید که رزها چه شکلی بوده و چه بویی دارند.

قوس داستانی خود را بسازید

در بخشهای خاصی از کتاب ریتم خود را آهسته کنید تا به داستان حال و هوای احساسی بدهید. بلندی صدایتان را ثابت نگه دارید اما لحن و وقفه‌ها را برای هر صحنه احساسی منطبق کنید.

blank

برای تهیه کتاب صوتی به چه تجهیزاتی نیاز دارید؟

میکروفون

میکروفون خوبی تهیه کنید. شما به یک میکروفون کوندانسور نیاز دارید  و توصیه می‌کنیم در صورت امکان میکروفونی تهیه کنید که رابط ایکس ال آر داشته باشد. در غیر این صورت میکروفونی که رابط USB دارد را تهیه کنید

کامپیوتر یا تبلت

کامپیوتر مدل جدیدی را انتخاب کنید که بتواند بدون ایجاد وقفه به طور مستقیم ضبط کند و فضای کافی برای ذخیره فایلها قبل از انتقال آنها را داشته باشد. مطمئن شوید که نرم افزار ضبط صدای شما با کامپیوترتان سازگاری دارد و از نرم افزار ویرایش صوتی برای نهایت سازگاری و هماهنگی میتوانید استفاده کنید

هدفونهای نویزگیر

این هدفونها ضروری نیستند اما به شما در نوشتن و ضبط صدا کمک می‌کنند. از هدفونهای نویزگیر استفاده کنید تا بتوانید روی خروجی صدا، لحن، تعادل صوتی و بلندی صدا تمرکز کنید.

متن کتاب صوتی خود را به گونه‌ای قابل درک بنویسید

وقتی متن کتاب صوتی می‌نویسید باید برای عموم مردم قابل درک باشد. جملاتی که چندین موضوع مختلف را در خود گنجانده یا پرگویی می‌کنند خواننده را سردرگم کرده و باعث می‌شود علاقه خود را به شنیدن داستان شما از دست بدهد. بر روی ریتم، آهنگ صدا و وقفه‌ها در هنگام قرائت داستان تمرکز کنید تا تاثیرگذار باشند.

ساختار جملات خود را ساده کنید

جملات خود را ساده بنوسید. ممکن است فکر کنید که کلید نوشتن یک متن خوب برای کتاب صوتی آن است که توانمندی‌های خود را در سخنوری به نمایش بگذارید اما عکس آن درست است. باید جملات خود را کوتاه، مستقیم و مختصر بنویسید. افکار و ایده‌های خود را جدا کنید و زیاد به مطالب ضبط شده قبلی ارجاع ندهید.

مطمئن شوید که کتابتان خیلی کوتاه یا بلند نباشد. هدف‌تان را ایجاد یک کتاب صوتی 9 تا 12 ساعته بگذارید. میتوانید با تهیه دو نسخه از کتاب خود یعنی یک نسخه صوتی و یک نسخه چاپی فروشتان را بالا ببرید. در این صورت میزان در دسترس بودن کتاب‌تان را بالا می‌برید و موقعیتهای بیشتری برای فروش ایجاد میکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping