تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چگونه از کتاب خواندن لذت ببریم

چگونه از کتاب خواندن لذت ببریم

از نظر علمی ثابت شده که کتابخوانی نمرات، دایره لغات، تخیل و همچنین شادی روزانه ما را بهبود می‌بخشد. کتاب‌ها این قابلیت را دارند که زندگی یک نفر را به طور کامل تغییر دهند. هر فرد باهوش و موفقی اهمیت کتاب را می‌داند و به این موضوع واقف است که کتاب دانش ما را بالا می‌برد و هر فردی باید برای ارتقای زندگی‌اش کتاب بخواند.

حتی بعد از آگاه شدن نسبت به فواید بی شمار کتابخوانی، هنوز هم افراد زیادی عادت به کتاب خواندن ندارند. آنها نمیدانند چگونه از کتاب خواندن لذت ببرند. برخی میخواهند کتاب بخوانند اما نمیتوانند این کار را انجام دهند زیرا خواندن برایشان جالب نیست. برای ایجاد یک عادت باید یک کار مشخص را تکرار کنیم. بنابراین همیشه عادت خوبی در خود ایجاد کنید زیرا حس شادی و رضایتمندی به شما می‌دهد. برای ایجاد عادت به کتاب خوانی، منظم بودن، متمرکز بودن و متعهد بودن اهمیت زیادی دارد. در زیر به چند ترفند برای لذت بردن از کتاب خوانی اشاره میکنیم:

  • همه جا با خود کتاب به همراه داشته باشید

برای اینکه کتابخوانی را به عادت خود تبدیل کنید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که آن را همه جا  با خود حمل کنید. بنابراین هرگز این فرصت را از دست ندهید، به جای هدر دادن وقت آزاد خود در شبکه‌های اجتماعی، کتاب خود را بردارید یا به کتاب صوتی گوش دهید، زیرا خواندن کتاب به شما دانش، انگیزه و الهام می‌دهد.

  • روند کتابخوانی خود را پیگیری کنید

کتاب‌هایی را که دوست دارید و همچنین کتاب‌هایی که دوستان و خانواده به شما توصیه میکنند بخوانید، پیشنهادات و توصیه‌ها را بپرسید، پس از خواندن هر کتابی نام آن را  در دفتر خاطرات روزانه خود بنویسید، فهرستی از کتاب‌هایی که خوانده‌اید تهیه کنید تا هر زمان که فهرست را مشاهده کردید انگیزه بگیرید. این انگیزه به عنوان یک اثر مرکب عمل می‌کند و شما را به خواندن بیشتر تشویق می‌کند.

  • یادداشت برداری کنید

برای لذت بردن از خواندن، همیشه باید چیزهایی را که از کتاب آموخته‌اید یادداشت کنید، توصیه می‌کنیم دفترچه‌ای داشته باشید که در آن هر نکته مهمی را که از کتاب یاد گرفته‌اید، بنویسید  تا تکنیک‌ها را به درستی به خاطر بسپارید. وقتی چیزی را که می‌خوانید  می‌نویسید، مغز شما آن را به طور کامل حفظ می‌کند، بنابراین خود را به یادداشت برداری کردن عادت دهید.    

  • کتابهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

هر کتابی که می‌خوانید، در اختیار دیگران قرار دهید. وقتی آموخته‌های خود را به اشتراک می‌گذارید، شروع به آموزش به دیگران می‌کنید، و تدریس بهترین راه برای یادگیری کامل است. به اشتراک گذاری اطلاعات و دانش خود به دیگران به شما انگیزه می‌دهد تا بیشتر بیاموزید و خود را ارتقا دهید. بنابراین هر کتابی که مطالعه می‌کنید آن را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارید، زیرا نه تنها برای آنها مفید است، بلکه برای شما نیز سودمند است.

  • اگر نمیتوانید کتاب بخوانید کتاب صوتی گوش کنید

در بسیاری از مواقع افراد به دلیل مسافرت یا مسائل دیگر وقت کافی برای خواندن کتاب ندارند، بنابراین برای مقابله با چنین شرایطی کتاب‌های صوتی ساخته شده‌اند.  گوش دادن به کتاب صوتی به شما کمک می‌کند تا عادت مطالعه را در خود ایجاد کنید. کتاب‌های صوتی را می‌توانید در هر کجا و در هر زمان گوش دهید، بنابراین اگر حمل کتاب فیزیکی برای شما امکان پذیر نیست، کتاب صوتی را با خود داشته باشید.

  • ویدیوهای انگیزشی ببینید

عضو صفحاتی شوید که خواندن را تشویق می‌کنند و در آن کتاب‌خوانی بیشترین اولویت‌ را دارد، به باشگاه‌های کتاب بپیوندید که به شما انگیزه خواندن می‌دهند. با افرادی که عاشق خواندن کتاب هستند صحبت کنید. عضو صفحاتی که هیچ کاری انجام نمی‌دهند و فقط وقتتان را تلف می‌کنند نشوید.عضو کلوبهایی شوید که ارزش مازادی به زندگی‌تان می‌بخشند

  • وقتی برای خواندن در نظر بگیرید

در صورت امکان زمان مطالعه را تعیین کنید، مثلاً 30 دقیقه قبل از رفتن به سر کار کتاب بخوانید و 30 دقیقه پس از بازگشت از محل کار یا قبل از خواب مطالعه کنید. با ایجاد یک زمان اختصاصی برای مطالعه، آن را تبدیل به یک عادت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping