تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
پیدا کردن زمانی برای نوشتن: سه روش کاملا اثبات شده برای افرادی که وقت کافی برای نوشتن ندارند

پیدا کردن زمانی برای نوشتن: سه روش کاملا اثبات شده برای افرادی که وقت کافی برای نوشتن ندارند

چه نویسندگی شغل اصلی شما باشد یا نباشد، به احتمال زیاد مسئولیت‌های زیاد دیگری در زندگی دارید، مانند کار روزانه، مدرسه رفتن یا بچه داری کردن . پیدا کردن زمان برای هر نویسنده‌ای که میخواهد شغل نویسندگی را در پیش بگیرد ضروری است .

این بدان معناست که اگر میخواهید نویسنده شوید ایجاد زمانی در کنار برنامه پر مشغله روزانه شما باید یکی از الویت‌هایتان باشد .

چگونه در کنار کار و زندگی، نویسنده باشیم

برای این کار سه روش کاملا اثبات شده وجود داره که برای برنامه کاری شلوغ شما مناسب است 

یک فرد هر چقدر هم که پرمشغله باشد، میتواند زمانی را برای نوشتن اختصاص دهد  و از وقتش نهایت استفاده را ببرد . برای آنکه بتوانید کمی برای نوشتن وقت بگذارید، سه روش زیر را در نظر بگیرید .

  1. زمان نوشتن را در الویت قرار دهید 
  2. اهداف نویسندگی خود را پیدا کنید 
  3. همکارانی مسئولیت پذیر پیدا کنید 
  • زمان نوشتن را در الویت قرار دهید 

چه از یک دفترچه یادداشت دستی استفاده کنید یا از تقویم‌های موجود در گوگل، باید جدول زمان بندی خود را مقابلتان قرار دهید . مشاهده کردن جدول کارهای روزانه به شما در پیدا کردن زمانی برای نوشتن کمک می‌کند . بدین منظور چهار دسته بندی زیر را در نظر بگیرید:

  • مسئولیتهایی که تعهد زمانی شما به آنها قابل تغییر نیست
  • مسئولیتهایی که میتوانید در مورد آنها کمی از خود انعطاف پذیری نشان دهید .
  • فعالیتهای اختیاری یا فعالیتهایی که دوست دارید انجام دهید اما مجبور نیستید
  • اوقاتی که در جدول کارهای روزانه خود میتوانید به نوشتن اختصاص دهید .
blank
  • اهداف نویسندگی خود را مشخص کنید

شما فرد  پر مشغله‌ای  هستید و این مشغله‌های روزانه اکنون بیش از هر زمان دیگری به چشمتان می‌آیند . این یعنی وقت نوشتن شما گرانبها است. باید از آن مراقبت کرده و بیشترین بهره را از آن ببرید .  هیچ چیز بدتر از آن نیست که در زمان نشستن به صفحه‌ای خالی زل بزنید . بسیاری از نویسندگان مایلند تا میزان پیشرفت خود را از طریق شمردن تعداد کلمات یا صفحاتی که تکمیل شده ارزیابی کنند . به جای اینکه لیست تهیه کنید، هدفی را در ذهن خود طراحی کنید که مناسب با کاری باشد که انجام می‌دهید . سعی کنید اهداف نویسندگی خود را برای هفته پیش رو مشخص کنید. به سوالات زیر پاسخ دهید تا به شما در انتخاب کاری که میخواهید انجام دهید کمک کند . 

  • در کار خود چه پیشرفتهایی داشته‌اید؟
  • چه ایده‌های جدیدی به ذهنتان خطور کرده است؟
  • آیا کاری دارید که ضرب الاجل داشته باشد؟
  • بیشتر در مورد چه موضوعی هیجان نوشتن دارید.

  • همکارانی مسئولیت پذیر پیدا کنید 

اگر سرتان شلوغ است یکی از ابزارهای مفید برای انگیزه بخشیدن به شما داشتن همکارانی مسئولیت پذیر است . این افراد شما را در ادامه نوشتن تشویق می‌کنند . آنها نوشته‌های شما را قبل از جلسات نویسندگی‌تان ارزیابی می‌کنند تا مطمئن شوند که زمانی را به نوشتن اختصاص داده‌اید . به شما در رفع سد نویسندگی کمک می‌کنند یا اگر یک جلسه را از دست بدهید شما را مواخذه می‌کنند .  همچنین بعد از رسیدن به اهدافتان برایتان جشن می‌گیرد!

نوشتن کاری شدنی است  – حتی اگر پرمشغله هستید 

بزرگترین چالش برای پیدا کردن زمان، معمولا زمان آغاز است. داشتن هدف بهترین روش برای انگیزه بخشیدن به شما در طول هفته، ماه یا حتی سال است . و البته سهیم شدن این موفقیت با کسانی که به شما اهمیت می‌دهند روشی مهم برای ارزیابی کردن پیشرفت‌تان به عنوان یک نویسنده است .

دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید