تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
نکاتی در مورد اینکه چطور در مورد خودتان بنویسید

نکاتی در مورد اینکه چطور در مورد خودتان بنویسید

وقتی باید در مورد خودتان بنویسید، آیا به مانعی برخورد می‌کنید؟ اگر اینطور است باید بدانید که تنها نیستید. موقعیت‌هایی وجود دارد که شما مجبور می‌شوید برای مدرسه، محل کار یا نشریه درباره خود بنویسید. در اینجا چند راه ساده برای نوشتن خلاصه‌ای در مورد خود را بیان میکنیم.

چه زمانی باید در مورد خودتان بنویسید؟

در چندین موقعیت مختلف ممکن است از شما خواسته شود که از مقاله‌های شخصی گرفته تا درخواست‌های شغلی و شرح بیوگرافی، درباره خودتان بنویسید. نکته کلیدی برای هر کدام این است که در مورد هدف و به مخاطب هدف فکر کنید. سپس تاریخچه شخصی یا تجربه زندگی خود را به صورت یک نوشته خوش ساخت که نیازهای هدف و مخاطب را برآورده می‌کند، شکل دهید. به چند مورد از رایج ترین سناریوهایی که باید در مورد خود بنویسید نگاهی می‌اندازیم.

مقالات شخصی

مقالات شخصی فقط مختص دبیرستان نیستند. یک مقاله شخصی معمولاً جنبه‌ای از زندگی شما را منعکس می‌کند که برای یک هدف خاص به اشتراک می‌گذارید. بسیاری از دانشگاهها برای پذیرش شما، مقاله یا بیانیه شخصی را درخواست می‌کنند تا به آنها کمک کند شما را به عنوان یک دانشجو یا متقاضی بشناسند.             
اگر برای یک مکان آموزشی در مورد خود می‌نویسید موارد زیر را باید لحاظ کنید:                      
–  دستاوردهای تحصیلی     
–  دستاوردهای شخصی                  
–  تجربیات دشواری که به رشد شما کمک کرده اند         
–  داستان‌های شخصی که به رشته تحصیلی مورد نظر شما مربوط می‌شود

مقالات شخصی صرف نظر از موضوع مقاله لحن دوستانه‌ای خواهند داشت. مثال‌های شخصی‌ای که می‌زنید یا داستان‌های شخصی‌ای که می‌گویید باید کاملاً روی مخاطب و هدف متمرکز شوند. اگر می‌خواهید وارد یک برنامه مهندسی دانشگاه شوید، نباید در مورد مردن حیوان خانگی‌تان بنویسید. داستان از دست دادن حیوان خانگی شما احتمالاً تکان دهنده است و به اعضای کمیته در مورد شما و ویژگی‌های شخصیتی‌تان اطلاعاتی میدهد. اما در عوض توضیح دهید که چرا ممکن است برای مدرسه یا برنامه آنها مناسب باشید. اگر در حال نوشتن یک مقاله شخصی برای دوره‌ای در زمینه خاطره نویسی هستید، مطمئناً، داستان مرگ حیوان خانگی شما یک انتخاب درست خواهد بود.

پیشنهاداتی برای نوشتن مقالات شخصی

از زمانی بگویید که بر سختی قابل توجهی غلبه کرده‌اید.    
1- سرگرمی‌ای را که باعث می‌شود زمان از دستتان در برود را توضیح دهید     
2- داستان شخصی را بگویید که طرز فکر یا زندگی شما را تغییر داده است       .
3-  زمانی را توصیف کنید که بر طرد یا ترس غلبه کرده‌اید.
4-  جامعه چگونه شما را به عنوان یک فرد شکل داده است؟

تقاضانامه شغلی

برنامه‌های شغلی بیشتر شامل بخش‌های شخصی یا سوالاتی است که از شما می‌خواهند تجربه حرفه‌ای خود را با جزئیات بیشتری شرح دهید. جویندگان کار اغلب عادت دارند نکات مهمی را در یک رزومه ذکر کنند، بنابراین نوشتن در مورد خودتان حتی در یک معرفی نامه ممکن است باعث معذب شدن شما شود.

در برنامه‌های حرفه‌ای، هنگام نوشتن در مورد خود، باید روی چهار عنصر تمرکز کنید:     
–  تجربه مرتبط                
–  دستاوردهای حرفه‌ای اخیر
–  جزئیات شخصی که صلاحیت شما را افزایش می‌دهد     
–  تخصص ها       
در اینجا هم هدف و مخاطب خود را در ذهن داشته باشید. اگر در محدود کردن تجربه مرتبط خود با مشکل مواجه هستید، به فهرست مشاغل مراجعه کنید تا ببینید چه چیزی از متقاضیان نیاز دارند. به این ترتیب، شما تجربه خود را با آنچه که مورد نیاز است، تنظیم می‌کنید.

توصیه‌هایی برای نوشتن تقاضانامه شغلی

  1. از خودتان بگویید. (آنها در مورد غذای مورد علاقه یا تعطیلات سال گذشته شما سؤال نمی‌کنند! روی تجربیات حرفه‌ای تمرکز کنید)           
    2- نقاط قوت و ضعف شما چیست؟                 
    3-  چگونه درگیری و تنش را در نقش‌های قبلی مدیریت کرده‌اید؟    
    4-  قوی ترین دستاوردهای حرفه‌ای خود را توصیف کنید. 
    5-  چرا می‌خواهید اینجا کار کنید؟

به یاد داشته باشید، هر یک از این سوالات برای کمک به یک شرکت طراحی شده است تا شما را به عنوان یک فرد حرفه‌ای بشناسد – فقط داستان‌ها و جزئیات مرتبط با آن هدف را به اشتراک بگذارید

بیوگرافی نویسنده یا سخنران

به عنوان یک نویسنده (یا سخنران!)، شما به یک بیوگرافی نویسنده نیاز دارید که در هر نشریه‌ای گنجانده شود. این شرح حال می‌تواند جملات کوتاه 100 کلمه‌ای باشند که به مخاطب این احساس را بدهد که شما به عنوان یک شخص چه کسی هستید.
باز هم هدف و مخاطب مهم است. اگر شما یک دانش پژوه هستید که در مورد موضوعی در رشته دانشگاهی خود می‌نویسید و صحبت می‌کنید، بهتر است مدارک مرتبط و نشریات اصلی خود را فهرست کنید تا حس اعتبار و اقتدار ایجاد کنید. اگر نویسنده داستان هستید، بیوگرافی شما منعکس کننده برخی از جزئیات شخصی است که قرار است با خوانندگان ارتباط برقرار کند. بهترین راه برای دانستن اینکه چه چیزی با مخاطب مورد نظر شما ارتباط برقرار می‌کند، نگاهی به زندگی نامه و صفحات درباره نویسنده در کتاب‌هایی مانند کتاب خودتان است.
چند نکته که میتوانید در بخش زندگی نامه نویسنده یا سخنران بگنجانید:

  • محل زندگی شما (به طور کلی – نه آدرس شخصی شما)               
    – مضامینی که در مورد آنها تحقیق می‌کنید                  
    –  جوایز، قدردانی، یا انتشارات دیگر    
    – اطلاعات پس زمینه شخصی مرتبط

توصیه‌هایی برای نوشتن بیوگرافی نویسنده یا سخنران

  1. دو نکته مهم که مخاطبان باید درباره شما بدانند چیست؟   
    2-   دو نویسنده را پیدا کنید که در ژانر شما می‌نویسند. بیوگرافی خود را با استفاده از بیوگرافی آنها به عنوان مدل بنویسید.      
    3-  چه موضوعاتی را در کار خود بررسی می‌کنید و چرا برای شما مهم هستند؟                        
    4-  چه تجربه یا جوایز مرتبط با کار خود را دارید؟ آنها را فهرست کرده و دو مورد برتر را انتخاب کنید.        
    5-  فهرستی از همه چیزهایی که احتمالاً با مخاطبان هدف خود اشتراک دارید تهیه کنید. دو مورد را برای درج در بیوگرافی خود انتخاب کنید

چگونه درباره خودتان بنویسید

هر زمان که از شما خواسته شد در مورد خودتان بنویسید، به اشتراک گذاشتن تجربیات شخصی مرتبط با جزئیات واضح و دیدگاه منحصر به فرد خود را به عنوان یک چالش در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که شما کل داستان زندگی خود را به اشتراک نمی‌گذارید. به داستانهای شخصی کوتاه بچسبید و به هدف و مخاطب خود توجه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping