تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
راهنمای جامع نوشتن مقالات غیرداستانی

راهنمای جامع نوشتن مقالات غیرداستانی

نوشته غیرداستانی خلاق از تکنیکهای ادبی مختلف برای روایت داستانهای حقیقی استفاده می‌کند. یک نوشته غیرداستانی نیازمند توجه خاص به زاویه دید و دقت فراوان است.

هر کسی میتواند یک متن غیرداستانی بنویسد. شما با استفاده از تجربیات خود میتوانید نوشته‌های خلاقانه‌ای بنویسید که بیانگر تاریخچه زندگی شما باشند. نوشته غیرداستانی خلاق، نوعی نگارش غیرداستانی است که نویسندگان را تشویق می‌کند تا تکنیک‌هایی را که بیشتر در داستان نویسی یافت می‌شود به کار گیرند و نظر و احساسات شخصی را در کار خود وارد کنند.

نوشته غیرداستانی خلاق چیست؟

نوشته غیرداستانی خلاق، ژانری از نوشته‌های غیرداستانی است که از تکنیکهای خلاقه نوشتاری و سبکهای ادبی برای بیان روایتی مستند و غیرداستانی استفاده می‌کند. نوشته غیرداستانی خلاق به نسبت سایر زیرژانرهای غیرداستانی تاکید بیشتری بر روی داستان و لحن آن دارد. غالباً نویسندگان سبک غیرداستانی خلاق نسبت به دیگر نویسندگان غیر داستانی مانند روزنامه نگاران یا نویسندگان دانشگاهی به موضوع خود از دریچه‌ای احساسی نزدیک می‌شوند.

blank

۴ قانون طلایی در نوشته‌های غیرداستانی خلاق

وقتی سعی می‌کنید یک داستان واقعی را به یک مقاله شخصی غیر داستانی خلاق ترجمه کنید، باید برخی از دستورالعمل‌های کلی را دنبال کنید. یکی از بخشهای هیجان انگیز درباره نوشته‌های غیرداستانی خلاق، آزادی عمل است که به نویسندگان اجازه می‌دهد تا حقایق احساسی را کشف کنند.

  1. از صحت نوشته خود مطمئن شوید. با وجودی که نوشتن آثار غیرداستانی خلاق دارای ویژگی‌های خاص مشترکی با آثار داستانی است، نویسندگان باید هر چه می‌نویسند با واقعیت منطبق باشد.
  2. بازی کردن با افراد. غالب اوقات زاویه دید روایت نوشته غیرداستانی توسط نوع نوشته شما تعیین می‌شود . وقتی درباره تجارب زندگی شخصی خود می‌نویسید، از زاویه دید اول شخص به سوم شخص و برعکس بروید .
  3. احساساتتان را دنبال کنید. یکی از تفاوتهای عمده بین زیرمجموعه‌های ژانر غیر داستانی، شیوه نقش آفرینی احساسات است. گزارشگران درباره زندگی شخصی خود صحبت نمی‌کنند یا نظرات شخصی‌شان را در یک نوشته نمی‌آورند. نویسندگان نوشته‌های غیرداستانی خلاق، معمولا اجازه می‌دهند تا احساساتشان شکل و لحن نوشته را تحت تاثیر قرار دهد
  4. تکنیکهای ادبی را به کار بگیرید. یکی از تفاوتهای نوشته غیرداستانی خلاق و روزنامه نگاری ادبی با سایر نوشته‌های غیرداستانی استفاده از تکنیکهایی است که بیشتر در عالم داستان نویسی می‌بینیم. عناصر داستانی که ممکن است در  نوشته‌های غیرداستانی خلاق پیدا کنید شامل استعاره گسترده، تمثیل، تصویرسازی، همزبانی و غیره است.

۳ نکته در باب نوشته‌های غیرداستانی خلاق

  • در کارگاههای نویسندگی شرکت کنید . نویسندگان آثار غیرداستانی خلاق برای آنکه بهتر بتوانند بنویسند و در کنار سایر نویسندگان غیرداستانی بیاموزند معمولا در کارگاههای نویسندگی شرکت می‌کنند.
  • کتاب بخوانید. ممکن است ساده به نظر برسد اما بهترین راه برای یادگیری ادبیات غیرداستانی، خواندن آثار غیرداستانی است . نوشته‌های غیرداستانی خلاق، فرمتهای مختلفی دارند. خواندن قطعات کوتاه غیرداستانی و همچنین کتابهای طولانی تر می‌تواند به نوشته شما کمک کند.
  • با نویسندگان دیگر ارتباط برقرار کنید. ملاقات با دیگر نویسندگان و افراد حرفه‌ای در دنیای آثار غیرداستانی برای شما مفید است. همچنین منابع آنلاین زیادی در اینترنت وجود دارد که میتواند شما را با سایر نویسندگان و ناشران در ارتباط قرار دهد.
دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید