تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چگونه مقدمه بنویسیم: سه نکته در باب نوشتن پاراگراف مقدمه

چگونه مقدمه بنویسیم: سه نکته در باب نوشتن پاراگراف مقدمه

پاراگراف مقدمه نکات اصلی یک مقاله دانشگاهی را به طور خلاصه بیان کرده و خواننده را برای آنچه در ادامه می‌آید آماده می‌کند.

مقدمه چیست؟

مقدمه بخش آغازین یک مقاله است. که میتواند از یک پارگراف تا چند صفحه ادامه داشته باشد . اما یک مقدمه خوب باید شامل عناصر زیر باشد:

  • جلب توجه کند . مقدمه و مخصوصا جمله اول آن، باید با موضوعی جلب توجه کننده شروع شود که میتواند شامل یک تجربه شخصی، حقیقتی غافلگیرکننده، سوال یا نقل قولی جالب باشد. از بیان تعاریف لغتی، کلیشه‌ها و کلیات گسترده دوری کنید. 
  • مروری کوتاه بر چشم انداز دانشگاهی داشته باشد: مقدمه باید زمینه ارتباط مقاله را در یک زمینه مطالعاتی خاص، از جمله تاریخچه مختصری از تغییرات مهم در اندیشه، به خوانندگان ارائه دهد.
  • شامل شرح مختصری از تناسب ادعای شما با محتوای آکادمیک مقاله باشد. مقدمه باید از اطلاعات پیشین به استدلال خاص موجود در  مقاله شما گریز بزند – مقاله شما چگونه با کارهای دانشگاهی پیش از خود ارتباط دارد و چه دیدگاه جدیدی را ارائه می‌دهد.
  • مانند راهنمای مسیری برای مقاله است. مقدمه باید شرح مختصری از استدلالهای مهم مقاله یا سوالات تحقیقاتی را بیان کند و نگاهی اجمالی بر نحوه دفاع پایان نامه بیاندازد. این بخش از مقدمه، مهمترین بخش آن است زیرا به خواننده اطلاعاتی در مورد آنچه در مقاله اتفاق افتاده می‌دهد.
blank

هدف از نوشتن مقدمه چیست؟

مقدمه سه هدف اصلی را دنبال می‌کند:

  1. جلب توجه خواننده: پاراگراف آغازین مهمترین بخش مقاله شما است زیرا اولین برداشت خواننده و بهترین سرنخ در مورد این است که آیا مقاله ارزش وقت خواننده را دارد یا خیر.یک مقدمه خوب نه تنها خواننده را آگاه می‌کند بلکه با جلب کردن نظرش او را تا پایان مشغول نگه می‌دارد.
  2. ارائه اطلاعات پس زمینه مورد نیاز:  شما باید فرض کنید که همه خوانندگان‌تان در رشته خاص شما متخصص نیستند، به ویژه هنگامی که در مورد یک مفهوم خاص برای اولین بار صحبت می‌کنید. برای اطمینان از اینکه خوانندگان می‌توانند استدلال شما را دنبال کنند، باید آنها را به اطلاعات زمینه‌ای مهمی مجهز کنید – به این ترتیب، آنها آماده می‌شوند تا نکات اصلی شما را بدون توجه به اصطلاحاتی که با آنها آشنا نیستند، درک کنند.
  • راهنمای مسیر مقاله: نویسندگان تازه کار ممکن است نتایج یا نکات اصلی خود را برای متن اصلی مقاله ذخیره کنند – اما این یک اشتباه است. نویسندگان با کنار گذاشتن نمای کلی مقاله،  نقشه راه را از خوانندگان می‌گیرند و درک استدلال خود را برای آنها بسیار دشوار می‌کنند. یک مقدمه قوی همیشه یک طرح مختصر از هر یک از نکات اصلی را ارائه می‌دهد تا به خواننده نشان دهد که مقاله به کدام سمت حرکت کرده است.

نکاتی برای نوشتن یک مقدمه خوب

  • از کل شروع کنید و به جزییات برسید. مقدمه مقاله خود را به عنوان قیف در نظر بگیرید که با کلی ترین اطلاعات – از جمله اطلاعات مربوط به چشم انداز دانشگاهی و تحقیقات شما – شروع می‌شود و سپس به آرامی تمرکز را تنگ می‌کند تا خوانندگان را به  اصل پایان نامه برساند. برای دستیابی به موضوعات خاص خود، بر دانش عمومی بیشتری تکیه کنید.
  • فرمول را دنبال کنید. ممکن است احساس کنید که رعایت فرمولهای مربوط به مقدمه، نوشتن مقاله را خسته کننده می‌کند. با این حال، خوانندگان از مقدمه‌ای که بر اساس فرمت سنتی نوشته شده باشد، بهره بیشتری می‌برند، زیرا می‌توانند نظم موجود در مقاله را پیش بینی کرده و به راحتی استدلال شما را دنبال کنند.
  • علاقه خود را نشان دهید. اگر به سختی می‌توانید یک مقدمه خوب برای مقاله خود تهیه کنید، از خود بپرسید که در نوشتن مقاله به چه چیزی علاقه دارید. به احتمال زیاد، علایق شما با علایق خوانندگان‌تان مطابقت دارد. نوشتن مقدمه  بر اساس علاقه خود به موضوع، می‌تواند توجه خواننده را به خوبی جلب کند.
دیدگاهتان را بنویسید


سبد خرید

0
image/svg+xml

No products in the cart.

ادامه خرید