تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
ترندهای فعلی در کتابهای کودکان: موضوعاتی که کودکان دوست دارند بخوانند

ترندهای فعلی در کتابهای کودکان: موضوعاتی که کودکان دوست دارند بخوانند

کتابها الهام بخش کودکانند تا شجاع، مهربان و دلسوز باشند و مهمتر از همه آنها را عاشق خواندن می‌کنند. ممکن است فکر وارد شدن به بازار کتاب کودکان ترسناک باشد اما تحقیقات نشان می‌دهند که پتانسیل زیادی برای رشد این بازار و موقعیتهایی در حد جهانی برای معروف شدن وجود دارد. فروش کتابهای کودکان به ویژه در رده سنی نوجوانان رو به افزایش است.

ترند های فعلی در کتابهای کودکان که باید با آنها آشنا باشید

زنان قدرتمند

امروزه زنان قدرتمند به شدت در کتابهای داستان کودکان دیده می‌شود. برخی از داستانها بر روی دختران جوانی متمرکزند که دیگران را تشویق به تغییر کرده یا کاری فوق العاده انجام می‌دهند، و برخی دیگر درباره کاراکترهای واقعی زن می‌نویسند. تمامی این داستانها مضمونی قوی داشته و باعث می‌شوند با خواندن کتاب به عنوان یک زن به خود افتخار کنید.

اژدها

اژدها هیچ گاه در طول سالیان جایگاه خود را در کتابهای داستان از دست نداده است. حتی به داستانهای بزرگسالان نیز نفوذ کرده است مثلا در داستان بازی تاج و تخت. این موضوع نشان می‌دهد که موضوع اژدها میتواند برای نوجوانان و بزرگسالان جالب باشد.

تک شاخ

کودکان عاشق دنیای جادو هستند. تک شاخ به شکلی سرگرم کننده و هیجان انگیز آنها را وارد دنیای جادویی می‌کند. تک شاخها مانند اژدهاها، معمولا در کتابهای کودکان حضور دارند و درسهای با ارزشی مانند دوستی و مهربانی را به کودکان می‌آموزند.

حیوانات

کودکان شیفته‌ی قلمروی حیوانات هستند و وارد کردن حیوانات به شکل کاراکترهای داستانی باعث جذاب شدن داستان برای آنها می‌شود.

ارواح، هیولاها و موجودات ترسناک

اخیرا کتابهایی که مضمون ترسناک دارند و در آن از ارواح، هیولاها و غولها استفاده می‌کنند رو به افزایش است. البته این موجودات به شکلی غیرترسناک برای کودکان به تصویر کشیده می‌شوند. درست همانطور که بعضی از دخترها و پسرها عاشق اژدها هستند، برخی به زامبی‌ها و هیولاها علاقه دارند.

بازی‌های ویدیویی

دنیای بازی‌های ویدیویی به آرامی در حال وارد شدن به کتابهای داستانی است. از آنجا که امکانات زیادی در زمینه عوالم، کاراکترها، هیولاها، و اشرار در این بازی‌ها وجود دارد منطقی است که چرا وارد ادبیات داستانی کودکان شده‌اند. کتابهایی از جمله دکمه شروع را بزن نیز میتوانند به کودکان همانند خواهران و برادران بزرگترشان، حس درگیر شدن در بازی‌های ویدیویی را بدهند.

جاویژه‌های برتر در کتابهای کودکان

  • کتابهای رنگ آمیزی شامل موضعات وسیعتری هستند و تمرکزشان تنها بر روی تصاویر ساده نیست. برخی از آنها حتی گویای داستانی هستند که کودکان میتوانند آنها را دنبال و رنگ آمیزی کنند.
  • کتابهای فعالیت شامل بخشهای رنگ آمیزی، چسباندن استیکر، وصل کردن نقطه چینها و پیدا کردن تفاوتها است. این کتابها مناسب کودکان بزرگتر هستند اما به کودکان کوچکتر کلمات و اعداد را از طریق چسباندن استیکر می‌آموزند.
  • کتابهایی که در زمینه درسهای زندگی هستند به نوجوانان در مورد مشارکت کردن، اختلافات و رفتارهایی که مناسب پرورش ذهن آنان هستند مطالبی را می‌آموزند و در آنها حس تواضع و شکیبایی را تقویت می‌کنند.
  • کتابهای افسانه‌ای، فانتزی و سفر  در زمان هیچ گاه از مد نمی‌افتند و روشی مناسب برای ایجاد علاقه مندی در نوجوانان هستند زیرا داستانهای آنها پر از پیچ و خم و ماجراجویی‌های هیجان انگیز است.

کتابهای کودکان باید چند صفحه باشد؟

  • نوزادان تا کودکان سه ساله : کتاب تصویری، بدون کلمه، 32 صفحه، هر صفحه باید دارای تصویر باشد
  • دو تا پنج سال: کتاب تصویری، 200 تا 400 لغت، 32 صفحه، هر صفحه باید دارای تصویر باشد
  • چهار تا هشت سال: کتاب تصویری، 400 تا 800 کلمه، 32 صفحه، هر صفحه دارای تصویر است.
  • شش تا ده سال: کتاب داستان تصویری، 1000 تا 3000 کلمه، 32 صفحه یا بیشتر، هر صفحه دارای تصویر است.
  • هشت تا دوازده سال: کتاب رده میانی، 15000 تا 40000 کلمه، 82 صفحه، 12 صفحه یا بیشتر دارای تصویر است.
دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping