تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چگونه یک رمان کلاسیک را تشخیص دهیم ( و بنویسیم)

چگونه یک رمان کلاسیک را تشخیص دهیم ( و بنویسیم)

تعریف « رمان کلاسیک» دشوار است. کتابهای بسیار خوب زیادی وجود دارند  اما برای اینکه یک کتاب به جایگاه واقعی کلاسیک برسد،  باید به درجه‌ای از برتری یا ارتباط فرهنگی پایدار رسیده باشد که اکثر کتاب‌های جدید هرگز نمی‌توانند بدست به آن برسند.

رمان کلاسیک چیست؟ چهار عنصر کلیدی در نوشتن رمان کلاسیک

رمانهای کلاسیک دارای مشخصاتی هستند که نسل به نسل خوانندگان را به خود جذب می‌کنند. در زیر به برخی از مشخصه‌های آنان اشاره می‌کنیم:

  1. قهرمان به یاد ماندنی: آثار ادبی کلاسیک در یک عنصر مشترکند کاراکتر اصلی به یادماندنی. در کتابهای کلاسیک کاراکترهای اصلی شخصیتهایی بارز و سرزنده‌اند که زاویه دید قوی نسبت به دنیای اطراف خود دارند. این کاراکترها مانند چشم و گوش خواننده عمل می‌کنند و مجرایی گیرا برای مشاهده حوادث رمان بوجود می‌آورند.
  2. کاوش در تجارب انسانی: بسیاری از کتابها به دلیل بیان موضوعی قدرتمند و جاویدان در مورد شرایط انسان در زمره کتابهای کلاسیک قرار گرفته‌اند. رمانهای کلاسیک در تلاشند تا حقیقتی عالمگیر را در مورد نحوه ادراک انسانها از دنیای اطرافشان بیان کنند.
  3. ادبیات غنی که ارزش چندبار خواندن را دارند. کتابهای کلاسیک اغلب کتابهایی هستند که مردم چندین بار آنها را میخوانند. ادبیات کلاسیک خواننده را وادار به چندبارخوانی میکنند و هر بار عمق و معنای جدیدی را برای او آشکار می‌کند.
  4. تاثیر ماندگار: یک اثر کلاسیک واقعی از آزمون زمان سربلند بیرون می‌آید و صرف نظر از زمانی که نوشته شده خوانندگانی به روز برای خود پیدا می‌کند. آثار شکسپیر در قرن شانزدهم و هفدهم منتشر شدند اما شکسپیر را یک نویسنده کلاسیک میدانیم زیرا تاثیر آثارش تا قرن بیست و بیست و یکم ادامه پیدا کرده است چرا که مضامین، کاراکترها و  نحوه روایت آنها بی زمان است. آثار شکسپیر علاوه بر پرفروش ترین بودن در سراسر جهان، الهام بخش بازخوانی‌ها و اقتباس‌های بی شماری در دنیای تئاتر، اپرا، رادیو، تلویزیون و فیلم بوده است.
دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping