تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چگونه پادکست خود را به کتاب الکترونیکی تبدیل کنید

چگونه پادکست خود را به کتاب الکترونیکی تبدیل کنید

اگر پادکست شما مهمانان زیادی دارد، به علاوه شنوندگانی دارید که هر روز مطالب جدید شما را نگاه می‌کنند، چرا کار خود را وارد مرحله بعد نکرده و پادکست‌تان را به کتاب الکترونیکی تبدیل نکنید؟ در زیر به برخی از این دلایل اشاره میکنیم:

دلیل 1: تجربه‌ای منحصربفرد

لازم نیست برای آنکه چهره مقتدری باشید، حتما در جاویژه خود متخصص باشید. شما به عنوان کسی که برای داستانها و مهمانانش علاقه و اشتیاق خاصی دارد، تحقیق کرده‌اید، با افراد مصاحبه کرده  و حتما در زمینه کاری خود تبحر داشته‌اید که افراد وقت خود را برای شرکت کردن در برنامه‌تان صرف کرده‌اند. اگر مهمانها شما را به اندازه کافی دارای صلاحیت صحبت در مورد موضوعات مختلف یافته‌اند، چرا این جایگاه را از آنِ خود نکنید؟

دلیل 2: مخاطب

میدانید بزرگترین دغدغه نویسندگان چیست؟ پیدا کردن خواننده. اینکه کتابشان را به فروش برسانند. تشویق کردن و ترغیب افراد برای خرید چند جلد از نسخه‌ی اولیه به امید آنکه کتابشان فروش خوبی داشته باشد. لازم نیست نگران باشید. اگر 1000 شنونده‌ی منظم دارید، و لیستی از مهمانهایی که نام و تصاویر آنها تبلیغ خوبی برای کتابتان است، همه چیز برای یک چاپ موفقیت آمیز مهیا است. تنها به یک چیز دیگر نیاز دارید …

دلیل 3: محتوا

تمام منابع محتوایی کتاب‌تان آماده است. نه تنها فایلهای صوتی و تصویری‌تان محتوای باکیفیتی را در اختیارتان می‌گذارد که خواننده دوست دارد آنها را بخواند، بلکه متنها و مستندات‌تان نیز در این راستا به شما کمک می‌کنند.

5 گام برای تبدیل کردن پادکست به کتاب الکترونیکی

وقت گذاشتن بر روی کاری که خوانندگان آن را دوست داشته و در نظرشان مفید است ارزش شما را پیش آنها بالا می‌برد. منتشر کردن کتاب باعث رشد پادکست‌تان می‌شود و همچنین فروش و تعداد دنبال کنندگان‌تان بالا می‌رود.

گام اول: تحقیق و محتوا: مضمون کتاب خود را مشخص کنید

یکی از بهترین امتیازاتی که تبدیل کردن پادکست به کتاب دارد آن است که محتوایتان آماده است. اما این محتوا هنوز خام است. ویدیوهای ضبط شده، یادداشتها و متن مصاحبه‌های خود را قبل از آنکه مضمون کتاب‌تان را مشخص کنید، بازنگری کنید. کتاب شما نباید مجموعه‌ای از مصاحبه‌ها باشد. در عوض باید حول یک موضوع خاص بگردد. وقتی موضوع کتاب را انتخاب کردید، وقت آن است که سراغ جزییات بروید

گام دوم: خلاصه‌ی کتاب و یادداشتها

نویسندگان تازه کار فکر می‌کنند مهمترین بخش نوشتن خلاصه کتاب لیست کردن فصلها، عناوین، و متون است. اما مهمترین بخش نوشتن خلاصه کتاب دانستن 100 درصدی موضوع کتاب است. وقتی موضوع را پیدا کردید میتوانید فصل به فصل روی ایده کتابتان کار کنید.

گام سوم: پیش نویس اول

حال که میدانید چه محتوایی باید تهیه کنید، نوشتن را آغاز کنید. نترسید این اولین پیش نویس شماست. زمان برای تغییر و اصلاح زیاد است. اکنون تمامی ایده‌ها و داستانهایی که میخواهید در نوشته خود بیاورید را با سبک و لحنی که منطبق با دورنمای کتابتان است وارد کنید. این فاز طولانی ترین فاز نوشتن کتاب و سختترین آن است. پس قوی باشید

گام چهارم: بازبینی

حال که پیش نویس اول خود را نوشته‌اید باید آن را ویرایش کنید. بار دیگر سراغ دست نوشته خود بروید. ببینید آیا لحن و محتوای آن با ایده اولیه منطبق است یا نه. اگر نیاز به تغییر می‌بینید، انجام دهید. فصلها و بخشها را جابه جا کنید. نظر شخصی خود را در داستان وارد کنید. این کتاب شماست پس اجازه ندهید تبدیل به مجموعه‌ای از مصاحبه‌های دیگران شود.

گام پنجم: طراحی و فرمت بندی

حال که دست نویس خود را ویرایش و آماده چاپ کرده‌اید باید سبک آن را به گونه‌ای که برای مخاطب جذاب باشد، طراحی کنید. ابتدا رو و پشت جلد را طراحی کنید. نمابندی کتاب شما از فونت گرفته تا حاشیه‌ها و سبک پاراگرافها باید به گونه‌ای باشد که خواندن را ساده کند. همچنین باید بازتابی از سبک و لحن پادکست‌تان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping