تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
حقایقی که هر نویسنده‌ای باید بداند

حقایقی که هر نویسنده‌ای باید بداند

همه ما هر از گاهی برای اینکه بتوانیم به امر نوشتن ادامه دهیم به کمی انگیزه نیاز داریم. در زیر به چند حقیقت مهم در زمینه نویسندگی اشاره می‌کنیم که میتواند انگیزه بخش شما باشد.

حقیقت شماره یک: لازم نیست هر روز بنویسید

مهم است که هر نویسنده‌ای در نوشتن استمرار و پشتکار داشته باشد و عادت به نوشتن روزانه از آنچه که فکر می‌کنید آسانتر است. همه ما به شیوه‌ای می‌نویسیم. برخی ممکن است اکثر روزها ده دقیقه بنویسند و برخی ده دقیقه برایشان کافی نیست. آنها باید حداقل یک ساعت زمان داشته باشند تا بتوانند کارشان را به ثمر برسانند اما اکثر ما هر روز این مقدار زمان نداریم. هر زمان که می‌توانید به هر شیوه‌ای که بهتر برایتان جواب می‌دهد بنویسید.

حقیقت شماره دو: اگر دیر نویسندگی را شروع کنید لزوما چیزی از نویسندگان دیگر کم ندارید.

معمولا شما داستان نویسندگانی را خوانده‌اید که از زمان تولد دست به قلم بوده‌اند. علاقه آنها به نویسندگی آتشی فروزان است و اگر روزی ننویسند گویی زنده نیستند. مهم نیست شما چه زمانی عشق به نویسندگی را در خود کشف کرده‌اید. اگر اکنون نویسنده هستید همین کافی است. به نوشتن ادامه دهید!

حقیقت شماره 3: برای نویسنده شدن نیازی به استعداد ندارید

برخی نویسندگان استعداد نویسندگی دارند. اما نویسندگان زیادی هستند که تنها به این دلیل که میخواسته‌اند داستانشان را تعریف کنند با چنگ و دندان مبارزه کرده‌اند. اگر استعدادتان را در کنار تلاش سخت و از خودگذشتگی قرار دهید نویسنده خوبی می‌شوید. نیازی نیست از قبل استعداد نویسندگی داشته باشید.

حقیقت شماره 4: با گذشت زمان بهتر می‌شوید

این حقیقت کمی شبیه به حقیقت قبلی است اما نباید نادیده گرفته شود. شما نویسنده خوبی هستید. نویسندگی مانند سایر علایق یا مهارتهاست و با تمرین کردن بر آن مسلط می‌شوید. پس تمرین، تمرین و تمرین کنید و با گذشت زمان می‌بینید که نویسنده بهتری می‌شوید.

حقیقت شماره 5: داستانهای نگفته‌ی زیادی باقی مانده است

گاهی اوقات به نظر می‌رسد که همه داستانهای دنیا گفته شده اما اینطور نیست. همه ما در چارچوب تجارب آدمی زندگی می‌کنیم و این موضوع در آینده هم همینطور خواهد بود. هر داستانی منحصربفرد است. فقط کافی است زاویه دید صحیح را پیدا کنید. آیا میتوانید داستان آشنایی را از درون لنزی جدید روایت کنید؟  شخصیت، کشمکشها، علایق و تجربیات خود را نادیده نگیرید. همه اینها به شما دیدگاهی در زندگی می‌دهند که کاملا برای استفاده جدید می‌باشد.

حقیقت شماره 6: سبک نویسندگی شما و فرایند نوشتن‌تان منحصربفرد خواهد بود

شما هیچ گاه نمیتوانید مانند یک نویسنده دیگر بنویسید. همه ما به اشکال متفاوتی کار می‌کنیم و داستانهای بسیاری متفاوتی از هم می‌نویسیم. چیزی که برای یک نویسنده جواب می‌دهد مانند یک تکنیک داستان پردازی، یک جدول زمان بندی برای نوشتن، یا  سبکی از متن، ممکن است به درد شما نخورد و این ایرادی ندارد. یاد بگیرید که سبک نوشتن و فرایند خلاقه خود را داشته باشید. این دو مورد ممکن است کمی زمان ببرند اما تلاش کردن برای آن نتیجه دارد. نوشتن مانند فردی دیگر تنها شما را مستاصل کرده و باعث می‌شود مهارتهای نوشتاری خود را زیر سوال ببرید.

حقیقت شماره 7: شکستن قوانین نویسندگی ایرادی ندارد

قوانین و دستورالعملهای زیادی وجود دارد که به نویسندگان کمک می‌کند تا داستانهای فوق العاده‌ای بنویسند. همه نویسندگان باید درک جامعی از این قوانین پذیرفته شده داشته باشند. اما ایرادی ندارد که مسیر خود را بروید. توصیه می‌کنیم هدفمندانه راه خود را در پیش بگیرید. اگر دقیقا میدانید که چرا میخواهید یک قانون خاص را در نویسندگی زیر پا بگذارید باید با قدرت انجام داده تا روی دیگران تاثیر بگذارید. ممکن است نتوانیم نظر ویراستار یا خواننده را در مورد نوشته‌مان کنترل کنیم اما میتوانیم داستانهایی بنویسیم که خود آنها را می‌ستاییم و برای تقویت مهارتهایمان تلاش کنیم. فقط کافی است بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping