تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
اگر دورکاری می‌کنید این مطلب را از دست ندهید!

اگر دورکاری می‌کنید این مطلب را از دست ندهید!

بسیاری از نویسندگان معروف، همین طور بلاگرها، مترجم‌ها و دانشجویان، در منزل کار می‌کنند و البته این روزها به دلیل ویروس کرونا، خیلی از افراد دیگر نیز مجبور به دورکاری شده‌اند. اما برای حفظ سلامتی و بهره‌وری خود، چه نکاتی را باید حین کار در منزل یا کار به صورت دورکاری رعایت کرد؟ در این لیست ۵ مورد از مهم‌ترین راهکارها برای افرادی که به‌صورت دورکاری فعالیت می‌کنند را آورده‌ایم.

۱-ارگونومی

هرچه از این مورد بگوییم کم گفته‌ایم. شاید ۸ الی ۱۰ ساعت در روز قوز کردن روی لپ‌تاپ در نظرتان مسئله خاصی به نظر نرسد، اما خیلی زود به کمردرد و گردن درد مبتلا خواهید شد. بنابراین راهکارهای زیر را مدنظر داشته باشید.

-برای بالا آوردن لپ‌تاپ تا چشمانتان زیر آن چند کتاب قرار دهید. این‌کار باعث می‌شود که لازم به پایین انداختن سرتان نباشد.

-ماوس و کیبورد جدا تهیه کنید تا لازم نباشد هر بار دست به لپ‌تاپ ببرید.

مسئله این‌است که با امکانات در دسترس، نهایت تلاش‌تان را برای حفظ ژست مناسب انجام دهید. اگر میز و صندلی مناسب دارید چه عالی! اما اگر باید از روی میز یا جزیره آشپزخانه کار کنید، تا جای ممکن بدن‌تان را در موقعیت مناسب قرار دهید.

۲وقفه‌های برنامه‌ریزی‌شده داشته باشید

 استراحت کردن هنگام کار در منزل نیز به سلامتی جسمانی، روانی و بهره‌وری تان کمک خواهد کرد. به علاوه مشخص کردن تایم کار و تایم استراحت باعث می‌شود تا هر۲ کار را همزمان انجام ندهید.

۳محل کار فیزیکی خود را مشخص کنید

 محل کارتان را مشخص کنید، حتی اگر گوشه‌ای از اتاق است، و مصمم باشید که تنها و فقط در آن‌جا کار کنید. حد و مرز فیزیکی کمک می کند تا حد و مرز روانی قائل شوید که همین در جو کار قرار گرفتن را برایتان آسان‌تر می‌سازد.

blank

۴حواس‌پرتی‌ها را به حداقل برسانید

 شبکه‌های اجتماعی، اخبار و زنگ تلفن، دست‌فروش توی کوچه… فکرش را که بکنید هزاران چیز ممکن است حواس شما را پرت کنند. اگر دائم حواستان پرت باشد چندان کاری از پیش نبرده و عصبی خواهید شد. بنابراین تا جایی‌که می‌شود حواس‌پرتی‌ها را به حداقل برسانید. اگر از بیرون سروصدا می‌آید و نمی‌توانید آن را کنترل کنید، استفاده از هدفون راهکار خوبی است. اگر موسیقی حواستان را پرت می‌کند از موسیقی بی‌کلام یا وایت نویز استفاده کنید یا اصلاً از گوش‌گیر بگذارید.

۵خوش بگذرانید

 خیلی به خودتان سخت نگیرید. گاهی با همکارانتان پیام ردوبدل کرده و از بامزگی‌ها و سختی‌های کار در منزل صحبت کنید. ببینید آن‌ها در این شرایط چه می‌کنند. خلاقیت به خرج دهید و شرایط موجود را برای خودتان لذت‌بخش‌تر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping