تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
۵ چیزی که باید در صفحه ی اول رمان‌تان بیاورید

۵ چیزی که باید در صفحه ی اول رمان‌تان بیاورید

شاید بتوان گفت که صفحه اول رمان، مهم‌ترین صفحه آن ست. اما چرا گاهی اوقات نویسندگان توجه چندانی به این صفحه ندارند؟ در این مطلب، ۵ چیزی که حتماً باید در صفحه اول رمان‌تان بگنجانید را آورده‌ایم.

۱شخصیت اصلی را معرفی کنید

خواننده باید بداند شخصیت اصلی کیست چراکه این موضوع در تفسیر اتفاقاتی که می‌افتند اهمیت دارد. بهتر است تا جای ممکن سریعاً اسم، جنسیت، سن و کار شخصیت اصلی را مشخص کنید. البته این بدان معنا نیست که این موارد را پشت سرهم ردیف کنید. خلاقیت به خرج دهید!

۲انتظارات را مشخص کنید

باید بگذارید خواننده بداند که این داستان چه نوع داستانی خواهد بود. آیا شخصیت اصلی قرار است کل کتاب به صورت مونولوگ صحبت کند؟ آیا قرار است از کلمات بی‌ادبانه زیادی استفاده کنید؟ بهتر است موضع خود را در همان ابتدا برای خواننده مشخص کنید و برای او کمین نگذارید. بدین ترتیب خواننده متوجه می‌شود که براساس تمایل و سلیقه‌اش بایستی به خواندن ادامه دهد یا خیر.

۳با اتفاقی مهم کار را آغاز کنید

تا جای ممکن بازگویی داستان را از نزدیک به واقعه مهم کتاب یا داستان آغاز کنید، اگر امکانش هست طوری آغاز کنید که انگار همین الان دارد اتفاق می‌افتد. لازم نیست فوری همه چیز را توضیح دهید. کمی رمز و راز خواننده را بیشتر جذب خواهد کرد.

۴چرت و پرت نگویید

از خیر حرف های بی اهمیت و غیرضروری بگذرید، مخصوصا در ابتدای کتاب چون هنوز خواننده را به قلاب نینداخته اید. اگر خواننده ببیند که بیهوده گویی می‌کنید خیلی راحت کتاب را کنار خواهد گذاشت و به سراغ کاری دیگر یا کتابی دیگر خواهد رفت.

blank

۵خواننده را به قلاب بیندازید

معلوم است که باید این‌کار را انجام دهید! خواننده‌ها خیلی زود علاقه‌شان را به ادامه مطالعه از دست می‌دهند بنابراین باید هر طور شده آن‌ها را زودتر به قلاب بیندازید تا سراغ گوشی‌هایشان نروند! کتاب شما باید در نبردی با شبکه‌های اجتماعی، بازی و فیلم پیروز شود. پس تا جای ممکن سریعاً توجه خواننده را جلب کنید. ماموریت صفحه اول این است که خواننده را به خواندن صفحه دوم ترغیب کند و الی آخر. به یاد داشته باشید که چندان اهمیتی ندارد که بقیه کتاب‌تان چقدر عالی است، این صفحه اول است که سرنوشت‌ساز است.

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping