تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
۹ دانستنی از زندگی سیدنی شلدون

۹ دانستنی از زندگی سیدنی شلدون

سیدنی شلدون نویسنده‌ی موفق آمریکایی است که پیش دست بردن به رمان، کارش را در هالیوود آغاز کرد. سیدنی شلدون در ۱۱ فوریه‌ی ۱۹۱۷ در شیکاگو به دنیا آمده‌است. او اولین نوشته‌ی خود که یک قطعه شعر بود تنها زمانی که ۱۰ سال داشت به قیمت ۵ دلار فروخت. سیدنی در دوران رکود بزرگ آمریکا به شغل‌های مختلفی مشغول بود و پس از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان به دانشگاه نورث وسترن رفت. شلدون در سال ۱۹۳۷ به هالیوود رفت و حرفه‌اش با همکاری در فیلم‌ها و بازبینی فیلم‌نامه‌ها آغاز شد.

  1. سیدنی شلدون در سال‌های آغازین خود در هالیوود، به نوشتن فیلم‌نامه مشغول بود. اولین فیلم‌نامه‌ی موفق او به نام جنوب پاناما در سال ۱۹۴۱ به قیمت ۲۵ دلار فروش رفت.
  2. سیدنی شلدون در طی جنگ جهانی دوم به ارتش پیوست اما کمی بعد به نیویورک رفت و شروع به نوشتن کرد.
  3. سیدنی شلدون در سال ۱۹۴۵ با جین کافمن هاردینگ ازدواج کرد، آن‌ها مدتی بعد متوجه شدند که این کارشان اشتباه بوده و سرانجام در سال ۱۹۴۸ از هم جدا شدند.
  4. سیدنی شلدون در سال ۱۹۵۱ با جورجا کرت رایرت ازدواج کرد. آن‌ها تا زمان درگذشت جورجا در سال ۱۹۸۵ با هم زن و شوهر باقی ماندند. آن‌ها یک دختر به نام مری داشتند که او هم نویسنده شد.
  5. اولین رمان سیدنی شلدون عریان چهره نام دارد که در سال ۱۹۶۹ چاپ شد و این کتاب او را نامزد دریافت جایزه‌ی ادگار الن پو کرد.
  6. رمان دوم سیدنی شلدون، آن‌سوی نیمه‌شب، چاپ سال ۱۹۷۳، باعث شد که این کتاب در صدر لیست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز قرار بگیرد.
  7. سیدنی شلدون علاوه‌بر دریافت جایزه اسکار در سال ۱۹۴۷، موفق به دریافت جایزه تونی در سال ۱۹۵۹ شد و در سال ۱۹۹۴ ستاره نخل طلایی به او اختصاص داده شد.
  8. سیدنی شلدون در طی عمر خود به نوشتن اقسام گوناگون نوشته ازجمله فیلم‌نامه، نمایشنامه و رمان مشغول بود.
  9. وی سرانجام در ۳۰ ژانویه‌ی ۲۰۰۷ در سن ۸۹ پس از کشمکش با بیماری ذات‌الریه در کالیفرنیا درگذشت.
دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping