تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
۵ نکته در باب نوشتن در ژانر علمی تخیلیِ نظامی

۵ نکته در باب نوشتن در ژانر علمی تخیلیِ نظامی

یادگیری نکاتی در زمینه نوشتن در ژانر نظامی گری علمی تخیلی به شما در ساخت داستانی کمک می‌کند که عملیات نظامی آینده، فناوری‌های پیشرفته و جنگهای بین کهکشانی را نشان می‌دهد.

ژانر علمی تخیلیِ نظامی چیست؟

علمی تخیلیِ نظامی، زیرژانری است که ژانر علمی تخیلی را با عناصر نظامی در هم می‌آمیزد. ژانر علمی تخیلی داستانی در سبک گمانه زنی و شامل عناصر تخیلی است که در دنیای واقعی وجود ندارند. علمی تخیلی  مضامین گسترده‌ای را دربر می‌گیرد که شامل سفر در زمان و سفرهای فضایی بوده و با پیشرفتهای علمی و فناوری در ارتباط است.

رمانهایی که در سبک نظامی گری علمی تخیلی نوشته می‌شوند با موضوعاتی چون جنگهای فضایی و سلاحهای آینده سروکار دارند. این کتابها همچنین به بررسی نحوه تاثیرگذاری جنگ و تکنولوژی بر روی انسانها یا موجودات فضایی می‌پردازد.

سه ویژگی ژانر علمی تخیلیِ نظامی

رمانهایی که در این زیر ژانر قرار دارند شامل یک یا چند مضمون علمی تخیلی زیر می‌باشند:

  1. سلاحهای پیشرفته و جنگ: نظامی گری علمی تخیلی معمولا شامل توضیحات مفصلی درباره سلاحهای آینده است. در این داستانها درباره انواع جدید سفینه‌های فضایی و تجهیزات اسلحه‌های ماشینی آینده صحبت می‌شود. به جز تکنولوژی، ممکن است سازمانهای نظامی خاص یا استراتژی‌های جنگی منحصربفردی در سطح جهانی نشان داده شود.
  2. جنگهای حماسی: در بسیاری از داستانهای علمی تخیلی نظامی، نقطه اوج داستان نبردی بزرگ و هیجان انگیز است. این نبردها بر روی زمین یا در فضا رخ داده و انسانها را در برابر موجودات فضایی قرار میدهند.
  3. بحثهای فلسفی در مورد جنگ: داستانهای علمی تخیلی نظامی موضوعات فلسفی و اخلاقی را پیش می‌کشند مانند تاثیر جنگ بر روی افراد عادی و سربازان. نویسندگان این ژانر ممکن است از ژانر علمی تخیلی برای انتقاد از عملیات نظامی در دنیای واقعی استفاده کنند.

۵ نکته در باب نوشتن در ژانر نظامی گری علمی تخیلی

نوشتن یک رمان علمی تخیلیِ نظامی فرایندی طولانی و چالش برانگیز است. مانند هر رمان دیگری باید داستانی راضی کننده بسازید، کاراکترهای جالبی را خلق کنید و نثر شیوایی داشته باشید. ژانر علمی تخیلی نظامی نیازمند توجه به موضوعات فراوانی است. در زیر به چند نکته برای نوشتن رمان در این ژانر اشاره می‌کنیم:

  • ایده‌های پیچیده‌ای ارائه دهید. یک داستان علمی تخیلی خوب در زیرژانر نظامی، به گزاف اندیشی خوبی نیاز دارد. قبل از نوشتن کتاب خود، درباره سوالی که رمان‌تان مطرح می‌کند فکر کنید. این سوالات باید در زمینه نظامی گری علمی تخیلی باشند. مثلا در رمان Ender’s Game  این سوال مطرح می‌شود که: اگر حیات بشریت در زمان حمله موجودات فضایی به کودکان بسیار هوشمند بستگی داشته باشد چه می‌شود؟
  • داستان خوبی تعریف کنید. با آنکه رمانهای علمی تخیلیِ نظامی رمانهایی پر از حوادث مختلف می‌باشند باید روایت جالبی داشته باشند. ایده داستان جذابی را در ذهن خود طراحی کنید که سوالات ذهنی‌تان را به روی کاغذ بیاورد. از خودتان بپرسید: در طول داستان‌تان چه تغییری در جهان یا در زندگی کاراکتر اصلی ایجاد می‌شود؟
  • جهان جذابی خلق کنید. جهان – سازی یکی از مهمترین بخشهای خلق داستان علمی تخیلی ِ نظامی است.جزییاتی که تخیل کرده‌اید و دنیای شما را ساخته‌اند باید از ایده اصلی داستان‌تان نشات گرفته باشند. بدین ترتیب جهانی که در رمان علمی تخیلی خود می‌سازید ، گویای دیدگاه شما در مورد دنیای واقعی خواهد بود. حتی داستانهای فوق تخیلی نیز بازتابی از سوالات و مشکلات دنیای واقعی هستند.
  • از قوانین دنیای خود تبعیت کنید. یکی از ویژگی‌هایی که رمانهای علمی تخیلی را از داستانهای دیگر متمایز می‌کند آن است که صرف نظر از عجیب بودن دنیای آن، از قوانین منطقی پیروی می‌کند. این قوانین در مورد رمانهای علمی تخیلی ِ نظامی میتواند شامل میزان پیشرفته بودن اسلحه‌ها و نحوه کار سفینه‌های فضایی باشد. ممکن است در رمان خود آژانسهای دولتی بین کهکشانی را به تصویر کشیده و قوانینی در مورد آنها وضع کنید.
  • بر روی کاراکتر سازی تمرکز کنید. ممکن است درگیر ساخت جهان یا خلق داستان خود شوید اما به یاد داشته باشید که کاراکترها نیز اهمیت دارند. ممکن است داستان شما حول محور نبردی عظیم باشد اما حواستان باشد درگیری‌های جالبی نیز برای کاراکترهایتان ایجاد کنید.
دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

1

جمع جزء: 225,000 تومان

مشاهده سبد خریدتسویه حساب