تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چگونه رمانهای چند جلدی بنویسیم

چگونه رمانهای چند جلدی بنویسیم

نوشتن رمانهای چند جلدی کاری طاقت فرساست. به هنگام نوشتن یک رمان چند جلدی شما مجبورید تا تمامی عناصری که در جلد اول رمان از آنها استفاده کرده‌اید را بکار بگیرید و مطمئن شوید که در خدمت کل داستان هستند: کاراکترها، طرح داستانی، چیدمان و غیره.

ضرورت داشتن چک لیست

برای ایجاد هماهنگی بین راضی نگه داشتن خواننده در خلال هر جلد و ایجاد میل و عطش برای خواندن جلدهای بعد، باید در بسیاری از زمینه‌ها محتاط عمل کنید

از خودتان بپرسید:

  • آیا من با کش دادن داستانم و نوشتهای جلدهای بعدی خواننده را خسته میکنم یا آنکه هر جلد به تنهایی کشش لازم را دارد؟
  • آیا می‌توانم هر جلد را از نظر طول و زمان لازم برای خواندن آن یکسان پیش ببرم؟
  • آیا تنوع کافی در زاویه دید، راوی و دیدگاه کاراکترها بوجود آورده‌ام بدون آنکه انسجام پیام و لحن داستانم را بر هم بزنم؟

سه نکته برای نوشتن رمانهای چند جلدی جذاب

  1. ناشران به رمانهای چند جلدی علاقه دارند
  2. قوس کاراکتری را در الویت قرار دهید. در یک رمان چند جلدی خوانندگان انتظار دارد که کاراکترها در  هر جلد و در کل مجموعه رمان رشد کنند.
  3. هر جلد از رمان باید به تنهایی خواننده را راضی کنید. رمان نویسان در این قسمت به مشکلات زیادی برمیخورند . آنها مرتب وسوسه می‌شوند که قسمتهای جذاب داستان را برای جلد آخر نگه دارند. بهتر است برای هر جلد نهایت تلاش خود را بکنید و در هر قسمت از ابتدا شروع کنید. به طور طبیعی داستان کلی باید ادامه پیدا کند اما خودتان را مجبور کنید تا هر جلد از رمان به گونه‌ای بنویسید که گویی آخرین فرصتت‌تان برای نشان دادن تعلیق، درگیری، دیالوگها، قوسهای کاراکتری و غیره است. بدین ترتیب مطمئن می‌شوید که خواننده در هر جلد احساس رضایت می‌کند و هر جلد به قدری گیراست که تنها به شکل عنوانی که جلدهای دیگر را به یکدیگر متصل می‌کند در نظر گرفته نمی‌شود.
دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping