تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چگونه برای نوشتن الهام بگیریم؟

چگونه برای نوشتن الهام بگیریم؟

کلید اصلی برای شعله ور کردن الهامات نویسندگی چیست؟ در ادامه برایتان می‌گوییم که چطور برای نوشتن الهام بگیرید.

1- اگر برای نوشتن حواستان پرت می‌شود کلیه وسایل الکترونیکی خود را خاموش کنید

اپلیکیشنی به نام آزادی وجود دارد که قدرت زیادی در جلوگیری از پرت شدن حواس شما دارد زیرا شبکه‌های اجتماعی، صفحات مرورگر، و نوتیفیکیشن‌های روی دستگاه شما را در صورتی که به آن برنامه دهید مسدود می‌کند و اوقات بدون مزاحمتی را برای شما فراهم می‌آورد.

2- فضایی بدون آشفتگی ایجاد کنید

اتاقی را برای نوشتن در نظر بگیرید که عوامل حواس پرتی شما در آن وجود نداشته باشد.

3- برای نوشتن خود یک برنامه زمان بندی جدی ترتیب دهید

در زمانی که کار می‌کنید خود را در اختیار کسی قرار ندهید. نه گفتن را بیاموزید و وقتی کار دارید به دوستان و افراد خانواده‌تان نه بگویید. اگر خسته هستید، زمان بندی کنید و سپس کمی برای تمرین و آرامش وقت بگذارید. برای مدتی نوشتن را کنار بگذارید. از اینکه کمی خوابیدن نه تنها جسم بلکه روحتان را تازه می‌کند شگفت زده می‌شوید. به زودی از کوچکترین موضوعات نیز انگیزه می‌گیرید. از جسم‌تان مراقبت کنید. هر روز ورزش کنید به خصوص بعد از آنکه مدتهای طولانی مشغول به نوشتن هستید..

  • کتاب بخوانید
  • سرگرمی برای خود پیدا کنید
  • پیاده روی یا دوچرخه سواری بروید
  • ماهی گیری بروید
  • خرید بروید
  • فیلم ببینید
  • برنامه تلویزیونی مورد علاقه‌تان را ببینید
  • به رادیو گوش بدهید
  • با دوست خود شام بخورید
  • ماساژ بگیرید
  • دوستان خود را به دورهمی دعوت کنید
  • مسافرت بروید

شما هیچ گاه نمیدانید ایده رمان چه زمانی به ذهنتان می‌رسد. ممکن است ایده داستان بعدی شما درست جلوی چشمتان باشد

اگر فردی ایده آل گرا هستید

نوشته خود را از ویرایش کردن جدا کنید. وقتی اولین پیش نویس خود را می‌نویسید دست از کمال گرایی بردارید. در زمان بازبینی میتوانید نوشته خود را ویرایش کنید اما اکنون فقط به داستان بپردازید.

4- اگر از شکست خوردن می‌ترسید

شما رویاهای بزرگ و نیات خیری دارید اما صادق باشید: کتاب نوشتن کار سختی است. این رقابت گسترده و مشکلات بر سر راه او زیادند. ترسیدن ایرادی ندارد. قابل توجیه است. آگاهی از اینکه شما حق دارید نسبت به ناکامل بودن خود و رقابت موجود بر سر راهتان بترسید باید شما را فروتن کند. اما اجازه ندهید شما را تسلیم کند. اجاز دهید تا این فروتنی انگیزه شما برای سختتر کار کردن باشد و تمام تلاش خود را بکنید. این گونه است که موفق می‌شوید. پذیرفتن ترس تبدیل به فروتنی می‌شود، فروتنی به انگیزه، انگیزه کار سخت و کار سخت به موفقیت می‌انجامد.

5- اگر در کارتان تعلل می‌کنید…

اگر تعلل کردن باعث می‌شود روزهای خود را از دست بدهید تعداد صفحاتی که باید به طور روزانه بنویسید را تنظیم کنید. میتوانید تعداد صفحات خود را هر روز یکی دو صفحه افزایش دهید . برای آنکه به ضرب الاجل خود برسید نباید اجازه دهید تعداد صفحات روزانه از دستتان در برود. اهداف واقع بینانه تعیین کنید.

اگر در شروع کردن داستان مشکل دارید….

تصور کنید میخواهید داستان خود را برای دوست صمیمی‌تان تعریف کنید. عقب نکشید، بیش از حد فکر نکنید و ویرایش کردن را به تعویق بیاندازید. – فقط بنویسید. نوشتن را هر روز ادامه دهید.

از استراتژی‌های زیر برای الهام گرفتن استفاده کنید

تسلیم نشوید

جا نزنید

غلبه کردن بر ناامیدی، ترس و تعلل همگی بخشی از سفر شماست

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping