تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چگونه از کیفیت یک کتاب الکترونیکی مطمئن شویم

چگونه از کیفیت یک کتاب الکترونیکی مطمئن شویم

اگر میخواهید تصمیم بگیرید که یک کتاب الکترونیکی را بخرید یا نه، مخصوصا که اگر با نویسنده آن آشنا نیستید در زیر چند توصیه برایتان آورده‌ایم که به شما کمک می‌کند متوجه خوب یا بد بودن کتاب الکترونیکی شوید.

روی جلد

همه این جمله معروف را شنیده‌ایم که « کتاب را نباید از روی جلد آن قضاوت کرد» اما حقیقت آن است که روی جلد مطالب زیادی در مورد کتاب به شما می‌گوید. طرح روی جلد باید مطابق با ژانر کتاب بوده و برایتان جذاب باشد. اگر روی جلد کتاب برای شما گیرا نباشد احتمالا کتاب نیز جذاب نیست. به علاوه نشان می‌دهد که برای تحریر کتاب چقدر زحمت کشیده شده است. کتاب چه توسط ناشر و چه توسط نویسنده منتشر شده باشد، کیفیت روی جلد آن نشان دهنده بودجه کتاب است و بودجه روی کیفیت ویرایش و فرمت بندی تاثیر می‌گذارد.

توصیف

آیا توصیفهای آمده در کتاب جالب است؟ آیا داستان به گونه‌ای است که فکر می‌کنید از آن لذت می‌برید؟ آیا توصیفها به خوبی نوشته شده ند و غلط املایی ندارند؟ اگر این طور است یک پله به سمت اطمینان یافتن از کیفیت کتاب نزدیکتر شده‌اید. در گام بعدی باید کمی عمیق تر تحقیق کنید تا نسبت به تصمیم‌تان مطمئن باشید.

نقدها

نقدهای گرفته شده به کتاب، به شما دیدی نسبت به کیفیت کتاب می‌دهد. خوانندگان مختلف از ژانرهای مختلفی خوششان می‌آید بنابراین حتما نقدها را بخوانید و ببینید آیا موضوعی که برای یک خواننده آزاردهنده بوده برای شما هم آزاردهنده هست یا نه. یا شاید موضوعی که یکی از خوانندگان دوست دارد دیگری دوست ندارد. بهتر است نقدهای سه ستاره و چهارستاره را خوانید زیرا معمولا جنبه‌های مثبت و منفی کتاب را نقد می‌کنند

سایر کتابهای نویسنده

 آیا نویسنده کتابهای دیگری دارد؟ آیا نقد خوبی به آنها گرفته شده است؟ اگر این گونه است پس نویسنده تجربه زیادی در نویسندگی داشته و کتابش به احتمال زیاد کیفیت بالایی دارد

نمونه

تا بدین جا احتمالا کتاب الکترونیکی پیش روی شما برایتان مناسب است و بنابراین گام اخر بیشتر از گامهای دیگر زمان می‌برد. حالا باید نمونه را بخوانید که برای بیشتر کتابها در دسترس است. آیا نمونه شما را به سمت خود جذب می‌کند؟ آیا میخواهید به خواندن ادامه دهید؟ اگر اینطور است پس کتاب را بخرید. اگر کتاب کمی توجه شما را جلب می‌کند اما سایر آزمونها را گذرانده و ارزانتر است آن را بخرید. در غیر این صورت آن را نخرید.

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping