تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
راهنمای گام به گام نوشتن شرح کتاب

راهنمای گام به گام نوشتن شرح کتاب

یک شرح  خوب، نمایی کلی از داستان را بدون فاش کردن قسمتهای اصلی یا گرفتن وقت زیادی از خواننده ارائه می‌دهد.

همانطور که هر کسی که میخواهد برای اولین بار کتاب بنویسد میداند، هدف از نوشتن، تنها کامل کردن یک نسخه دست نویس نیست.

خوشبختانه، نویسندگان ابزارهای بازاریابی زیادی دارند تا توجه خواننده را به خود جلب کنند و او را وادار کنند تا کتاب خود را در میان دریایی از گزینه‌ها انتخاب کنند. این ابزارها شامل طراحی منحصر به فرد جلد کتاب، عنوان دقیق، نقدهای انتقادی قوی،  کمپینهای بازاریابی، و خود موضوع است.شکل دیگری از ابزار بازاریابی، نوشتن شرحی بر کتاب است.

۳ دلیل اهمیت شرح کتاب

در حالی که جلد خوب، خوانندگان را از نظر بصری مجذوب می‌کند، یک شرح  خوب نمای کلی از متن ارائه می‌کند بدون اینکه داستان را فاش کند یا زمان زیادی را از خواننده  طلب کند.. چه نویسنده کتابهای پرفروش باشید و یا نویسنده جدیدی که به تازگی اولین رمان خود را به پایان رسانده است، بازاریابی کتاب بخش مهمی از صنعت نشر به شمار می‌رود. .در زیر به سه دلیل برای اهمیت شرح  کتاب در بازاریابی اشاره می‌کنیم.

  1. یک شرح خوب، باعث افزایش دیده شدن شما در فضای مجازی می‌شود: خوانندگان به طور فزاینده‌ای خریدهای خود را به صورت آنلاین انجام می‌دهد . برخی از ابزارهای اجتماعی مانند The Paris Review یا The New York Times Book Review  در تصمیم گیری به خوانندگان کمک می‌کنند، اما زمانی که خواننده هیچ راهنمایی انتقادی از سوی دیگران نداشته باشد، به شرح کتاب تکیه می‌کند. شرح‌های آمازون معمولاً فقط شامل چند جمله است، اما ممکن است مهم‌ترین ابزار بازاریابی کتابی باشد که در اختیار دارید.
  2.  شرح خوب، کتاب را بیشتر در دسترس قرار می‌دهد: در وبسایتهایی مانند آمازون که بسیاری از خوانندگان کتابهای جدید را به صورت الکترونیکی جستجو می‌کنند، داشتن توصیف و شرح خوب اهمیت زیادی دارد. چه بخواهید خودتان کتابتان را در پلتفورم آمازون منتشر کنید یا تلاش کنید رتبه صفحه آمازون خود را در جستجوهای گوگل بالا ببرید، باید مطمئن شوید که توصیف خود را طوری بنویسید که از نظر بازاریابی قابل رقابت باشد.
  3. شرح خوب، باعث می‌شود کتاب شما در بین کتابهای دیگر برجسته شود: کتاب فروشان معمولا بر اساس شرحی که بر کتاب نوشته شده آن را به  دیگران توصیه می‌کنند و کتابهای چاپی در پشت جلد خود حاوی شرحی بر مطالب نوشته شده آن هستند.

چگونه در پنج گام شرح کتاب بنویسیم

  1. یک تیتر خوب انتخاب کنید. پلتفرم‌های آنلاین مختلف، از جمله آمازون، به شما این امکان را می‌دهند که شرح کتاب را با یک جمله شروع کنید. با بیان ژانر و جوایزی که تاکنون دریافت کرده‌اید نهایت استفاده را از این جمله ببرید.
  2. از اولین جمله برای جذب خواننده استفاده کنید . اولین جمله از شرح کتاب‌تان مهمترین جمله نسخه شما است. خواننده‌ی خود را با پرسیدن یک سوال یا یک بیانیه تحریک آمیز جذب کنید تا توجه‌اش را جلب کرده  و او را برای ادامه خواندن تشویق کنید.
  3. از پاراگراف‌های کوتاه برای پر کردن بقیه قسمت‌ها استفاده کنید. پاراگراف‌های کوتاه، شرح کتاب شما را قابل فهمتر می‌کنند. اگر داستان می‌نویسید، از این پاراگراف‌ها برای خلاصه کردن خط اصلی داستان استفاده کنید (اما روی داستان‌های فرعی تمرکز نکنید).
  4. شرح کتاب را با جمله‌ای گیرا به پایان ببرید. اگر داستان می‌نویسید، شرح کتابتان را با پایانی نفس گیر به اتمام برسانید  تا  باعث شوید فرد تا زمانی که کتاب را خریداری نکرده نتواند از آن سر در بیاورد. این ترفند در کتابهای ژانر خودآموز به خوبی جواب می‌دهد اما در مورد کتابهایی در زمینه سیاست و کنش گری اجتماعی نیز مفید است
  5. به یاد داشته باشید که هیچ چیز موثرتر از بازاریابی نیست. کتاب‌های پرفروش هر چقدر هم که نویسنده‌شان موفق باشد، از ناکجاآباد ظاهر نمی‌شوند. چه به دنبال یک کتاب پرفروش باشید و چه فقط بخواهید تنها چند خواننده قدردان داشته باشید، باید از شرح کتاب به عنوان بخشی از یک استراتژی گسترده تر استفاده کنید. اگر یک وبلاگ نویس هستید، کتاب خود را در وبلاگ‌تان تبلیغ کنید.
دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping