تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
رازهایی که هر نویسنده‌ی درمانده باید بداند

رازهایی که هر نویسنده‌ی درمانده باید بداند

آیا از نوشتن درمانده‌اید؟ از اینکه کلماتی را بنویسید که میدانید به هیچ دردی نمی‌خورند خسته شده‌اید؟ دلیل آن بوجود آمدن شکاف خلاقیتی است.  شکاف خلاقیت فضایی است بین جایی که هستید و جایی که می‌خواهید به عنوان یک نویسنده باشید. شما میتوانید نتیجه‌ی کارتان را تجسم کنید اما هنوز وجود ندارد و این به شما حس درماندگی می‌دهد. پس چه کار می‌کنید؟

در مورد خودتان صبور باشید

وقتی ما میخواهیم کتابی بنویسیم، اتفاق عجیبی رخ می‌دهد: ما انتظار داریم که آن را به همان زیبایی که در ذهنمان به نظر می‌رسید، منتشر کنیم. ما آنچه را که باید باشد، می‌بینیم یا احساس می‌کنیم اما نمیتوانیم روی کاغذ بیاوریم. این طبیعی است.        
آیرا گلس کسی است که نام این معضل را شکاف خلاقیتی گذاشته است، هرچند چیز جدیدی نیست. خلاصه داستان این است: شما وارد فرایند نوشتن می‌شوید زیرا می‌دانید یک داستان عالی چگونه است. بنابراین شروع به نوشتن می‌کنید – اما آنچه در چند سال اول به دست می‌آورید آنقدر وحشتناک است که اعتماد به نفس شما را متزلزل می‌کند.

شکاف خلاقیتی

شکاف خلاقیتی یکی از سخت‌ترین ناامیدی‌های نوشتاری است که با آن روبه‌رو می‌شویم، اگر دلیل دیگری جز اینکه فکر می‌کنیم نمی‌توانیم بر آن غلبه کنیم. مقایسه نکنید، اما به خواندن ادامه دهید. یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها به‌عنوان نویسنده این است که مدام داستانهای زیادی بخوانید بدون اینکه خودتان را با آنها مقایسه کنید. هیچ راه آسانی برای دور زدن این کار وجود ندارد. این دوگانگی طبیعی است: بله، سعی کنید خودتان را مقایسه نکنید، اما همچنان بخوانید، و در این بین شکاف وحشتناکی را که بین آنچه ایجاد می‌کنید و آنچه می‌خواهید ایجاد کنید، نادیده بگیرید. اگر شجاعت ادامه نوشتن و خواندن را داشته باشید، حتی زمانی که در حال نوشتن متنهای بیهوده‌ای هستید، در نهایت چیزهایی خواهید نوشت که بیهوده نیستند.

برای دوام آوردن در برابر شکاف خلاقیتی سه نکته‌ی زیر را باید بدانید
1-  بدانید که تنها نیستید. همه ما این احساس را داریم و نویسندگان در طول تاریخ چنین احساسی داشته‌اند.
2-  بدانید که می‌توانید این مرحله را پشت سر بگذارید.    
3-  نکات یک و دو را تکرار کنید

جسارت به خرج دهید

جسور باش نویسنده‌ی عزیز. آنچه می‌نویسی آن چیزی نیست که می‌خواهی باشد. این یک بخش عادی از فرآیند است.
اگر، به خواندن و همچنین تمرین کردن ادامه دهید، موفق خواهید شد. هیچ راه میانبری وجود ندارد. شما در این راه تنها نیستید.

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping