تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
با نکات و توصیه های زیر دانشجوی زبان انگلیسی موفقی شوید

با نکات و توصیه های زیر زبان انگلیسی را بهتر یادبگیرید

یادگیری زبانی چون انگلیسی چالش برانگیز است اما با مطالعه ی منظم انجام شدنی است. کلاس رفتن مهم است اما تمرین منظم داشتن نیز اهمیت دارد. در زیر به چند نکته برای بهبود خواندن و ارتقای مهارتهای درک مطلب اشاره می کنیم

هر روز مطالعه کنید

یادگیری هر زبان جدیدی فرایندی وقت گیر است، برخی تخمین میزنند برای یادگیری زبان بیش از 300 ساعت مورد نیاز است. به جای آنکه هر یکی دو هفته یکبار چند ساعت فشرده وقت بگذارید، برای تاثیرگذاری بیشتر،  جلسات کوتاهتر اما منظم تری برای مطالعه ترتیب دهید. سی دقیقه در روز در برای ارتقای مهارتهای زبان انگلیسی کافی است.

مطالب را مرور کنید

به جای آنکه در کل جلسه مطالعه، بر روی یک عملکرد تمرکز کنید، عملکردها را با هم ترکیب کنید. کمی گرامر بخوانید، چند تمرین شنیداری حل کنید و سپس مقاله ای را در باب همان موضوع بخوانید. زیاد مطالعه نکنید. بیست دقیقه بر روی هر تمرین کافی است. تنوع در تمرینها شما را مشغول نگه داشته و آن را برایتان جذاب میکند.

بخوانید، ببینید و گوش دهید

خواندن کتابها و روزنامه های انگلیسی، گوش دادن به موسیقی یا دیدن تلویزیون در ارتقای مهارتهای نوشتاری و کلامی به شما کمک می کند، با انجام مرتب این کارها، به طور ناخودآگاه تلفظ، الگوهای کلامی، لهجه ها و گرامر را می آموزید. قلم و کاغذ را نزدیک خود داشته باشید و کلماتی که برایتان ناآشنا به نظر می رسند را یادداشت کنید. سپس کمی تحقیق کنید تا معنای کلمات جدید را یاد بگیرید. در دیالوگ بعد آنها را  در کلاس به کار ببرید.

حروف را جداگانه یاد بگیرید

افراد غیرانگلیسی زبان گاهی در تلفظ کلمات مشکل دارند زیرا حروف مشابهی را در زبان مادری خود ندارند. به همین ترتیب، دو کلمه ممکن است دیکته یکسانی داشته باشد اما متفاوت تلفظ شوند. یا ممکن است به ترکیباتی از حروف بربخورید که یکی از آنها صامت است. 

مراقب کلمات هم آوا باشید

کلمات هم آوا به یک شکل تلفظ می شوند اما دیکته و معنای متفاوتی دارند. کلمات هم آوای زیادی در انگلیسی وجود دارد که یادگیری آنها دشوار است.

حروف اضافه را تمرین کنید

حتی دانشجوهای سطح پیشرفته انگلیسی در یادگیری حروف اضافه مشکل درند. کلمات اضافه زیادی در انگلیسی وجود دارد مانند: از، برای.. متخصصان می گویند بهترین راه برای یادگیری حروف اضافه حفظ کردن و بکار بردن آنها در جملات است.

بازی لغات و گرامر انجام دهید

شما همچنین میتوانید مهارتهای انگلیسی خود را با انجام بازی لغتی که در ارتباط با آنچه در کلاس میخوانید می باشند، انجام دهید. مثلا اگر درسی را درباره تعطیلات و مسافرت می خوانید میتوانید به اخرین مسافرتی که رفتید و کارهایی که انجام دادید فکر کنید. لیستی از کلماتی که برای توصیف فعالیتهایتان به کار می آیند تهیه کنید. میتوانید همین بازی را با گرامر انجام دهید. مثلا اگر قرار است صرف افعال در زمان گذشته را بخوانید، دیگر به کاری که هفته گذشته انجام دادید فکر نکنید. لیستی از افعالی که استفاده میکنید را تهیه کنید. این دو تمرین به شما کمک میکند با فکر کردن به کلمات و کاربرد آنها برای کلاستان آماده شوید.

یادداشت برداری کنید

تکرار ، کلید یادگیری زبان انگلیسی است و تمرینهای نوشتاری روشی خوب برای تمرین است. 30 دقیقه از آخر کلاس را صرف نوشتن کارهایی بکنید که در طول روز اتفاق افتاده است. مهم نیست از کامپیوتر استفاده میکنید یا کاغذ و خودکار. با عادت کردن به نوشتن، مهارتهای خوندن و درک مطلب شما با گذشت زمان تقویت می شوند.

زمانی که نسبت به نوشتن وقایع روزانه احساس راحتی کردید، خود را با انجام تمرین های خلاق نویسی به چالش بکشید. عکسی از کتاب یا مجله پیدا کرده و آن را در یک پاراگراف کوتاه توصیف کنید یا داستان کوتاه و شعری در مورد کسی که خوب می شناسید بنویسید. میتوانید مهارتهای نامه نویسی تان را نیز تقویت کنید. در این صورت خوش می گذرانید و دانشجوی بهتری می شوید. ممکن است حتی استعداد نویسندگی خود را کشف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping