تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
با این ۷ راهکار کتاب‌خوان شوید!

با این ۷ راهکار کتاب‌خوان شوید!

چطور کتاب‌خوان شوید؟ چطور کتاب را هم به مانند بسیاری کارهای دیگر برای خودتان به عادت تبدیل کنید؟ چطور کتاب را جزو برنامه‌های زندگی‌تان قرار دهید؟ چطور با کتاب خواندن دانش و آگاهی خود را بالا ببرید؟ اگر می‌خواهید بدانید که چطور می‌توانید کتاب‌خوان شوید، ما راهکارها و ترفندهای آن را در ادامه با شما در میان می‌گذاریم.

۱نصفه رها کنید

 اگر می‌بینید کتابی را دوست ندارید و برایتان گیرا نیست، چه اصراری به تمام کردن آن دارید؟ احتمالا انتخاب اشتباهی کرده‌اید، بنابراین آن را کنار گذاشته به سراغ کتاب دیگری بروید، وگرنه نه‌تنها سرعت خواندن‌تان پایین می‌آید، بلکه از کتاب‌ خواندن نیز دلزده خواهید شد.

۲از دقایق نهایت استفاده را ببرید

 ما وقت‌هایی را در رفت‌وآمد و در وسایل نقلیه، منتظر نوبت‌مان در مطب دکتر، یا شروع شدن کلاس‌مان هستیم. این دقایقی هستند که معمولاً بیهوده تلف شده یا صرف گشت‌وگذار در اینترنت می‌شوند. اما چرا آن‌ها را صرف کتاب‌ خواندن نکنید. حتی می‌توانید قبل از خواب هم به جای اینکه آخرین چیزی که نگاه می‌کنید صفحه‌‌ی گوشی‌تان باشد، به صفحه‌ی کتاب نگاه کنید. با این کار هم کتاب خوانده‌اید و هم چشم‌تان اذیت نشده است.

۳اگر تازه‌کار هستید رازدار باشید

 طبق بررسی‌ها اگر افراد اهداف‌شان را به دیگران بگویند شانس رسیدن به آن‌ها کم می‌شود چرا که مغز هدف را دستیافته‌ تلقی می‌کند. بنابراین اگر هدف‌تان این است که بیشتر کتاب بخوانید، این کارتان را تا مدتی برای خودتان به شکل راز نگه دارید و زمانی که عادت کردید و برایتان عادی شد، می‌توانید درباره‌اش با دیگران صحبت کنید.

۴کتاب‌ها را در معرض دید بگذار

 خیلی وقت‌ها کتاب خواندن را پشت گوش می‌اندازیم چون کتاب‌ها را دم دست‌مان نمی‌گذاریم. اگر آن‌ها جلوی چشم‌تان باشد، در هر فرصت مناسبی دست‌دراز می‌کنید، یکی را انتخاب می‌کنید و شروع به خواندن می‌کنید.

۵انتخاب نوع کتاب

 در وهله‌ی اول کتاب‌های کاغذی پیشنهاد می‌شوند چرا که خواندن‌شان نسبت به کتاب‌های الکترونیکی آسان‌تر است: نور وسیله  چشم را اذیت نمی‌کند و هم اینکه مدام برایتان نوتیفیکیشن نمی‌آید. اگر هم در روز خیلی دست‌تان بند‌ است می‌توانید به کتاب‌های صوتی گوش کنید. به هر حال با توجه به مزایا و معایب و سلیقه‌تان، نوعی از کتاب که بیشتر با شما سازگار است را برگزینید.

blank

۶عجله نداشته باشید

 درست است که آدم گاهی ذوق دارد و سرشار از انرژی است اما لازم نیست تمام کتاب‌های دنیا را بک شبه تمام کنید. اگر تازه‌کار هستید، خواندن را با کتاب‌های کم‌حجم شروع کنید.

۷انتخاب درستی داشته باشید  انتخاب کتاب مناسب در جذب شدن و علاقه‌مندی شما و همینطور ادامه دادن‌تان به کتاب خواندن بسیار مهم است، بنابراین هم ژانر مورد علاقه‌تان را پیدا کنید و هم از دیگران مشورت بگیرید. نکته‌ی مهم دیگر این است که پیش از خرید، حتماً چند صفحه‌ از کتاب را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping