تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
اگر دست و دل‌تان به کتاب خواندن نمی‌رود این مطلب را از دست ندهید!

اگر دست و دل‌تان به کتاب خواندن نمی‌رود این مطلب را از دست ندهید!

آیا این اواخر حس کرده‌اید که نمی‌توانید کتاب بخوانید و مطالعه داشته باشید؟ الان، یعنی در زمان قرنطینه و شیوع ویروس کرونا، مهم‌تر از هر زمان دیگری است که برای خود سرگرمی پیدا کرده یا سرگرمی‌های گذشته‌تان را تا جای ممکن ادامه دهید.

 کتاب خواندن و مطالعه برای خیلی‌ها فعالیتی آرامش بخش است و از آن لذت می‌برند ولی با اخباری که این روزها می‌شنویم و می‌خوانیم، شاید مشغول مطالعه‌ کتابی باشیم اما ناخودآگاه از خود بپرسیم: ” چرا اینا دارن از خونه میرن بیرون؟ چرا مهمونی گرفتن؟ چرا با هم دست میدن؟” و خیلی موارد دیگر.

در حقیقت ممکن است استرسی که داریم، نگذارد مثل همیشه از خواندن کتاب لذت ببریم و اصلا تمرکز لازم را برای این کار نداشته باشیم. این اتفاق می‌تواند برای کتابخوان‌ها و افراد دوستدار کتاب نگران و ناراحت کننده باشد. اما راه حل چیست؟ انتشارات مجید در ادامه گزینه‌هایی را پیش پایتان قرار می‌دهد!

کتاب‌های صوتی

 کتاب‌های صوتی جایگزین خوبی برای کتاب‌های کاغذی هستند. اگر گوش دادن به داستان به جای خواندن آن نیز برایتان لذت بخش است، به راحتی می‌توانید نسخه‌ی صوتی خیلی از کتاب‌ها، خصوصا کتاب‌های معروف را پیدا کرده، دانلود کنید و گوش کنید. با استفاده از وبسایت انتشارات مجید هم می‌توانید بسیاری از کتاب‌ها را به صورت صوتی تهیه کنید.

پادکست

 درست است که پادکست هم مثل کتاب‌های صوتی شنیداری است، اما پادکست‌ها عموما محتوای آموزشی داشته و داستان نیستند. می‌توانید بسته به علایق و شرایط‌تان پادکست‌هایی در زمینه آموزش مسائل گوناگون، از ادبیات و اقتصاد و روان‌شناسی گرفته تا آشپزی و دکوراسیون انتخاب کنید. حتی برای مقابله با استرس‌تان می‌توانید پادکست‌هایی در زمینه‌ی کاهش استرس و اضطراب و یا افزایش انگیزه و شادی دانلود کرده و گوش کنید.

 نکته‌ی مثبت کتاب‌های صوتی یا پادکست‌ها این است که در حین انجام کارهای دیگر، مثلا ظرف شستن و تمیزکاری هم، می‌توانید به آنها گوش کنید.

با انجام فعالیت فیزیکی ذهن‌تان را آرام کنید

 فعالیت فیزیکی به هر نوع آن باعث کاهش استرس و تشویش و افزایش ترشح هورمون‌های حال خوب می‌شود بنابراین برای اینکه کمی تخلیه‌ی ذهنی شوید، در پارک یا مکان‌های خلوت با رعایت نکات ایمنی و بهداشتی قدمی بزنید، در خانه حرکات ورزشی انجام دهید، یوگا و مدیتیشن کارکنید یا به هر نحو دیگری که می‌توانید بدن‌تان را به حرکت وادارید.

وضعیت به وجود آمده، وضعیت دشواری است اما امیدواریم راهکارهای گفته شده اندکی در کاهش استرس‌تان موثر بوده و بتوانید به هر نحوی که امکانش هست، دوباره از کتاب خواندن لذت ببرید.

 اگر شما هم برای این مسئله راهکاری دارید، خوشحال می‌شویم با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping