تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
ارزش خالص دارایی‌های جی کی رولینگ

ارزش خالص دارایی‌های جی کی رولینگ

نویسنده صاحب نام جی کی رولینگ در دهه 2000 با نوشتن مجموعه کتابها و فیلمهای هری پاتر به شهرت رسید. او یکی از محبوب ترین نویسندگان دنیاست و دارایی زیادی به دست آورده است. ارزش خالص دارایی‌های رولینگ چقدر است و بیشتر آن را چه چیزهایی تشکیل می‌دهد؟

اولین کتاب هری پاتر بیش از دو دهه پیش نوشته شد اما محبوبیت این مجموعه همچنان بالاست. حتی با وجود تمام مناقشاتی که در این سالها رولینگ با آنها روبه رو بوده است اما روی فروش کتابهای او تاثیری نگذاشته است. مجموعه کتابهای هیولاهای شگفت انگیز او به اندازه سری قبلی کتابهای او پرفروش نبوده است.

ارزش خالص دارایی‌های رولینگ یک میلیارد دلار تخمین زده شده است اما نویسنده می‌گوید که او یک میلیاردر نیست. البته در صورتی که او بخش عظیمی از دارایی خود را به خیریه بخشیده باشد درست است. رولینگ بیشتر دارایی خود را از مجموعه هری پاتر به دست آورده است که شامل فروش کتابها، فیلمها، شهربازی و کالاهای تجاری است. او هر سال بین 50 تا 100 میلیون دلار درامد دارد و بین ژوئن 2018 تا 2019، نود میلیون دلار درامد کسب کرد

مشهورترین مجموعه کتابهای تمام دوران

کتابهای هری پاتر یکی از مشهورترین سری کتابها در همه دورانهاست و بیش از 500 میلیون نسخه از آن فروش رفته است. آنها همچنین یکی از تاثیرگذارترین کتابها به شمار می‌روند و در لیست 100 رمان تاثیرگذار مجله تایم آمده‌اند. در یکی از نمایشهای برادوی از هری پاتر دعوت شد و فیلم بچه نحس نیز با موافقت رولینگ ساخته شد.

بسیاری از مردم نویسنده هری پاتر را می‌شناسند اما نمیدانند که نام واقعی او جوئن رولینگ است.  به هنگام چاپ اولین رمان او کارمندان دفتر انتشاراتی بلومزبری از او خواستند تا از ابتدای نام خود استفاده کند زیرا  نوجوانان پسر که مخاطب هدف او بودند دوست نداشتند کتابی که یک زن نوشته را بخوانند. رولینگ نام وسط ندارد و « کی» را از نام مادربزرگ پدری‌اش کاتلین انتخاب کرده است. همچنین چون حرف K بعد از حرف J می‌آید و خواندن آن آسان است. 

کارهای بشر دوستانه

رولینگ در کارهای بشردوستانه فعالیت دارد و از ثروت و نفوذ خود برای حمایت بسیاری از خیریه‌ها استفاده کرده است. در سال 2001 او بنیاد خیریه تراست را تاسیس کرد که با فقر کودکان مبارزه می‌کند. وقتی کوکا کولا حق امتیاز استفاده از محصولاتش را در سریالها به دست آورد رولینگ از آنها خواست تا 18 میلیون دلار به بنیاد خیریه کتاب خوانی و سایر برنامه‌های عام المنفعه اهدا کنند.

نتیجه

ما هیچ وقت نمیدانیم آیا رولینگ میلیاردر است یا نه اما او امور مالی خود را مخفی نگه می‌دارد. او به راحتی در دوران کاری خود بیش از یک میلیارد دلار درامد کسب کرده و همچنان قدرتمند است. کتابهای هری پاتر مانند گذشته محبوب هستند و تا مدتهای طولانی محبوب باقی می‌مانند.

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping