تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
آشنایی با نویسندگان و شعرایی که نقاش هم بودند

آشنایی با نویسندگان و شعرایی که نقاش هم بودند

حتما کم و بیش می‌دانید که عده‌ای از شعرا و نویسندگان، دستی بر نقاشی و هنرهای بصری نیز داشته‌اند اما بعضی‌ها به مانند سیلویا پلات، تصمیم گرفتند تا بیشتر تمرکزشان را بر روی یکی از آن‌ها بگذارند که در اینجا مثلا انتخاب وی، اشعارش بوده‌اند. در ادامه‌ی این مطلب، به معرفی زنان و مردان نویسنده و شاعری که دستی بر هنرهای بصری یا تجسمی نیز داشته‌اند، می‌پردازیم.

هانس کریستین اندرسن

 این رمان نویس، نمایشنامه نویس و شاعر دانمارکی بیشتر به خاطر داستان‌های افسانه‌ای‌اش شناخته شده‌است. کاردستی درست کردن با کاغذ و برش کاغذ، در آن زمان یعنی قرن 19، سرگرمی محبوبی بوده است اما اندرسن این هنر را جدی می‌گرفته‎است.

الیزابت بیشاپ

 بیشاپ، نویسنده‌ی قرن 20 و برنده‌ی جایزه‌ی پولیتزر 1956 نقاش با استعدادی هم بوده‌است و بیشتر با آب رنگ و گواش نقاشی می‌کشیده‌است.

لئو تولستوی

 لئو تولستوی، نویسنده‌ی آناکارنینا و جنگ و صلح از کشیدن تصویر برای دستنویس‌هایش، داستان‌های کودکان و جاهای دیگر لذت می‌برد. پسرش ایلیا می‌گوید که او نسخه‌ی کودکانه‌ی رمان دور دنیا در 80 روز را برای فرزندانش خریداری کرد، اما چون نقاشی‌ای در آن نبود، خودش دست به کار شد.

رابیندرانات تاگور

 برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات سال 1913 است، تاگور در عین حال دستی هم در نقاشی داشته است. اگرچه بیشتر نقاشی‌های او منظره هستند اما به نقاشی چهره‌ی انسان نیز پرداخته است.

لورن هنزبری

 این شاعر و نمایشنامه نویس بزرگ که بیشتر به خاطر مویزی در آفتاب معروف است در مکزیک به تحصیل نقاشی پرداخته است و بسیاری از نقاشی‌هایش امروزه در اینترنت قابل مشاهده هستند.

کلاریس لیسپکتور

 در سال 1973 که این رمان‌نویس برزیلی از نشریه‌ی Jornal do Brasil اخراج شد، برای امرار معاش به ترجمه و همین‌طور نقاشی روی آورد.

ویکتور هوگو

 نویسنده‌ی داستان معروف بینوایان، نقاشی‌های سورئالیستی از خود به جای گذاشته است.

هرمان هسه

 این شاعر سوئیسی که در آلمان به دنیا آمده، توانست در سال 1946 جایزه‌ی نوبل را از آن خود کند. او علاوه بر نوشتن، به نقاشی با آبرنگ و تصویرگری نیز می‌پرداخته است.

فدریکو گارسیا لورکا

 این شاعر و نویسنده‌ی اسپانیایی، صدها نقاشی نیز از خود به جای گذاشته است و حتی در سال 1926 گالری‌ای برپا کرده‌است. نقاشی‌های او به صورت آنلاین در دسترس بوده و کتابی هم در این باره توسط Helen Oppenheimer به رشته‌ی تحریر در آمده است.

سیلویا پلات

 این شاعر که بیشتر به خاطر اثر خود تحت عنوان حباب شیشه‌ای معروف است، در ابتدا نقاشی می‌کشید و حتی برای تحصیل در رشته‌ی هنر در کالج ثبت نام کرد. اما به اصرار اساتیدش به رشته‌ی زبان انگلیسی روی آورد. آثار هنری او تا زمان حیاتش چندان طرفدار نداشتند اما در سال 2017 در نمایشگاهی به نمایش در آمدند.

ژرژ ساند

 آمانتین ارر لوسیل دوپن که بیشتر با نام مستعار ژرژ ساند شناخته می‌شود رمان‌نویس و خاطره‌نگار بود اما در زمینه‌ی هنرهای تجسمی نیز فعالیت می‌کرد. پسر او نیز نقاش و مجسمه ساز شد.

فلاندی اوکانر

او شاید خودش را نقاش نداند اما واقعا دستی در این کار داشته و یک کارتونیست بوده‌است.

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

1

جمع جزء: 71,100 تومان

مشاهده سبد خریدتسویه حساب