تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
۷ نکته برای نوشتن اولین کتاب طنز

۷ نکته برای نوشتن اولین کتاب طنز

 

به هر عنصر ادبی که برای نوشتن رمان، داستان کوتاه و نمایشنامه لازم است فکر کنید. شاید ذهن شما بلافاصله به سراغ یک داستان جذاب، پرورش مستمر کاراکتر، یک ساختار کلاسیک سه گانه یا جهان سازی زنده برود. همه این عناصر به همان اندازه که برای داستانهای سنتی مهم هستند برای کتابهای طنز نیز مهمند.

هفت نکته برای نوشتن اولین کتاب طنز

اگر آماده نوشتن کتاب طنز خود هستید، در زیر به نکاتی که به شما در نوشتن کمک می‌کنند، اشاره می‌کنیم:

  1. تیمی خبره انتخاب کنید. نوشتن کتاب طنز یک کار جمعی است. هر کسی که نحوه نوشتن کتاب طنز را بداند، به شما خواهد گفت که این یک فرایند مشترک است. تیمی که کتابهای طنز را گردآوری می‌کند متشکل از ویراستاران، هنرمندان طنزپرداز، تصویرگران و نقاشان است.
  2. به همکاران خود اعتماد کنید. کتابهای طنز ذاتا اثر هنری جمعی هستند و نظرات دیگران در آن به شدت دخیل است. اگر نخواهید تک تک قسمتهای کتاب را خودتان بنویسید – باید با دیگران همگروه شوید و به نظرات آنها احترام بگذارید. اگر یک تیم هوشمند و خلاق را تشکیل داده‌اید، نظرات آنها  در بهتر شدن محصول نهایی شما بسیار موثر است.
  3. ساختار اساسی داستان را درک کنید.  مخاطبان از یک کتاب طنز همان عناصری را انتظار دارند که از یک کتاب، پادکست یا فیلم انتظار دارند. علاوه بر شروع، میانه و پایان روشن، عناصر اساسی داستان شامل: یک روایت اصلی با زیر داستان‌های اختیاری مکمل، پرورش کاراکترها، دیالوگها و روایتهای دقیق، و پیام رسانی‌های موضوعی میباشند.
  4. داستانی بنویسید که قابلیت تبدیل شدن به سریال را داشته باشد. نویسنده کتاب طنز باید نسبت به تفاوت متن کتاب طنز با سایر اشکال روایی آگاه باشد. خطوط داستانی ممکن است بالا و پایین داشته باشند، اما دنیایی که نویسنده کتاب طنز آن را خلق می‌کند، بی پایان است. حتی در فضای رسانه‌ای امروز، داستانهای طنز باید به شکل چند قسمتی نوشته شوند. 
  5. از بیشترین ظرفیت قالب طنز استفاده کنید. کتاب طنز عناصر سبکی بسیاری دارد که در سایر داستانها وجود ندارد. مواردی مانند متن داستان، نقوش  حاشیه کتاب، حاشیه‌های کتاب، زیرنویسها، و ابرنویسه‌ها،  در قالب طنز رایج هستند اما در سایر سبکها وجود ندارند.
  6. به کهن الگوهای کلیدی اعتماد کنید. وقتی نوبت به نوشتن متن کتاب طنز می‌رسد، عاقلانه است تا به مواردی که در مجموعه‌های طنز قبلی منجر به موفقیت شده است، فکر کنید. داستانهای ابرقهرمانی محبوب خوانندگان هستند و روی قهرمانانی که قدرتهای ابرانسانی هستند متمرکزند.خلق داستان طنز در ژانر ابرقهرمان معمولا شامل عناصری چون: یک داستان دراماتیک برای کاراکتر اصلی، هویت‌های مخفی، یک دشمن ابرشرور  و دوستان قابل اعتماد است.
  7. با ژانر بازی کنید. برخی از کتابهای طنز در مرز بین کتابهای کمدی و داستانهای ابرقهرمانی مانور می‌دهند. اگر چنین کتاب طنزی می‌نویسید باید عناصر هر دو قالب ابرقهرمانی و کمدی را وارد کنید. نوشتن با لحنی دوگانه دشوار است اما معمولا نتایج بسیار خوبی به دنبال دارد.
دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping