تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
کتاب‌هایی که به پیشنهاد ارنست همینگوی حتما باید بخوانید!

کتاب‌هایی که به پیشنهاد ارنست همینگوی حتما باید بخوانید!

در سال 1934، نویسنده و روزنامه نگاری مشتاق به نام آرنولد ساموئلسون به سفری طولانی برای ملاقات با ارنست همینگوی در فلوریدا رفت. این نویسنده‌ی معروف تحت تاثیر عزم و اراده‌ی این مرد جوان قرار گرفت و به او لیستی از کتاب‌هایی که در نظرش همه باید با آنها آشنایی داشته باشند را داد. در ادامه این لیست را برایتان آورده‌ایم.

هتل آبی از استیون کرین

 هتل آبی مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه است که به نظر ساده می‌رسند اما روح‌تان را دچار تاثیرات خود می‌کنند. نثر کرین دارای ریتم درونی مرموزی است که تا مدتی طولانی تاثیرش را بر حافظه‌ی شما حفظ خواهد کرد.

کشتی شکسته از استیون کرین

 4 مرد بعد از غرق شدن کشتی سوار قایق می‌شوند، مبارزه‌ای نفس‌گیر برای بقا. زبانی محرک و تفکراتی عمیق در مورد زندگی. این کتاب به مانند دریایی است که هر موج آن خواننده را خیس می‌کند و تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مادام بواری از گوستاو فلوبر

 مادام بواری آرزوی ماجراجویی‌های رمانتیک و زندگی پر زرق و برقی  را دارد. اما در عوض، در ریتم یکنواخت زندگی گیر افتاده و همسر یک پزشک ساده می‌شود. این جو برای اِما بسیار آزار دهنده است اما تمام تلاش‌هایش با شکست رو به رو می‌شوند. آیا راه نجاتی هست؟

دوبلینی‌ها از جیمز جویس

 این مجموعه داستان‌های کوتاه روان‌شناسانه، اولین حضور حرفه‌ای جویس در عرصه‌ی ادبیات تلقی می‌شود. او از دوبلین به عنوان تجسمی از تمام چیزهایی که آن روزها در مورد ایرلند نفرتش را برمی‌انگیزانند، یاد می‌کند. دوبلینی‌ها به عنوان اولین نمونه از ادبیات واقع گرایانه‌ی قرن 20 ایرلند شناخته می‌شود.

سرخ و سیاه از استاندل

 یکی از شاهکارهای قرن 19. این داستان جوانی جاه طلب و با استعداد است که تصمیم به صعود از نردبان اجتماعی می‌گیرد. او بدین نتیجه می‌رسد که پول تمام چیزی است که در دنیای امروز اهمیت دارد و به طور کلی تلاش‌هایش به نتایج مطلوب ختم می‌شوند.

پیرامون اسارت بشری از سامرست موآم

 این کتاب شاید تاثیرگذارترین رمان موآم باشد که به آشکارسازی تیره‌ترین و روشن‌ترین جنبه‌های طبیعت انسان می‌پردازد.

آناکارنینا از لئوتولستوی

 از بهترین داستان‌های عاشقانه که الهام بخش فیلم‌ها و نمایش‌های بسیاری بوده.

جنگ و صلح از لئوتولستوی

 داستانی حماسی که بازگوکننده‌ی دوره‌ای در تاریخ روسیه و اروپا است، یعنی جنگ‎‌های ناپلئونی. تولستوی در این کتاب به شرح واقعیت‌های میدان نبرد و زندگی روزمره در قرن 19 روسیه می‌پردازد.  از تم‌های این کتاب می‌توان خدمت به کشور، عشق، وظیفه و جایگاه فرد در تاریخ را نام برد.

بودنبروک‌ها از توماس مان

 این کتاب شرح حال 4 نسل از یک خانواده‌ی تاجر ثروتمند و شناخته شده در آلمان است. بودنبروک‌ها داستانی از عشق و خیانت، دشمنی و فتنه و شور و هیجان و نفرت است.

برادران کارامازوف از فئودور داستایوفسکی

 پیچیده‌ترین و بحث برانگیزترین رمان از میان کارهای داستایوفسکی. این کتاب که در سال 1880 منتشر شده، تاکنون به همان ارزش و محبوبیت خود پابرجاست.

بلندی‌های بادگیر از امیلی برونته

کاترین عاشق پسرعموی خود می‌شود، اما به خاطر غرور و تشنگی برای ثروت با مردی شناخته شده ازدواج می‌کند، اما در عین حال بیخیال معشوقه‌ی خود نیز نمی‌شود. این عشق ممنوع تبدیل به نفریت شده و هردویشان را شکنجه می‌دهد. داستانی پویا و زنده که در انگلستان می‌گذرد.

آمریکایی از هنری جیمز

 داستان یک میلیونر آمریکایی بی‌تزویر روراست که سعی در وصلت با یک خانواده‌ی اشرافی خیانت‌کار و کوته فکر فرانسوی دارد. این کتاب به بررسی تفاوت‌ها میان ذهنیت امریکایی و اروپایی می‌پردازد که منجر به تفاسیر متفاوتی از جوانمردی، خیانت، آزادی اخلاقی و حفظ حد و مرز می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping