تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
چطور به بهترین نحو کتابخانه‌تان را بچینید

چطور به بهترین نحو کتابخانه‌تان را بچینید

کتابخانه برای بعضی‌ها یکی از وسایل هیجان‌انگیز خانه است، چراکه یک­سری از گرانبهاترین چیزهایشان را در آن نگهداری می‌کنند: کتاب‌ها. از همین رو شاید شما هم هرچند وقت یک‌بار دل­تان بخواهد چیدمان کتابخانه‌تان را عوض کنید و یا اصلاً درصدد مرتب کردن آن بربیاید تا جا برای کتاب‌های جدید باز شود. در این مطلب ما شما را با انواع روش‌های چیدمان کتابخانه آشنا می‌کنیم.

چیدمان بر اساس موضوع

 یکی از ساده‌ترین انواع چیدمان،چیدمان کتاب‌ها بر اساس موضوع است: بدین شیوه که شما رمان‌ها را، از کتاب‌های شعر، کتاب‌های علمی، کتاب‌های درسی و غیره جداکرده و برای هر نوع کتاب جای مشخصی در نظر می‌گیرید. با این کار هر زمان کتابی احتیاج داشتید به‌آسانی به سراغ قسمت مربوط به آن می‌روید.

چیدمان به‌صورت افقی

 کمتر پیش می‌آید که افراد کتاب‌هایشان را به‌صورت افقی بچینند، مگر به دلیل کمبود جا. اما اگر به هر دلیلی دلتان می‌خواهد کتاب‌هایتان را به‌صورت افقی در کتاب‌خانه بچینید به چند نکته توجه داشته باشید، مثلاً ابعاد و رنگ کتاب‌ها. به‌طورکلی این نوع چیدمان مگر در موارد خاص توصیه نمی‌شود.

چیدمان بر اساس رنگ

 چیدمان بر اساس رنگ یکی از روش‌های جذاب چیدمان کتابخانه است که باعث چشم‌نواز شدن هر چه بیشتر آن می‌شود. شما در این روش می‌توانید بر اساس هر ترجیحی که دارید، کتاب‌هایتان را بر مبنای رنگ بچینید.

blank

چیدمان به ترتیب قد

 یکی از رایج‌ترین انواع چیدمان کتاب، چیدمان بر اساس قد است که با این کار از فضا هم بهره‌وری بیشتری شده و نظم خاصی ایجاد می‌شود.

چیدمان بر اساس الفبا

 از کاربردی­دترین روش‌های چیدمان کتاب می‌توان به چیدمان بر اساس حروف الفبا نیز اشاره کرد. بدین ترتیب با به خاطر داشتن نام کتاب به‌آسانی و سرعت می‌توانید آن را پیدا کنید.

از تزیینات غافل نشوید

 درست است که اسمش کتابخانه است، اما برای هر چه زیباتر ساختن آن می‌توانید در صورت داشتن فضا، از مجسمه، گلدان، قاب عکس و هر وسیله دیگری که به نظرتان زیبا بود در چیدمان کتابخانه‌تان استفاده کنید.

 شما کتابخانه‌تان را بر چه اساس چیده‌اید؟ ایده‌های خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

1 comment

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping