تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
آیا به دنبال بازارهای جدید می گردید؟ کتابتان را ترجمه و درامدتان را چندبرابر کنید

آیا به دنبال بازارهای جدید می گردید؟ کتابتان را ترجمه و درامدتان را چندبرابر کنید

آیا هم اکنون کتاب خود را به زبان انگلیسی در آمازون به فروش گذاشته اید؟ آمازون به تازگی موقعیت جدیدی را برای نویسندگان فراهم کرده که نمیتوانید آن را رد کنید. اگر فروش کتابتان در میان خوانندگان انگلیسی زبان رو به افزایش است، تصور کنید اگر کتابتان به چهار زبان اروپایی اصلی دیگر مانند فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی و اسپانیایی ترجمه شود چقدر فروش تان بالاتر می رود.

شاید ایده ی ترجمه کردن کتابتان تاکنون به ذهن شما خطور نکرده یا نمیدانید چگونه باید این کار را انجام دهید. ما در این مقاله مراحل اجرای کار را برای شما آورده ایم.  

آمازون بازار کتابهای الکترونیکی خارجی را هدف می گیرد

آمازون از طریق پلتفرم انتشار شخصی کتابهای الکترونیکی همچنان بزرگترین بازار برای توزیع محتوای دیجیتالی در دنیاست. اگر شما نویسنده یا تولید کننده محتوا هستید و از این بازار تجارت الکترونیکی به عنوان درگاه فروش خود استفاده نمی کنید، وقت آن است که سراغ آمازون بروید. آمازون اهداف خود را به سمت فراهم آوردن امکاناتی برای نویسندگان به جهت بازاریابی کردن برای کتابهای خود در بازارهای بین المللی فراهم آورده است. این اقدام باعث می شود شما کنترل کاملی بر روی نحوه و مکان بازاریابی کتابتان داشته باشید. این بدان معناست که کتاب شما در صورتی که خوانندگان سایر کشورها به موضوع کتابتان علاقه داشته و زبان کتابتان با زبان ترجیحی آنها مطابقت داشته باشد  پیشنهاد می شود. قدرت چنین الگوریتمی برای کسب و کارهای کوچک بسیار زیاد است و بازاریابی رایگانی را در اختیار شما قرار می دهد.

چه پتانسیلهایی برای کتابهای ترجمه شده در بازارهای خارجی وجود دارد؟

  •  
  • فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا چهار بازار بزرگ کتاب در اروپا هستند. در سال 2017 کتابهای الکترونیکی یک پنجم از فروش کتاب در اروپا را در اختیار داشتند. نرخ رشد در کشورهای مستقل نشان می دهد که این رقم از سال 2017 رشد داشته است
  • در ایتالیا 4.5 میلیون نفر هر سال کتاب الکترونیکی می خوانند. یک درصد از این تعداد میتواند تاثیر زیادی روی فروش شما داشته باشد
  • در فرانسه بازار کتابهای الکترونیکی در سال 2017 و 2018 و 2019 پنجاه درصد رشد داشته است. یک بازار روبه رشد نیاز به کتابهای بیشتری دارد تا راکد نشود.

چگونه کتاب خود را در بازارهای خارجی بفروشید

اولین و مهمترین گام، در صورتی که کتاب خود را به زبان انگلیسی نوشته اید آن است که آن را به زبان بازارهای جدیدی که میخواهید آنها را هدف بگیرید ترجمه کنید. این کار به دو شیوه انجام می شود:

  1. اگر ایده جدیدی برای کتاب تان دارید، آن کتاب را به زبان انگلیسی به نام نویسنده دیگری بنویسید و سپس به زبان بازارهایی که مد نظر دارید ترجمه کنید.
  2. اگر کتابتان به زبان انگلیسی نوشته شده، میتوانید آن را به زبان بازارهای هدف تان ترجمه کنید.

اگر بودجه تان محدود است و نمیتوانید مخارج ترجمه را یک جا بپردازید، بازاری را انتخاب کنید که فکر می کنید بیشترین موفقیت را در آن خواهید داشت. وقتی در یک بازار پیشرفت خوبی داشتید میتوانید با دانشی که به دست آورده اید به سراغ بازار دیگری بروید.

ابزارهایی برای فروش در بازارهای خارجی

حال که کتابتان را به صورت حرفه ای ترجمه کرده اید، چگونه با خوانندگان آن کشورها ارتباط برقرار می کنید؟ بسیاری از تکنیکهای بازاریابی که برای موفقیت در بازارهای انگلیسی زبان به کار برده اید در بازارهای خارجی نیز جواب می دهند. در زیر به سه راهنمایی برای ورود به بازارهای خارجی اشاره میکنیم:

  1. از ابزارهای آمازون استفاده کنید: محصول تبلیغاتی سلف سرویس بین المللی و صفحات مخصوص نویسندگان ابزارهای قدرتمندی هستند که توسط آنها میتوانید برند خود را به صورت بین المللی ثبت کنید.
  2. روی جلد خود را برای بازار هدف تان تغییر دهید. تصاویر و فونتها به شدت به فرهنگ بازار هدف تان متکی اند بنابراین تصویری که خواننده یک کشور را جذب میکند ممکن است باعث دور کردن خواننده ای از یک کشور دیگر شود. روی جلد کتاب جدید شما باید متناسب با فرهنگ کشورهای مختلف باشد.
  3. با منتقدان بین المللی آمازون ارتباط برقرار کنید تا پایگاه نظرات خود را در مورد کتاب ترجمه شده تان ایجاد کرده و در سایر کشورها برای خود هوادار جمع کنید.
دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping