تلفن: 66495713 - 66491588 - 66469184
۷ تفاوت میان افراد تحصیل کرده و افرادی که به صورت تجربی می‌آموزند

۷ تفاوت میان افراد تحصیل کرده و افرادی که به صورت تجربی می‌آموزند

قبل از آنکه به تفاوتهای میان افراد تحصیل کرده و افراد تجربی بپردازیم تعریفی از هر دو ارائه می‌دهیم.

آموزش و یادگیری نحوه زندگی کردن به شکلی معنادار و درست برای ما مهم است. هر کسی در مورد بهترین شیوه تحصیل نظر خاص خود را دارد.

برخی تحصیل در مدارس ملی را بهترین گزینه می‌دانند. آنها در مورد فواید تحصیل در مدارج عالیه و رفتن به دانشگاه صحبت می‌کنند. با این حال برخی دیگر، با آنکه مخالف تحصیلات رسمی نیستند اما به اعتقاد آنها بیشتر چیزی که امروزه بلدند را از دنیای واقعی و به صورت تجربی آموخته‌اند .

تحصیل تجربی چیست؟

تحصیل تجربی یعنی بدست آوردن دانش و تجربه مورد نیاز برای روبه رو شدن با خطرات و شرایط دشوار زندگی به شکل تجربی.

تحصیل رسمی چیست؟

تحصیل رسمی یعنی بدست آوردن دانش لازم از طریق درس خواندن و مطالعه. معمولا افرادی که به این شیوه تحصیل می‌کنند درکی از دنیای اطرافشان ندارند.

تحصیل تجربی یعنی داشتن آگاهی از محیط اطراف

یکی از تفاوتهای عمده بین تحصیل تجربی و تحصیل رسمی آن است که  از موقعیتها و شرایط به شما آگاهی می‌دهد و شما را قادر می‌سازد تا محیط اطرافتان را بهتر ببینید و ارزیابی کنید. همچنین درک بهتری از افراد و شرایط اطرافتان به شما می‌دهد .

با بدست آوردن دانش تجربی می‌آموزید که چگونه به قوه قضاوت خودتان تکیه کنید

در اکثر مواقع شما بدون دانش آکادمیک دنیای خود را هدایت میکنید. این یعنی شما در تلاشید تا از خودتان مراقبت کنید. اگر میخواهید مدت زمان قابل توجهی عمر کنید باید نحوه قضاوت کردن شرایط و افراد را بیاموزید.

بدست آوردن دانش تجربی شما را در مرکز آگاهی قرار می‌دهد

تفاوت عمده‌ی دیگر مابین افرادی که دانش تجربی دارند با افرادی که تحصیلات آکادمیک دارند آن است که آنها در بطن آگاهی قرار می‌گیرند. کتاب خواندن و یاد گرفتن درباره موضوعی خاص بسیار خوب است. اما شما کشفیات فرد دیگری را مطالعه می‌کنید.

اما وقتی دانش تجربی دارید، در بطن آگاهی قرار میگیرید. دانشی که بدست آورده‌اید بر اساس تجربه شخصی شما و نه فرد دیگری است. اینکه درباره خطرات تجربه‌ای بیاموزید خوب است زیرا شما را از درد و رنج و آسیب نجات می‌دهد. اما اگر به دل تجربه بزنید و از آن بیاموزید فرد قوی تر و خود ساخته تری می‌شوید .

دانش تجربی از دل تجربه بدست می‌آید

تجربه مادر همه دانشهاست و تجربه بدون آموزش بهتر از آموزش بدون تجربه است. اگر فرد درسخوانی هستید میدانید در هر صنعتی چه اتفاقاتی می‌افتد. احتمالا میدانید زندگی کردن در نقطه بخصوصی از دنیا نیز چگونه است. اما تا زمانی که خودتان تجربه نکنید نمیتوانید بگویید در آن زمینه چقدر دانش و اطلاعات دارید

داشتن دانش تجربی شما را برای فجایع آماده می‌کند

منظور ما این نیست که دانش آکادمیک ارزشی ندارد. اما در وصف ارزشهای دانش تجربی مطلب زیاد است. وقتی به طور تجربی موضوعی را فرا می‌گیرید میتوانید تشخیص دهید که آیا به سمت فاجعه پیش می‌روید یا هیچ خطری متوجه شما نمی‌شود. در این جا تجربه عنصر کلیدی است. شما با درس خواندن موضوعات جدیدی را یاد می‌گیرید و آنها را به خاطر می‌سپارید. اما داشتن دانش تجربی به شما کمک می‌کند ابزاری را برای روبه رو شدن با شرایط مختلف زندگی در اختیار داشته باشید. دانش تجربی به شما می‌آموزد که به نیروهای غریزی خود  اعتماد کنید و شما را برای فجایع آماده می‌کند. اما با داشتن تحصیلات آکادمیک تنها میتوانید وقوع یک فاجعه را پیش بینی کنید. همچنین متوجه می‌شوید که برای مراقبت از خودتان و عزیزان‌تان در شرایط خطر چه باید بکنید. اما دانش تجربی به شما ابزار و توان ذهنی برای یافتن راه حل به شکلی طبیعی در شرایط بحرانی را می‌دهد .

.

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping